Oj,oj...Tiden spinger iväg...

Det är mycket nu, grymt mycket!
Knappt att man hinner med och idag fick jag ett nervöst sammanbrott, minst sagt. Länge sen sist, tror det var innan sommarens början som jag senast kände det jag fick vara med om idag.
Började känna mig konstig redan igår, tröttheten...hjärtklappningen... ångestkänningarna... det jag kände var och varannan dag förut och som jag tillslut lärde mig hantera och ta mig ur. Det var som sagt länge sen nu och ju längre det går mellan gångerna, desto läskigare blir det. Jag blir rädd, livrädd...en nära döden upplevelse, fruktanvärt och jag önskar inte min värsta fiende att vara med om något liknande.

Jag bröt ihop, big time efter lunch och blev beordrad av mina kollegor att bege mig hemåt. Kändes som det självklara valet iofs...Vet inte vad som utlöste det hela, har ingen jävla aning helt enketl och det gör mig så frustrerad!
Lite vila på soffan i efetrmiddag och sen en sväng för att gosa med mosters lilla älskling fick det bli. Skingra tankarna lite!

Varför blir det så här?
Ja, jag vet fortfarande inte... jag vet inte varför jag den där dagen för länge, länge sen fick min första ångestattack och inte ens idag...många attacker senare kan jag svara på det.
Det bara kommer!
Visst, det är som sagt mycket men jag har tyckt att jag haft läget under kontroll men uppenbarligen inte helt!
Mitt ansvar på jobbet har brett ut sig, skitkul! Som en bekräftelse på att jag gör ett bra jobb har jag gått och fått ett riktigt guldschema som börjar gälla under vecka 38. INGA HELGER!!! Underbart skönt, inte bara privat utan även att få vara på plats måndag-fredag och ha tid att hinna med alla måsten som annars blir uppskjutet hela tiden då man hattar med lediga dagar hit och dit samt att jag tidigare behövt flexa mellan olika avdelningar. SLut på det nu vilket betyder att jag komemr ha mer tid för det där lilla extra, pyssla o dona på min avdelning vilket förhoppningsvis leder till ökad försäljning som i sin tur leder till mer lön till mig!!!

Ja, det händer grejer o även fast det är skitkul så är det stundtals riktigt jävla jobbigt rent ut sagt. Folks framgångar sticker i ögonen på vissa o det har jag har fått känna på den svenska avundsjukan...bitterfittor rent ut sagt, hade ni gjort ett bra jobb hade ni också fått det bättre...
skiter egentligen i det men ibland kan man inte låta bli att ta åt sig.
Det är nu man behöver få komma hem och känna lugnet. Det är inte lätt just nu då vi lämnade bort älskade vovven i helgen som var och det ända jag möts av hemma är tystnaden och saknaden.. det är sjukt tomt!!! Varje centimeter av lägenheten påminner mig om vår älskade vovve... jag saknar ljudet av tassar mot parketten, morgonpussen vid sängkanten och att lurvtussen möter mig i dörren när jag kommer hem.
Nu är det bara vi två, jag och min älskling och även fast jag är oerhört tacksam att vi har varandra så saknar jag vår tredje famljemedlen i form av lurvtuss.
Sen då, jag vill SÅ mycket! Hjälpa, ta han dom, bry mig, fixa, dona.... helst åt alla!!! MEn jag ärinte gud va?! Man kan inte hinna med allt, så är det...

Mmmmmm, mycket gnäll kanske men så skönt att skriva av sig och faktiskt inse att.... Det är dags att lugna ner sig lite! Sakta in, andas ut...Fokusera!
Vill inte hamna på botten igen, jag vägrar!
Har bestämt mig för att vara hemma imorgon också, onsdag är jag ledig sen jobb på torsdag för att sen gå på semester fredag till söndag.
Då blir det till att checka in på hotellet i Falun där vi ska tillbringa helgen tillsammans med goda vänner, mina stöttepelare i livet. Sonen deras har innebandycup och självklart är vi med och hejjar!
Ser fram emot en helg i lugn o ro, bort från tystnaden i lägenheten, umgås i trevligt sällskap med gos mat och gott att dricka och bara vara tillsammans med min darling. Få rå om varandra så där riktigt mycket, jag längtar och det kunde int ekommit mer lämpligt känner jag!


Nu tror jag bestämt att sängen står på agendan... vila ska vara bra har jag hört!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: ulrica

Åh, gumman... du måste ta hand om DIG!!

Nästa gång vi umgås allihopa så ska vi se till att det är DU som har det bra <3



Ha det nu toppen i helgen och släng ett litet öga även på min son är du gullig.. jag mår jättejättedåligt över att vare sig Micke eller jag är med och finns där för honom!



kram Ulrica

2010-09-14 @ 22:02:34
URL: http://www.fotografulrica.se/blog
Postat av: Johanna Viksell

Tack älskade älskade vän för i dag, det var guld värt för mig att du följde med. Du får mig ALLTID att må så bra och jag älskar dig för det. Kram

2010-09-15 @ 14:26:32
URL: http://fruviksell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0