Några rader om året som gått!

Så har ännu ett år gått och tiden har som vanligt sprungit iväg och det känns som man inte riktigt hinner med! Detta år har varit ett händelserikt år, både positivt och negativt. Mycket tråkigt har hänt men som tur är finns ljusglimtar som lyser upp ens tillvaro!

En sammanfatting av det gånga året, 2008.

Året jag och min älskade Joakim blev ett par och som vi börjat vårt liv tillsammans. Efter många nitar och när jag precis gett upp hoppet om den stora kärleken så stog han där,min drömprins..Helt oväntat, kanske var det som gjorde det hela!  Han är mitt allt och förgyller mitt liv med så enormt mycket! Han får mig att våga tro på mig själv, något jag hade gett upp hoppet om.Vi har haft ett fantastiskt första år tillsammans och jag ser fram emot många, många fler år  tillsammans med honom.

Vi åkte på en underbar fjortondagars semester till Turkiet. Avslappnande pch välbehövd ledighet i strålande sol!
Vår första gemensamma resa och sammanhängande ledighet ihop! Lovely!!!

MIn älskade lillesyster tog studenten och begav sig ut i arbetslivet. Inte nog med det så flyttade hon hemifrån och får lära sig ta del av livets hårda skola som vuxen. Hon klarar det galant och jag är otroligt stolt över henne! MIn lilla prinsessa har blivit stor och hennes mognad har lett oss närmare varandra!

Jag och min allra bästaste vän tog upp kontakten och tomrummet i mitt hjärta fylldes. Vi umgås tillsammans med henne och hennes man och deras underverk William som betyder så mycket för oss! Johanna är en fantastiskt vän som finns där för mig i vått och torrt och vår vänskap är så otroligt värdefull! Tack för att du finns i mitt liv gumman och visar mig hur en sann vän ska vara!

Många fina stunder har spenderats tillsammans med min och Jockes fina familjer, och våra underbara vänner! Sådana stunder förgyller ens liv med glädje och är otroligt värdefulla!

Jag har börjat blogga:-) För skojs skull till en början men nu är jag fast i skrivandet och hos alla underbara bloggisar. Era peppande mail och kommentarer är guld värda och till er säger jag TACK för att vi hittat varandra och för att mitt skrivande verkar intressera er!



Ni som följt min Blogg sen start vet att jag inte mår till hundra okej!
Detta pågrund av en mängd olika orsaker, vissa som går att lösa och vissa som man helt enkelt får lära sig leva med! Det känns som att jag hela året kämpat i en otroligt lång och brant uppförsbacke!Trots att man fått rätt utrustning för att orka kämpa upp till toppen så är det olika orsaker som gör att man trillar flera steg tillbaka och får börja om igen... Människor sviker och utnyttjar, man ger allt och får ingenting tillbaka, människor slits bort ifrån en, tankar man inte vill ska finnas etsar sig fast i hjärnan och tillslut orkar man inte kämpa emot längre utan faller tillbaka till början av denna backe med vetskap om vilken otrolig vandring man har framför sig innan allt som hänt är bortglömt! Till en början reser mig man sig o skakar av sig men tyvärr har det blivit förmycket och jag klarade inte mer... Detta resulterade i snart 8månaders sjukskrivning, lång tid men nödvändigt för att hitta tillbaka.
Jag tackar alla er som stöttat mig under min jobbigaste tid, man märker vilka ens riktiga vänner och familj är när dom ställer upp för en under sådana här omständigheter även fast man själv är dålig på att höra av sig just då och hjälpa andra så mycket som skulle vilja! Tack igen och jag finns för er med så fort ni behöver!

Vissa saker kan man inte glömma, hur mycket man än vill! Man blir helt enkelt tvungen att lära sig leva med dom.
År 2008 har trots alla fina underbara människor i mitt liv varit ett otroligt jobbigt år! Jag kämpar mot min kropp och mina tankar och vill inget hellre än finna mitt rätta jag igen och komma tillbaka.
Nu lägger jag allt det hemska och tråkiga från 2008 bakom mig och ska minnas årets positiva händelser.  
Jag tänker kämpa och ta nya tag för att  se till att år 2009 blir ett år då jag kommer tillbaka till livet igen!

Jag önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

Varma Kramar
//Alexandra

2008-12-29

Mysdag hemma har stått på agendan idag, välbehövligt och efterlägtat av både mig och min Darling! Inte gjort mer än nödvändigt men var tvungna att bege oss till affären då skåpen gapade tomma... Storhandling bland galna Nyårsmiddag handlanden är inte det roligaste och går inte direkt fort!
Men, bara att väss armbågsskydden då det är dags att bege sig dit imorgon med tillsammans med Johanna för inhandling av vår Nyårsmiddag. Hm, ska nog inte klaga på andra som är ute i sista sekund när vi inte är bättre själva;-)

Försöker välja tyger till min lilla sovrums makeover men har hittat så mycket fiiina tyger på nätet så kan inte bestämma mig! Svårt det där när man har så många olika idéer och inte kan bestämma sig för vilket det ska bli!!!

Fortsätta glo på dumburken nu innan vi kryper till kojs! Sitter i  min Julklapps Morgonrock, suuuper mysigt:-)

Godnatt!!!

Kan inte sluta!!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, hur snygga är inte dom här på en skala??!!! Måste haaa!!!


Skooholic:-)

Det borde va förbjudet att ha Mellandagsrea på postorderfiromorna...Iallafall på skoavdelningarna!
Ååååå, så mycket snyggt! Jag dregglar och jag vill ha allt,allt, allt!

Ett par ska jag köpa, kanske två...högst tre lr fyra!
Såååå mycket snyggt!!!


Här kommer ett smakprov på allt fint:





              


Jag skulle kunna hålla på i evigheter men har inte tid...Måste bygga ut skogarderoben!:-)

Jippijabbadooo!!!

 Även fast det känns som man inte gjort annat än att äta och dricka gott under julhelgen så upptäckte jag att jag tappat kilon när jag ställde mig på vågen idag:-) Tecken på att förbränningen funkar som den ska kanske!

Inte mig emot och nu tänker jag fira med en snickerskaka:-)
 


Ta det lugnt, my ass!

Har aldrig varit särskilt bra på att ta det lugnt, inte heller denna helg utan har varit igång i hundraåttio som vanligt! Pust! När ska jag bli vuxen nog att lyssna på min kropp när den behöver vila?!

Älsklingen har jobbat och jag har farit runt till släktingar vi inte hann med att träffa under julhelgen, städat, rensat, handlat och varit barnvakt.
Fredagskvällen var jag hos min systers svärföräldrar på supersmarrig middag i deras nya hus. En gammal skola på 300 kvadrat som dom nu håller på att rusta. Så jäkla läckert, finns verkligen potential till att blir urläckert och det bara kliar i mina fingrar och idéerna sprudlar! Vill också, längtar så till den dagen vi köper vårt egna hus tillsammans så man kan pyssla och dona på riktigt precis som man vill!

Haft min älskade Tindra med mig överallt nästan hela helgen så hennes föräldrar får jobba i lugn och ro i deras också nya hus som håller på att få en makeover, kommer också bli så jäkla snyggt! Är ju lättare för dom att jobba utan en pladderkvarn till femåring som behöver sysselsättas och jag tar mer än gärna hand om henne då! Urgullig är hon och så lätt att ha med sig då hon liksom bara hänger me överallt utan gnäll och tjafs. Varit så mysigt att haft henne med mig!

Igårkväll lagades det mat till dom duktiga husägarna och min mor som var ensam hemma när pappsen va ute på galej. Gratäng med marinerad ytterfilé, sallad och egengjorda röror till, riktig "svenssonmat" men ack så gott!

Tog med Tindra till isrinken idag så hon fick visa hur duktig hon va med sina nya julklappsskridskor på fötterna, urgullig va hon när hon stapplade fram på isen;-) Balansen sitter där den ska så nu är det bara en tidsfråga innan hon vågar slappna av åka fullt ut! Det är ju jättesvårt att åka skridskor, tycker jag iallafall så tyker hon är jätteduktig som kan åka så bra redan som femåring! Måste brås på gudmor sin;-)

Jocke har jobbar hela helgen och så även kommande natt så ikväll blir en lugn hemmakväll framför tvn o brasan. PAcka lite så vi kan åka in till lägenheten imrogn för att sen va där i hela två veckor. Sitter och kollar tyger och annat för en kommande makeover i sovrummet o kanske köket...har sp mycket idéer så vet inte riktigt var jag ska börja men pysslas ska det iallafall göras!

Nu mysa en snabbis med älsklingen inna han åker iväg till arbetet! Suck, vill ha kbar han hemma...

Trevlig kväll alla!

Juldagarna som gått!

Så, nu är Julen över. Man planerar, fixar och donar i lera veckor och sen så bara rusar tiden iväg och juldagarna är förbi.
Kan i allafall sammanfatta min Jul som mycket lyckad, allt har flytit  på suveränt och vi har haft underbart mysiga och trevliga dagar! Vår första Jul tillsammans för mig och älsklingen, det känns speciellt!

Hur trevligt vi än har haft så  är jag trött nu ,helt slut! Tar på krafterna att vara igång dag o natt och även fast det gått över förväntan att vara bland så mycket folk osv så ska det bli ganska skönt med vardag igen. Lätt att man tar ut sig för mycket bara för att man känner sig "bra" en dag...Behöver lugn o ro för att bli frisk igen så jag snart kan vara tillbaka på mitt arbete så nu blir det  till att vila ett par dagar och  även samla nya krafter till kommande Nyårsfirande!

Hoppas ni haft en lika härlig Jul som mig och att ni tar hand om varandra i kylan som äntligen kom tillslut!
Puss o Kram

Julemys!

Juldagarna som gått har varit underbart mysiga. Vi åkte till min syster redan dagen inna julafton, fixade och donade den sista maten och diverse bakverk innan vi spelade spel och umgick och hade det mysigt!
Drack glögg och åt pepparkakor och lagade middag tillsammans!

Vaknade tidigt på julaftonsmorgon och såg att det snöade utanför fönstret, underbart att se och julstämningen blev fulländad!
Grötfrukost stod på menyn innan vi gick långpromenad och plockade granris och annat till bordsdekorationern. Dukade, Fixade och donade och förberedde innan släkten anlände och huset var fyllt av förväntansfulla barn och trevligt sällskap. Åt ljuvlig mat med god dricka till. Fikade, åt lite till och lite till... Det hör ju julen till att frossa i alla godsaker som bjuds:-)
Julklappsöppningen tog ett bra tag då vi var många som firade tillsammans. Är så roligt att se barnen förväntansfulla blickar och glädjen av att få deras efterlängtade klappar!
Julfirandt pågick långt in på natten och vi har haft en så mysig julafton, den bästa på länge och jag är så glad att jag har så fin Pojkvän,  föräldrar, syskon, svåger och resterande familj, släkt och vänner som finns mitt liv!
Önskar man kunde ha plats att samla ALLA något år och fira jul tillsammans...
Men, vi delar upp det och idag åker vi vidare till nästa ställe på juldagsmiddag!

Önskar er alla en fortsatt trevlig JUL! 


Julbak:-)

Här hemma julbakas det för fulla muggar!
Snickerskakor och chokladdoppade marshmallows, sött jag vet men det hör julen till! Ska slänga in en saffranskaka i ugnen och har även lagt sillen i lag.
Orkar jag blir det en sats lussebullar till då det varit rykand åtgång på dom, delat ut till höger och väster i adventspresenter! Enkelt och mycket uppsattat!
Riktigt mysigt att fixa och dona i köket och roligast av allt är att Darlingen min är med och hjälper rör i grytorna! Något som jag annars brukar ta hand om själv då han jobbar och sliter istället!

Vi har en underbar fjärde adventsdag, önskar bara att snön kommer och hälsar på!

Blir så less...

När vi kom ut till bilen för att åka iväg och handla upptäcker vi att någon slagit sönder baklyset på Jockes nya bil! Fyyy Faan, det finns verkligen folk till allt! Less man blir...


Gick relativt fort att handla  trots smockat med folk. Skönt att gå om alla i kön och bara checka ut med vår självscanningsdosa:-)

Fjärde och sista Advent!

Nu är det verkligen inte långt kvar till självaste dopparedagen! Tiden går otroligt fort...
Blev väckt av min Darling klockan åtta imorse, har kollat en film och ska nu göra oss iordning för att sen bege oss iväg och handla grejer till vår del av julbordet!
Jag ska göra laxcheesecake och lägga in senapssill , cheescaken får vänta tills på tisdag men sillen tänkte jag fixa iordning idag!  Vi ska även baka snicjerskakor idag och slå in dom sista julklapparna!

Så lite pyssel står alltså på schemat idag men först till affären och trängas med alla julmatsshoppare, suck!

Ha en mysig Fjärde Advent:-)

Tack gud...

Undrar om Jocke tackar gudarna för att jag skaffat mig en blogg?

Tänk er själva, förut var det han som fick lyssna på allt mitt ogg och ta del av mitt heta temperament!
Ni kära läsare har ju iallafall ett val, läsa eller strunta i det!:-)
Det kan jag lova att han inte hade, haha!

Hämnden är ljuv, ska köpa mig en slagborr!*

Hata är ett starkt ord jag bara använder i ytersta nödfall! Det här är ett sånt fall så byt sida om ni är känsliga! 
JAG HATAR MINA GRANNAR!!!
Hurihelvete kan man börja borra klockan sju en lördagmorgon när man bor i lägenhetshus? Borra, banka, slå, krika gapa. You name it, har varit ett jävla liv däruppifrån hela morgonen! Å seriöst, hur mycket kan man ha att borra? Dom håller på fortfarande!!!
Det är inte första gången heller! Inte blir det bättre av att det alltid, och jag menar verkligen ALLTID är ett jäkla liv däruppifrån, det flyttas möbler(dragandes på golvet), det bankas och hamras...Otrevliga är dom också, tror jag har fått ett Hej tillbaka en gång av hundra det senaste året!  ja listan kan göras lång och nu har jag fanimig fått nog! Jag blir tokig! Ska ge dom min allra bästaste Bitchlook nästa gång jag möter dom itrappen och kanske tom vräka ur mig nån bitchig kommentar. Det är inte likt mig men nu jävlar har det gått för långt!


Visst, vill man ha lugn och ro och knäpptyst omkring sig ska man bo i en stuga i skogen och inte inne i stan i lägenhet. Lite liv och rörelse får man räkna med! Det köper jag och jag säger ingenting om liv och rörelse men jag tycker däremot att man ska visa respekt för sina grannar! Det ser jag som självklart! Kan man inte det så kanske även den personen ska bo i en stuga i skogen! Va fan det finns ju regel på att det ska va tyst efter ett visst klockslag på kvällarna, men morgnarna då? Hallå, någon som glömt dom lr???

När jag bodde i min förra lägenhet fick jag en lapp i brevlådan från en granne som " Tyckte att jag låste min dörr för hårt!"! WTF, gräns på det va! Ut i skogen kärringjävel, så långt bort från civilisationen du bara kan komma!
Hon va även en sån som kunde dammsuga klockan sex och skaka mattor mot balkongräcket så det dånade i flera timmar efteråt! 

Jag längtar till den dagen Jockes hus är färdigrenoverat så han kan sälja det och köpa hus ihop med mig så vi slipper den här skiten!


 
 

*Slagborr är väl en sån man har till betongväggar? Lr;-)

Natt babbel...

Haft myskväll hos Johanna ikväll, ätit god mat och tagit ett glas vin. Spelat TP och umgåtts kring en massa babbel:-) Tyvärr vann jag inte spelet, suger tydligen på TP. Helt oallmänbildad, kanske skulle ta och läsa årsböckerna jag har ligger i källaren så jag fyller på min hjärna med lite kunskap! Böckerna kostade ju skjortan så är väl dag att använda dom!

Här hemma har Jocke haft förfest med jobbarkompisarna ikväll! Med tanke på alla urdruckna flaskor och burkar som prydde bord och bänkar när jag kom hem så var dom nog bra i gasen allihop när dom blev hämtade för att åka iväg på julbord!:-) Nästan så man blir lite avundsjuk och partysugen!

Klockan är mycket så borde försöka sova, skulle va typiskt om jag för en gångs skull skulle  kunna slumra in  för att sen bli väckt av onykter hemraglandes pojkvän framåt småtimmarna, brukar ta ett par timmar för honom att somna då alkoholen gör honom extra pratglad;-) 


Puss o Godnatt och ta hand om er!


Om en vecka är det Juldagen;-)

Ikväll är det storrensning här hemma! Slängt hur mycket kläder som helst, kläder jag inte använt sen artonhundrakallt och kläder jag inte ens visste att jag hade. Linneskåpet har även det fått sig en storrensning, så skönt att äntligen få ordning och reda och ha koll på vad man egentligen har i sina gömmor!
Dock har jag inte rört min sko och väskgarderob då jag aldrig skulle kunna tänka mig att slänga någonting av de jag har där, den garderoben är helig då jag har ett skoberoende utan dess like och älskar alla skor jag köper! Även om jag inte vet när jag ska hinna använda alla par så ska dom stå där:-)

Är utan både pojkvän och vovve ikväll då Jocke har med  henne till Bålsta när han jobbar för att jag ska slippa gå ut själv med henne nu när saker o ting är som dom är och jag är extra mörkrädd! Är så tyst här hemma, kan inte minnas när jag sist var helt ensam och jag tycker verkligen inte om det. Inte nu, absolut inte nu. Men men, sysselsätter mig ju med städning och rensing så imorrn har vi ett rent hem. Perfekt nu till jul och även tills imorgon då Jockefår hem sina jobbarkompisar på förfest innan dom ska iväg på Julbord!
Just ja, fick i uppdrag att hitta på nån smarrig drink att bjuda dom på! Hmmm, vad ska jag hitta på för gott?!

Nu ska jag fortsätta in i köksskåpen och sen slänga mig i soffan och kolla film!
Haha, har  Bonde på i bakgrunden. Skrattar gott när dom pratar på, på sin svengelska!:-)

Julklappsverksta´n

Skulle ju som sagt börja slå in julklappar igår kväll men Fröken Snurrig hade ju glömt köpa tejp! Några paket pysslade jag ihop ändå, med lite vilja och våld och en jäkla massa presentsnöre så gick det relativt bra och jag är en bit påväg:-)
Bara resten kvar...

2008-12-17 Snart bara 6 dagar kvar till jul!

Nu ska jag äntligen sätta mig ner och börja slå in alla julklappar, har skjutot upp det en lång tid men nu känner jag att jag har tid!
Precis kommit hem från myskväll hos Johanna o co, kollat tv o smaskat pepparchips. Hade aldrig ätit dom förut men tyvärr är det nog en ny favorit. Ska inte äta sånt där men ibland kan man verkligen inte hålla sig;-) Vi har även diskuterat och försökt komponera ihop en trerättersmeny till Nyårsafton, svårt det där när det finns så mycket god mat att välja mellan!

Nu dags att börja pyssla ihop fina paket. Blir dom eiktig tfina kanske jag tillochmed lägger ut en bild, men kanske bara kanske;-) Sen är det sängen som gäller, hoppas verkligen på att jag kan sova inatt så jag är pigg imorgon. Vore ljuvligt att få känna sig utvilad för första gången pålänge! Plus att sover man så är det snart morgon och älsklingen kommer hem från jobbet, Me Like!:-)

Puss och Godnatt


Onsdag!

Idag är det precis en vecka kvar till Jul, lägtar så! Ska bli så mysigt att ha familjen samlad plus att det är första gången Jag och Jocke firar jul ihop vilket gör det extra mysigt!

Varit hos doktorn idag, gick bra så nu känns allt lite lättare. Har även tagit mod till mig att ringa jobbiga samtal som jag skjutit upp ett tag. Så skönt att ha det gjort och man undrar varje gång varför man  inte gjorde det direkt iställlet för att gå och ha ångest inför det! Man lär sig aldrig...

Snart dags att rulla köttbullar och skala potatis så vi hinner äta innan Jocke ska jobba och jag ska spendera kvällen hemma hos Johanns m.fam. Tror bestämt det är soffläge framför Bonde söker fru som gäller för oss ikväll!

Trevlig kväll ni alla!
Puss o Kram

Idag fick vi förresten årets första julkort:-)

Jag har bara en önskan på min lista iår...



Vi ska fira Jul i ett rött hus på landet, sittandes framför den öppna spisen och kanskt till och med laga en del av maten på gammal vedspis. Riktig jul a la Bullerbyn men utan snö blir det ju inte samma sak!
Hur ska den riktiga julkänslan infinna sig om det här slaskvädret håller i sig, fy så tråkigt. Å stackars alla barn som även iår får låta pulka och dylikt stå kvar i förrådet.

Nej, det här går inte!
Tomten, jag önskar mig snö på julafton! Du har bara en vecka på dig så dags att sätta fart!!!
Har varit snäll, jag loooovar!

Puss


Godmorgon världen!

Parlamentetinspelningen igår var super duper bra, ett härligt gäng laddade till tusen som verkligen bjuder på sig själva. Ja ni som brukar se programmet vet ju hur det kan va! Vissa stunder skrattar man så man tjuter och tårarna sprutar av glädje, härlig känsla det där!
Programmet visas på Nyårsdagen dådet bjuds på hela en timmes underhållning. Var elva komiker inbjudna och lite annorlund upplagt än vanligt så rekomenderar er att kolla! Det ska iaf jag göra!:-)

Annars har det inte hänt så mycket, kämpar fortfarande med min trötthet! Suck, är helt slut som människa. Både psykiskt och fysiskt. Skitjobbigt är det om jag ska va ärlig! Sömnen betyder så mycket för att man ska orka med allt ifrån vardagssysslor till att styra över sina känslor och orka jobba med sig själv...
Har betydd så oerhört mycket att Darlingen min varit ledig dom här dagarna när det varit som jobbigast, han kämpar åt mig på nåt sätt. Svårt att förklara men eftersom han varit med under hela min sjukperiod så vet han ju precis hur allt funkar, hur jag funkar. Hans stöd och hjälp betyder obeskrivligt mycket och han är min räddning i livet. Underbart skönt samtidigt som det känns så fel, så fel att han ska behöva dra det stora lasset med en sjuk flickvän som, som jag känner bara tillför negativitet i hans liv just nu...
Han blir så ARG när jag säger så! ARG för att det är självklart att han ställer upp, jag är hans flickvän och han älskar mig mest av allt.  Självklart stöttar han mig och gör allt för att jag ska komma tillbaka till ett normalt liv igen, komma ur den här svackan jag är i!
Han är klok min Darling, det är han och jag försöker verkligen tänka som honom! Tänka att det här bara är en jobbig fas som någon gång kommer vara över. Som jag då kan se tillbaka på och istället vara stolt över mig själv för att jag tog mig ur den, att jag då mår bra igen och kan ge tillbaka den stöd och hjälp till alla de underbara som hjälpte mig! Jag vet ju också att om det vore tvärtom, att det var han som mådde dåligt så skulle ju jag ställa upp lika mycket för honom som han gör för mig så måste sluta ha så dåligt samvete och istället ta emot hans hjälp. Det gäller även alla andra, jag måste släppa in folk och ta hjälpen, de vill ju bara mitt bästa och ser mig inte som nån utnyttjare. Att det ska va så jäkla svårt att först?!

Idag står ett besök hos farbror doktorn på Agendan, det sista innan jul. Håll tummarna för att det kommer gå bra:-)

Ha en bra dag ni alla rara!

Puss o Kram

John Bluuuund, var är du???

Ögonlocken är i tiodubbel storlek än normalt, påsar under ögonen. Ja ögonen ska vi inte tala om, helt rödsprängda. Blek som ett lakan och helt groggy i skallen...Fy fan, hur ska jag kunna bli människa tills imorgon.
Med andra ord är jag helt sjukt TRÖTT men kan verkligen inte sova! Legat och vridigt mig sen klockan 02.30, räknat dom där förbannade fåren och till och med provat den gamla huskuren med varm mjölk. Fy fan va det smakade illa:-( Ingen höjdare kan jag lova...

Så jävla envis också, har såna där insomningspiller men vågar inte ta dom. Blir helt väck dagen efter och frågan är vad som är bäst? Trött som en gris eller halvt nerdrogad en halv dag... Hm, undra vilket av dom sällskapet Jocke o Co vill ha med sig till Parlamentet imorrn?;-)

Nej om man ska återgå till sängen kanske i hopp om att John Blund har vägarna förbi med lite somngrus! OM inte annat är det ju varmt och skönt under täcket iaf!

Satan vilket dåligt humör jag kommer va på imorrn, MÅSTE få sova nu! 2 timmar sömn per natt funkar verkligen inte i längden. Tro mig gott folk, det gör det verkligen INTE!

Monday

Fick tillslut ett varmt hus igår kväll utan att skruva upp elementen;-) Min älskling skrattade bara åt mig när jag ringde honom och gormade om den f-bannade brasan...i-land problem tyckte väl kanske han som samtidigt skulle koncentrera sig på jobbet vilket till och med jag kan tycka är viktigare!

Uppe tidigt imorse efter att ha sovit sammalagt 2 timmar kanske...Packade ihop det nödvändigaste och begav oss till Enköping igen när Jocke kom från jobbet. Han åkte sedan vidare till nästa jobb och jag gjorde mig iordning och gick till Johanna. Försökte sova en sväng innan men tydligen är inte hjärnan lika trött som resten av min kropp så var bara att ge sig iväg...
Pratat en massa goja med raraste Johanna hela dagen samt lekt med godingen William! Plutten har lärt sig nya saker till varje gång man hälsar på, han är så duktig och har idag pekat ut var mage, näsa och öron sitter! Viktigt att man petar sig i näsan och öronen för att visa riktigt ordentligt:-) Sötnos!
Johanna, om du läser det här så betyder ditt stöd så oerhört mycket för mig! Tack, tack, tack!! Önskar det fanns ett sätt att återgälda allt på!

Lagat lte mat här hemma nu ikväll och sen har timmarna sprungit iväg med diverse hushållssysslor, usch va långtråkigt det är med alla måsten ibland...
Myser med en jättetrött älskling i soffan, han har varit vaken och jobbat i över ett dygn så tycker bestämt det är dags för honom att sova. Men först en gemensan promenad med hunden så jag slipper gå ut alldeles själv i mörkret senare. Det vågar jag inte!;-)

Imorrn ska vi på Parlamentetinspelning, TJOHOOOO:-) Ska bli superkul och riktigt, riktigt skönt att för ett par timmar få koppla bort alla tankar och bara hänga med i komedins värld! Är ett 10års jubileumprogram som ska spelas in så programmet kommer va laddat med extra många komiker och dessutom längre inspelning. Dvs. ännu mera skratt än vanligt!
Se fram emot imorgon och hoppas min trötta kropp får sova inatt...hoppas, hoppas, hoppas!


Puss på er alla!


Min brasa;-)

OM den satans brasan slocknar en gång till ger jag upp och skruvar upp elementen på fulleffekt och kryper ner under duntäcket!
Jag suger på att tända brasa och jag blir på dåligt humör när jag fryser! Ingen bra kombination kan jag lova!

Hatar Biltemakatalogen, den brinner så jävla dåligt!

Älskar
Ena-Håbo Tidningen, Brinner förfulla muggar och ger oss ett varmt hus:-)

Just nu  HATAR jag dom båda eftersom ingen av dom vill samarbeta, WTF??? Ena-Håbo Tidningen, Work with me please! Vill ha min älskade brinnande brasa!

//Alexandra, som bara har känsel i åtta av tio tår! BURR!!!


Mysig men stressig 3:e Advent

Herregud, endast 10 dagar kvar till jul. Tiden går läskigt fort vilket gör att det änns extra skönt att ha julklappar och sådant färdigt. Nu ska bara senapssill läggas in och ostbricka köpas och göras iordning sen är vår del av julbordet ordnat. Skönt med knyt då man slipper slita ut sig helt även fast jag mer än gärna står i köket annars. Men inte iår...kanske nästa!

Var uppe med tuppen imorse för att ha god tid på mig att göra mig vacker inför mötet med moster. Kändes lite nervöst att träffas efter så många år samtidigt som det känns riktigt bra att vi tagit upp kontakten! Hade bestämt tid då jag skulle bli upphämtad av morfar med sambo och min käre syster. 50 minuter tidigare än planerat stog en tutande bil ute på gården( min morfar i ett nötskal, vilket jag helt förträngt;-) så det var bara att slänga på sig skor och jacka och hoppa in i bilen. Tycker verkligen inte om att åka iväg och känna mig halvfärdig, nu var det säkert inte så farligt. Lite fåfäng är man ju...;-)

Blev en lång bilresa då vi skulle ta oss ända till andra sidan storstan men det var det klart värt. Till saken hör att jag älskar att åka bil så mig gör det igenting att det är långt:-) Möttes av en lika nervös moster vilket resulterade i ett tårdrypande kramkalas...Sen var det dags att träffa det lilla underverket, guuuud så söt. En 14 dagar gammal Towa. Så snäll och har legat i min famn under hela vistelsen, luktade gott gjorde hon ju så klart också.! Myyyyysigt!

Eftersom jag åkte med tre av världens mest stressade personer var vistelsen snart över.Dags att åka hela vägen hem igen. Tror bestämt jag åker själv nästa gång så jag  kan åka när och hur jag vill. Även om jag älskar att vara i deras sällskap så hatar jag att stressa, blir helt knäpp i huvet och vet knappt vad jag heter själv! Ärligt alltså, fixar det inte...

Nu ikväll stog söndagsmiddag hos en annan moster på menyn för att sedan storhandla innan jag begav mig hemåt. Hem till en kissnödig vovve och ett tvättberg som väntade på att bli invikt i garderoben...suck!
Nu sitter jag äntligen i mitt favvohörn i soffan invirad i en urmysig filt och dumglor på tvn, vad jag tittar på vet jag inte. Är bara så skönt att slippa stressa och bara vara. Jag är trött, helt slut och matt i kroppen. Känner inte igen mig själv... Jag som ALLTID kör t på i hundraåttio och fxat det galant. Varit med och fixat och donat överallt och alltid varit alla till lags. Är sån jag är egentligen! Nu klarar inte ens av en lite halvstressig dag...
Jag blir ledsen när jag tänker på det och rädd för att jag aldrig kommer hitta tillbaka till mig själv igen. Längtar till mitt jobb, vill gå där på "min" avdelning och skylta upp"mina" fina presentgrejer och må som jag brukar. Tänk om jag aldrig kommer tillbaka, tänk om det fortsätter så här hela livet?? Gråter bara jag tänker på det men hur länge ska man behöva kämpa?! Vem fan kommer orka med mig när jag inte orkar med mig själv...  Usch!!!

OGG, OGG OCH MERA OGG MEN DET ÄR SÅ DET ÄR NU! IT SUCKS!!!

Puss alla och hoppas ni haft en underbar 3.e Advent!


Slödag

Ett tag sen jag hade en riktig slödag så imorse när jag vaknade stängde jag av telefonen för att få somna om och inte bli väckt förens jag själv kände för att gå upp! Riktigt skönt och välbehövligt, lättare att styra över sina känslor och hantera problemen om man är utvilad!
Var iskallt i huset när jag klev upp så satte eld i öppna spisen och strax därefter var värmen tillbaka, härligt och riktigt mysigt att krypa upp i soffhörnet med en kopp te och bara mysa!

Har lagat lite mat nu ikväll och vinkat av Älsklingen då det är dag sför honom att jobba igen. Min kväll lär bli lugn och strax ska jag bege mig ut i kylan med vovsingen för en promenix. Ska bli skönt men drar mig lite för att ge mig ut i kylan;-)

Imorrn ska jag snosa nyfödd bebis, ska bli sååå mysigt! Är min moster som sedan födseln varit fosterbarn hos mormor och morfar som nu har fött sin lilla dotter. Ingen i familjen har haft kontakt med henne på många, många år av olika orsaker. Men nu har hon tagit upp kontakten med mig och jag träffar henne gärna. Tycker alla människor förtjänar en andra  chans och umgås med henne gör jag gärna så länge hon bevisar att hon förändrats och står för sina handlingar!
Jag och min käre morfar är det som ska åka, inte varje dag man träffar honom heller nuförtiden så ser fram emot en mysig söndag.

Näe få någonting gjort nu kanske så jag kan fortsätta mitt slappande framför tvn heeeeela kvällen!

Ha en trevlig lördagskväll!
Puss o Kram


Kladdkaka

Har varit jätteduktig den här veckan och inte ätit en ända godisbit frånsett en nybakad lussebulle när jag bakade häromdagen. Promenerat har jag gjort som en tok och vi har ätit nyttig mat. 
Har inte ens känt mig sugen men nu ikväll tog godisbegäret över vilket resulterade i att jag precis rört ihop en kladdkaka som står i ugnen. Den ska jag njuta av tillsammans med en kopp nybryggt kaffe och en baileys, smarrigt värre! Det gäller att göra det bästa av kvällens ensamhet:-)

Tack älskling för att du har en sockerkaksform hemma, annars vet jag inte vad jag hade gjort:-)

Puss Puss

Kakjävlar!!!

Fyyy Faaan, höll helt ärligt på att få en hjärtinfarkt alldeles nyss. Nog för att jag går på helspänn efter förra helgen men nån måtta får det väl vara!
 Stog i köket och plockade ur diskmaskinen när det knackar på dörren. Stutsade fan en meter högt i luften och skrek.
Vadå, det knackar på dörren tänker ni? Va är det med det då?
Jo det är så att Jocke s hus ligger en bit utanför Bålsta, på landet kan man säga. Det är en massa hus härute men det är inte jätteofta man möter någon utomhus på kvällen, inte nu under den mörka delen avåret iallafall. Det finns ingen gatubelysning utan vägen lyses upp endast  av villornas fasadbelysningar och liknande vilket inte lyser upp särskilt mycket kan jag lova! Här har vi pannlampa när vi rastar vovven!(Did I say that loud;-) Alltså håller man sig inomhus om kvällarna och det sista man räknar med är att få besök!

Ja i varje fall så öppnar jag försiktigt dörren (Helt säker på att där kommer en massmördare stå och hugga ihjäl mig med fetaste yxan), utanför står en stackars pojke och vill sälja kakor för att samla in pengar till en skolresa. Stackars unge, gå ute själv i kolsvarta mörkret. Var är hans föräldrar? Jag skulle aldrig släppa ut mitt barn själv härute, okej om man bor inne i stan eller i varje fall iett upplyst samhälle men absolut inte här.

Ja fy fan säger jag...Stackarn kommer väl aldrig våga sälja kakor igen eller i varje fall inte våga knacka på den här dörren. Jag menar vem vill sälja kakor åt en puckad kärring som skriker och gapar innan hon öppnar dörren helt blek och darrig och livrädd på rösten:-)

Nu blir d Idol!!!
Puss


Förretsen, va Fan öppna jag dörren för???

Fredag 2008-12-12

Jaha ja, då var det fredag igen då och även dags för Jocke att jobba helg. Ni vet hur jag känner inför det så tänker inte ogga över det igen(Då kanske ni lackar ur på mig och aldrig mer besöker min blogg!),och det vill vi ju inte riskera!
Måste i varje fall säga att det hade varit passande om det varit hans lediga helg nu när allt är som det är men det är bara bita ihop och göra det vbästa av situationen. Sysselsätta mig på någe vis och koppla bort tankarna!

Ikväll är det ju Idol final. Måste ju säga att säsongens Idol inte varit bland dom bästa men i vilket fall så sitter man ju ändå framför tvn och glor. Tror att Kevin tar hem segern jag och om jag måste välja så blir det honom jag lägger min röst på. Han har ju iallafall något speciellt tillskillnad från vad de andra tävlande haft så tycker han känns som en given vinnare. Tänk om man hade lite av hans energi i kroppen, oj oj oj vilken glädjespridare han är!

Nu ska jag skala lite potatis så min Darling får i sig lite mat innan han sticker iväg!

Jag tittar säkerligen in här senare också och oggar av mig lite. Känns verkligen som att jag bara tjatar och gnäller just nu men det är ju så jag mår och känner och det här är ju faktiskt min Blogg där jag skriver om vad jag vill. Lika tjatiga som mina inlägg är nu, så roliga och intressanta kommer dom vara den dagen när allt känns bra igen! Så se fram emot det kära bloggläsare nu i denna dystra period:-)

Puss Puss

Torsdag

Tack alla ni för  fina, omtänksamma kommentarer, inläg och sms. Betyder så mycket! Är inte min mening att göra er oroliga, jag kommer ta mig igenom det här men för varje uppförsbacke som bara blir brantare och brantare så blir det jobbigare och jobbigare och tar längre tid att nå toppen!
Ni är i varje fall Guld värda och hjälper mig att orka kämpa när det är som svårast! Tack!

Blev iaf både lussebulls och matbrödsbak igår innan C med familj kom hit och åt middag. Jag skämmer bort deras son med pannkakor varje gång dom är hos oss på besök. Det är det bästa han vet och han blir lika glad varje gång och mumsar på! Kan låta konstigt att man väljer pannkakor framför en god middag med kyckling men barn är barn och de har ju lite enklare middagsfavoriter än vad vi vuxna lyxar till det med!
Alla kan ju inte vara som jag när jag var liten. Följde ofta med min mofar och hämtade kött och dagens höjdpunkt var när jag fick med mig en kokt gristunga hem. Mina föräldrar höll på att spy när jag envisades med att ha det på frukostmackan men vad skulle dom göra annat än att låta mig mumsa på min tunga!
Så jävla äckligt, en grå stel rulle, alldeles sträv. Skulle inte äta det ens om det var det sista på jorden som fanns att äta! Jobbigt är bara att min lilla morfar fortfarande tror att det är det bästa jag vet så bävar inför julafton..."Här Alexandra, speielt till dig!" ;-)

Ja i varje fall hade vi en riktigt trevlig kväll med prat och skratt, välbehövligt! Pratade också om att gå på Hockey. Jag är inget älskare av hockey när det sänds på tv men en live match tycker jag är riktigt kul att kolla på!:-) Nu gäller bara att hitta ett datum som passar oss alla...
Jocke och jag gick ut på långpromenad när det var dags för vännerna att bege sig hemåt och när vi kom hem försökte han lära mig spela poker på svenskaspel. Gick väl sådär för mig, lite trögfattad kanske!
Blev sen sänggång, vill inte att dagarna ska ta slut när älsklingen är ledig så sitter uppe tills ögonlocken väger bly och jag är så trött så jag inte vet vad jag heter! Orkar knappt ta mig från soffan till sängen utan en powernap i köket men Känns som det funkar iaf:-)

Nu hänga lite tvätt och sen bege sig ut med vovven, stackare som måste göra sina behov ute i det här ruskvädret!

Bullbak:-)

Här gäller det att vara sysselsatt för att få annat att tänka på!
Storstädning och lussebullsbak här hemma idag och ikväll kommer vänner på middag så kycklingen ligger i marinad.
Tvättmaskinen går varm och allt från bäddmadrass skydd till örngott och kalakn är rentvättat!

Låter som det inte skulle finnas tid kvar till funderingar och ångest, men den finns där konstigt nog där i bakhuvudet hela tiden.  Jobbigt!

Nu en kopp kaffe!
Puss

Varför?

Allt var ju påväg åt rätt håll, varför fick det inte fortsätta så?
Hur långt ska man behöva falla?
Vill landa och hitta tillbaka, tillbaka till mitt inre lugn.
Hur hittar man dit igen, till lugnet, till välmåendet, till att inte vara rädd??? Bara få må bra och vara lycklig!

Orkar inte mer...så  slut och utan energi att orka kämpa.



Tack alla rara ni som finns hos mig, älskar er!


2008-12-08

Jättetrevlig julmiddag med arbetskamraterna på supermysig restaurang beläget på ett berg med utsikt över vattnet! Julmaten och den fina julpyntningen gav mig den där riktiga julkänslan och nu längtar jag ännu mer till julafton!
Faktiskt så mådde jag jättebra under kvällen och att vara bland så mycket folk gick över förväntan.
Fick höra att jag är saknad på mitt arbete och att butiken inte är sig lik utan mig. Det värmde i hjärtat kan jag lova och gav mig lite nya krafter att kämpa på så jag snart är tillbaka!

Tyvärr slutade kvällen inte lika trevligt då gamla händelser gjorde sig påminda, saker man verkligen försökt förtränga och lägga bakom sig. Var tvungen att ta till drastiska åtgärder som  jag hade hoppast att för min egen skull få slippa,  hoppas nu att allt går vägen och att det kommer vara värt den energin som krävdes från mig! Få ett slut på det här för gott!
Bli inte oroliga nu, dumt av mig att skriva i gåtor men samtidigt skönt att skriva av sig lite...

Tack Älskling och  älskade vän Johanna för att ni stöttat mig idag och orkar lyssna!
Så tråkigt att man aldrig kan få njuta av sina må bra dagar och gå ett steg framåt i rätt riktning utan tvärtom gå två steg tillbaka. Det får en att tappa hoppet igen!

Nu ska jag mysa i soffan och kolla på film så jag får tänka på något annat för en stund.  Arn2 lr På smällen, Det återstår att se vilken det blir!

Tack alla fina för att ni finns och förgyller mitt liv med positiv energi när det som mest behövs! Ni vet vilka ni är och är guld värda!

Härligt!

Håret blev brunt som planerat, nu kan jag äntligen pusta ut! Några dagar innan vi skulle åka till Turkiet i september la jag i en chokladbrun färg i håret och blev kolsvart.-( Jättesnyggt på vissa men på mig såg det verkligen förjävligt ut, skiftade i blått dessutom. Fick panik och åkte o köpte mer färg, och mer färg och mer färg. Blev efter mycket om och men bra men vägen dit var lång kan jag lova!

Är därför numera extra nervös varje gång jag lägger i en färg och nämner jag för Jocke att jag ska färga får jag bara en suck och rusk på huvet till svar:-)
Kanske ska lyssna på honom och ge upp färgningen. Byta stil till pissfärgad råtta, det är ungefär så jag ser ut då:-)

Puss Puss


Lördag:-)

Ett tag sen jag uppdaterade bloggen men som vanligt har tiden rullat på alldeles för fort och har inte räckt till för att hinna skriva.
Igår packade vi in oss i bilen för att bo hemma i lägenheten ett tag. Inte klokt hur mycket grejer två personer kan tänkas behöva för bara ett par dagar, bilen överbelamrad med grejer och matkassar.  Nu måste jag väl erkänna att mestadels av grejerna hör till mig men ändå...;-)
Myskväll framför Idol med hemlagad smarrig helgmiddag stog på menyn och lite senare filmtittande efter en promenix i snöslasket. Så tråkigt och kallt väder så var skönt att komma in i värmen igen!

Idag har jag varit en sväng på systemet för inhandling av fördrink till kvällens julmiddag på jobbet. Ska bli riktigt trevligt! Lite nervös är jag för att vara ute med så mycket folk men ändå ska det bli kul att träffa jobbarkompisarna igen och tar jag det bara lugnt så fixar jag det nog! Håll tummarna för att  jag klarar kvällen, skulle betyda så enormt mycket om jag tar mig dit och genomför kvällen utan ångestattack!( Så, nu fick ni veta det också)

Sitter här med färg i håret som alldeles strax är dags att skölja ur så måste kila...
Önskar er en riktigt trevlig lördagskväll!
Puss o Kram

Torsdag

Ullis, du hade rätt och Emelie hade fel;-) Att räkna får tog mig inte till John Blund så blev inte mycket sömn inatt inte! Därför har hjärnan inte riktigt hängt med idag., ursäkta Johanna o Emilia om jag varit segare än vanligt!

Har iallafall haft en mycket trevlig dag i Enköping. Ätit lunch, fikat och även haft turen att bli bjuden på middag hos Johanna o co. Bra att dom tar hand om mig och göder mig när Jocke jobbar! Att laga mat till enbart sig själv är väl bland det tråkigaste som finns så då är det annars lätt att hoppa över middagen när Jocke ska iväg tidigt! Inte bra men så är det...

Nu ska jag kolla mitt inspelade Hells Kitchen från ikväll, han är ju bara för bra alltså! Där kan man snacka om att våga stå för vad man tycker och tänker:-) Kanske lite väl ärlig ibland tillochmed!

Imorrn går min älsklingpå tre dagars ledighet, TJOHOOO:-) I like it a lot!

Tack för idag, soffhörnet väntar!
Puss Puss


Idag har förresten en efterlängtad och omskriven bloggbebis kommit till världen! Välkommen till världen Milo och stort grattis till Nina o co:-)
För er som inte läser Ninas blogg, gör det! Toppenblogg som verkligen förgyller ens dag med intressant och rolig läsning!  http://niiinis.blogg.se/

Damtadam tadam

Ja jag ligger här i sängen och försöker nynna mig till sömns utan resultat.  Kan va för att jag är tondöv och inte ens kan nynna fint kanske;-)
Nej men seriöst, ska ju upp relativt tidigt imrogn så måste sova...men det gååår inte! Funderade på en promenix till med vovsingen men det är ju lite kusligt att va ute själv såhärdags, tror inte det skulle uppskattas av min kärlek om han fick reda på att jag va ute och promenerade i mörkret heller!

Damtadam ta dam...

Imorrn ska jag till Enköping för ett besök hos Johanna. Blir säkerligen en smarrig lunch någonstans innan vi åker hem och busar med William. Länge sen jag lärde honom nåt hyss nu;-) Blev lite skraj när Johanna hotade med att lära våra kommande barn ännu mer hyss så lika bra att låta bli kanske?!

Nej men fortsätta snurra omkring lite på nätet kanske...det värsta är att det blir så dyrt. Har redan beställt lite underkläder nu ikväll, dom har ju värsta rean inne på LaRedoute så då passade jag på!

Räkna får kanske?!
Puss

Irriterad till 1000

Alltså hur många velputtar ska man behöva stöta på egentligen??? Det enda jag vill är att få delarna till min servis sålda, köp den eller gör det inte, ganska enkla val tycker jag!

Vore den inte värd så mycket skulle jag tamigfan kasta sönder den och skänka bort som mosaik! Men då ska väl folk veta exakt mått på mosaikbitarna och om man kan köpa bara två bitar även fast jag skrivit att det inte går och så ska jag väl helst leverera dom till Jokasjervi, Helst till fots och sen limma ihop alla bitarna för dom vill nog ha dom som koppar, lr kanske en kanna. Nej förresten som en bordsskiva...sen kommer dom på att dom inte tycker om mosaik, och beige är ju verkligen inte deras färg så då får jag glatt promenera hem igen. Barfota denna gång eftersom jag i ren frustration bitit sönder mina skosulor!

Ursäkta ett snurrigt och lite smått aggresivt inlägg men ibland måste man och jag blir så jävla irriterad!!!

//
Förbannad Alexandra som hatar när folk inte vet vad dom vill och blandar in mig i det och som dessutom tycker man ska skänka bort saker till dom.  

Ringer på en annons om jag inte är helt säker på att jag ska köpa, så det så!!!

Sooool!!!

Men hur sugen blev man inte på att åka iväg till solen idag när resekatalog från bolaget vi åkte med i september damp ner i brevlådan???!!

Ska bläddra och bläddra och kanske förhoppningsvis boka, nångång!:-)

Burrr

Inge vidare bra promenadväder idag inte men här är manså illa tvungen att gå ut med jycken då vi inte lärt henne att använda toaletten ännu!
Duggregn, slask, lera och blåst verkar va det som vädergudarna har att erbjuda nuförtiden. Så tråkigt!
Vädergud, om du hör mig så önskar jag mig snö!! Om inte nu så i varje fall till julafton, ingen riktig jul om det inte är snö på backen:-(

Fortsätta städa nu och hänga tvätt. Gud va jag tvättar, tror fasiken att grannarna smugglar in deras smutstvätt också för så här mycket kläder kan väl två personer inte göra av med! Eller?

Fortsatt trevlig dag!!!
Puss


Vet ni vad???

Ett helt sortiment av råttfällor och liknande har införskaffats då Jockes kompis tjej vaknat upp mitt i natten av att en mus gick i hennes hår. Detta i vardagsrummet hemme hos Jocke!!! FYYYYYY FAAAAAAAAAAAN!!!

Sov inte mycket natten efter det kan jag lova men nu verkar det iaf som om det är lugnt i huset! Som tur är!
Köptes nån svindyr grej som man sätter i eluttaget som tydligen ger ut signaler som vi männsikor inte hör men rättorna ska skrämmas iväg av dom. Tydligen väldigt effektiv och håller dom sig utomhus är den ju värd varenda krona!!!

Usch, fy och blä va jag hatar dom odjuren,  även om det som Jocke säger " Bara är skogsmöss" ;-)

Pusselipuss

Tisdag

Imorse gick vi upp tidigt för en promenix med vovven innan Jocke begav sig tll Köping och jag hoppade av i Enköping. Uträttade lite ärenden och gick en sväng i dom få butiker som staden har att erbjuda. Mötte upp moster för en lunch innan jag skulle till läkaren. Det besöket gick b och för första gången på länge känns det som det går framåt i mitt hälsotillstånd...en härlig och mycket efterlängtad känsla som förut känts långt långt bort. Än är jag inte i mål men jag ska ta mig dit, det sista som överger en är väl hoppet!Eller?!

Levererat en del av min servis som jag har ligger ute till försäljning på blocket. Herregud vilket veligt folk det finns här i världen... Förstår mig inte på vissa? Ringer man på en annons så är man väl intresserad av att köpa objektet i fråga? Det trodde jag iaf men vissa verkar bara vara ute för att krångla och vela. Usch...blir Tradera nästa gång så man slipper den ringande telefonen och överfulla mailboxen med  mail fulla av onödiga frågor och liknande... Eller hur Johanna, har du  Crosstrainern kvar?;-)

Haft efterlängtad myskväll med älsklingen min ikväll samt gått en långpromenad med vovsingen. Så skönt med frisk luft och inte varje dag man har turen att ha sällskap med sig!

Imorrn blir det städning och pyssel i hemmet och till helgen beger vi oss hem till mig igen! Men innan dess ska jag umgås med Johanna och Wille på Torsdag, alltid lika trevligt och något att se fram emot. Tror vi skulle kolla tapeter, superkul:-)

Säger natti natti och sov så gott!!!

puss o kram

2008-12-01

Oj, oj,oj redan inne i december.Det här året har verkligen sprungit iväg! Någon sa att åren går fortare när man blir äldre...Hur sk ajag tolka det?! Känslig punkt det där;-)

Jag är en av två vinnare i Charlotte Perellis Bloggtävling denna vecka! Tjoho:-)
Priset är en guidad spökvandring för två personer i gamla stan, Stockholm! Ska bli spännande, är ju lite mörkrädd nuförtiden men som tur är kommer ju min darling vara med så får välgömma mig i hans famn om det blir alltför läskigt;-)

Dagen har vi spenderat tillsammans för ovanlighetens skull, Jocke jobbar ju mycket just nu då det känns som vi inte hade setts på evigheter. Ett par timmar om dagen är ju inte mycket så då är såna här ledighetsdagar guld värda!

Krypa ner i bingen nu. Imorgon är det Enköping och ett besök hos farbror doktorn som står på schemat. Vi får se hur det går...

Puss o Godnatt

RSS 2.0