Godkväll allihopa!

Har haft en mysig dag i solen och värmen tillsammans med släkt och vänner!
Nu njuter jag av ett glas rosé i  soffan, precis hemkommen efter att ha varit borta sen imorse. Ska dricka upp och sen nanna kudden för ögonlocken känns väldigt tunga efter en lång dag!

 Imorgon får ni update om dagen idag samt bilder!:-)

Puss o Sov så gott


En plan!

Igår beslutade jag och min vän C att vi i nästa vecka ska ta oss i kragen och fixa gymkortet som vi så länge pratat om men bara skjutit framför oss.
Ska bli så otroligt skönt att komma igång igen! Känns som det behövs lite muskler i den här kroppen... kan man lugnt säga;-)
Så, min plan är nu att fortsätta med mina promenader. Utan dom blir jag knäpp plus att vovven ju behöver dom såklart! Sen gymet ett par gånger i veckan, ser fram emot att svettas på crosstrainern och få upp flåset så man orkar me en tur på löpbandet!
 Skönt att vara två så man peppar varandra när det känns motigt att gå dit, det är ju så mycket värt!

Ja så nu kanske man inte behöver känna sig som en soffpotatis varje gång J och M åker iväg på innebandyträning eller ger sig ut på golfrunda.
Nu jäklar är vi också snart igång, Tjohoooooo!:-)

Dagen som gått...

... I det underbara sommarvädret har jag spenderat min dag och det är ljuvligt när solen skiner:-)

Började med en mysig frukost tillsammans med min J, naturell yoghurt med färsk frukt och solroskärnor och Kokt ägg. Efter frukosten åkte J iväg med en kompis för att spela golf och jag duschade och gjorde mig iordning för att gå ner till torget där vi bor för att kolla på min kusin Marcus som uppträdde tillsammans med sina klasskompisar. Han går estetprogrammet, inriktning Musik och ibland har dom sådana här uppträdanden. Är ju jättebra för dom att öva att spela och sjunga inför publik plus att det kul för släkt och vänner att få möjligheten att kunna följa med i deras utveckling. Dom flesta av dom var ju redan från början, vid det första uppträdandet riktigt bra. Man såg direkt att det fanns potential till att bli riktigt bra artister i framtiden, vissa har det ju liksom i sig. Andra har verkligen utvecklats och gjort enorma framsteg och dom är så otroligt duktiga allihop, så unga talanger som många av dom säkerligen kommer komma långt inom musiken!


Grabbarna grus väntar på att få köra igång, vi i publiken väntar med spänning på att få se vad som kommer bjudas på!
Schysst med bussen i bakgrunden, kanske inte bästa roligaste plats att få uppträda på men iallafall på en scen;-)


Kalla mig partiskt men självklart var ju kussen bäst!:-) Här med basen i högsta hugg...



Efter uppträdandet som var lika bra som alltid tog vi en fika på ett jättemysigt hemtrevligt cafe, "Tant Gredelin". Det doftar ljuvligt när man kliver innan för dörren till den hemtrevliga lokalen som är så mysigt inrett och det är stört omäjligt att stå emot att smak något gott ur allt deras hembakta.
Blev citronpaj och en kopp kaffe för min del, jättegott!

Hem till moster en sväng sen för att vänta på att bli upphämtad av J som kom från golfbanan. Brun som en pepparkaka efter golfrundan, han behöver bara kliva ut i solen så har snabbt som ögat sin bruna fina färg!
Orättvist när en annan är tvungen att pressa i timmar i solen;-) Fast skönt är det ju förstås!
Tog en powernap när jag kom hem, blir helt slut av att vara ute böand en massa folk. Går nog och spänner mig och sen kommer tröttheten då jag kommer hem och slappnar av!


Kom på i sista sekunden att jag lovat att baka bullar till min andra moster som jag ska hälsa på imorgon, lördag. Var bara att slänga ihop en bulldeg och skjuts in i ugnen, pang st'nga lucka så var det klart! Doftade underbart i vårt kök oh det går ju faktiskt riktigt fort när man väl sätter igång.

På kvällen hade jag sällskap ner till Hamncafèt med mamma o pappa. Dom skulle äta, jag hade redan ätit middag men älskade J innan han åkte och jobbade så för mig blev det en iskall cider i kvällssolen.
Jag älskar sommarkvällar!:-)





Det ständigt dåliga samvetet...

Alltid har jag dåligt samvete för någonting, det slår aldrig fel utan finns alltid med mig. Jag får dåligt samvete över allt möjligt, stort som litet och det är verkligen drygt att gå omkring och bära på den bördan och ständigt ha sådanan tankar i skallen.
Känslan att inte räcka till, inte ge människor i min närhet den tid de är värda och behöver, att inte hinna med och att vissa gånger lägga för mycket tid på mig själv som man kanske inte borde då det finns anledning att lägga den på andra som just då behöver den bättre. Att ångra sig att man ibland kanske är för ärlig, ångra saker man sagt och gjort. Kanske man varit lite för ärlig vissa gånger och vräkt ur sig saker som kommit ut fel, det låter så bra i huvudet men kommer ur som en klumpig kommentar istället, visst går det oftast att förklara sig och få folk att förstå vad man egentligen menade men det dåliga samvetet kommer alltid krypandes och påminner om att man betett sig klumpigt!

Vissa gånger, eller jag kan faktiskt säga nästan varje gång jag drabbas av det dåliga samvetet är det över småsaker som säkert bara jag själv hakat upp mig på, något man sagt eller gjort som för personen i fråga inte alls reagerat på men som jag kan gå runt och tänka på länge. Fundera på om natten, klura på och låta det gnaga i huvet tills jag tilslut får inse att det inte går att göra någonting åt. Tänk vad med tid och energi man lagt ner innan man kommer fram till att det är det ända rätta...
Man kan inte förändra det som varit, det är omöjligt men däremot kan man lära sig tänka efter före. Att lära sig av sina misstag så kanske man slipper hamna där igen.
Det är nog vad jag behöver göra, lära mig att inte blanda mig i eller sätta mig i situationer som får mig att drabbas av det dåliga samvetet. Inte prata innan jag tänker, fundera en extra gång, inte lova för mycket utan istället ta dagen som den kommer...

Men, allra värst kommer samvetet smygandes under perioder jag mår som värst. Man försöker innerst inne att intala sig själv att man är den man varit förr, den som tar hand om alla och orkar hjälpa allt och alla! Man lovar och lovar och när dagen sen kommer, det är dags för det man lovat så tar det emot och det som från början känts så självklart och lätt är nu istället jättejobbigt och ger en ångest!
Vissa gånger får man tvinga sig själv och man gör det ändå, mår jättedåligt efteråt men man har ändå hållt det man lovat. Andra gånger får man avboka i sista stund, man känner sig som en dålig människa och det dåliga samvetet tar över ens tankar. Inte då heller mår man särskilt bra, man känner som att man sviker även fast personen i fråga kanske förstår.
Att inte riktigt veta vad man själv klarar och inte veta hur man funkar i skallen gör allt så komplicerat och svårt!

Hur ska man lära sig att inte hamna i sådana här situationer?
Visst är det säkerligen så att jag just nu är extra känslig och hakar upp mig mycket i onödan men det måste väl ändå gå att göra någonting åt? Eller hur!
Inte ska man väl ständigt behöva gå runt med klumpen i magen och känlan av att man aldrig duger eller gör rätt, mot andra och inte heller mot sig själv!

Ibland är det komplicerat att vara människa!


Shopping!

Ett mål under dagens långpromenad var att hämta ut ett paket från favoriten, La Redoute!
Tyvärr var en del av det jag beställt för stort, vilket iofs är bättre än att det är för litet men måste ändå skicka tillbaka och byta storlek.
Det här kunde jag däremot ha så nu har garderoben fyllts på litegrann iallafall i väntan på resten...





Lite dålig bild, men men...
Det färgglada linnet gillar jag verkligen, avtagbara axelband på det så går ju att variera lite efetr hur man vill ha det! Den svarta koftan beställde jag i vitt så blev något förvånad när den kom i svart... Men, nu är det ju så att jag verkligen älskar svart så den får bo kvar hos mig iallafall! Ett tecken kanske?!;-)
Behöver en Bikini, tycker verkligen inte alls om dom jag har så iår måste det bli en ny! Tips på var man kan hitta snygga sådana mottages gärna!:-)

Nu är det sovdags!
Natti Natti

Va ska man säga?!

Usch!
Va precis inne och läste på Aftonbladet, är för sjutton bara en massa hemskheter som sker runt om i världen!

Som det här tex: 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5243622.ab

Är ju fruktansvärt att man kan behandla sitt barn på det här viset, va fan är det för fel på folk? Stackars lilla flickan är förstörd för livet, helt ovetandes om världen och alla människor som finns utanför ska hon nu möta allt.  Vilken chock får man inte när man måste möta verkligeheten efter att ha varit instängd i FEM år?! Fy fan!Hur ska hon någonsin kunna bli "normal"? Hoppas verkligen hon får den bästa tänkbara vård som finns att få och att hennesföräldrar får värsta tänkbara straffet efter att ha gjort henne så illa!

Å sen har vi det där me mamman som drack ren etanol och sedan ammade sitt barn. Barnet dog av alkoholförgiftning! Jävla idiot, finns inte ord för att beskriva hur dum hon måste vara! Å straffet då, tre års villkorlig dom?! WTF, hon har ju fan tagit en annan människas liv! 3 år, Va är det för det för straff?!

Fan va arg jag blir, finns fan folk till allt!


Regnet det bara öser ner...

Men herregud vilket skitväder man vaknade upp till idag, trist! Jag, som så många andra vill ju ha sol och värme och få lite färg på min kropp!
Har faktiskt varit vaken sen klockan sex imorse, det är tidigt det!:-( J är iväg och spelar golf (JA, i det här skitvädret!) så klockan ringde tidigt och självklart vaknade jag av den och sen var det omöjligt att somna om även fast ögonlocken känns tunga.

Ja annars då?
Är faktiskt inte så mycket annat som händer just nu. Jag är trött, riktigt trött i kroppen men det är inte hela världen. Jag kan ju vila när jag vill så ska inte klaga... Tvättberget som blev efter vår resa har jag tagit tag i, helt otroligt va me smutstvätt det blir efter bara fem dagar! Sen lackar jag snart ur på allt detta pollen som lägger sig tamigfan överallt! Man torkar och torkar men vips så ligger där ett tjockt gult lager igen. Till saken hör även att vårt hem består av en hel del svarta möbler så det gula går verkligen inte att undvika att se, ni som vet vilken pedant jag är förstår hur jag gnor med trasan. Ett heltidsprojekt vill jag lova;-)

Annars är det sjukt va fort man kommer in i vardagen igen, känns som det var evigheter sen man senast var bortrest och jag längtar efter att få åka väg igen. Kanske är det för att man hade det så trevligt dom dagar vi var borta, man slipper alla måsten och bara tar dagarna som dom kommer... Det vore ju inte helt fel att ha det så förjämnan inte!:-)

Nu ska jag faktiskt försöka få nån timmes sömn, ögonlocken är vääääkdigt tunga just nu och även pockandet i bröstet börjar smyga sig på. I flera dagar har jag haft det där pockandet, känns typ som om hjärtat slår dubbelslag...svårt att förklara men troligtvis beror det på nedtrappningen av medicinen jag äter så är inget farligt. Dock väldigt obehagligt men känns som min stackars kropp är van vid att aldrig få vara till hundra okej.
Tröttsamt och så otroligt jobbigt, kan inte beskriva hur less jag är på det här nu och hur mycket jag längtar efter att få må 100% BRA!

Ja, ja det kommer, det kommer!
Nu tänker jag iaf vila och kanske känner jag mig lite bättre när jag vaknar!:-)

Puss Puss

Heeeeeeeeeeeeeej Bloggisar!:-)



Flera dagar sen det uppdaterades här, känns konstigt att inte ha skrivit av sig på så länge men vi har ju varit i finland på ljuvlig avkopplande mini semester så har helt enkelt inte haft möjlighet att slå mig ner vid nån dator!

I fredags klockan femton lämnade vi hålan och begav oss mot storstan.  Brassade vidare mot Värtahamnen och Viking Line Båtarna för att åka ombord och sedan stytra kosan mot Helsingfors.
Mysig kväll ombord med lite shopping i Tax-Free butiken samt god mat på buffén, åt och drack gott och sen blev det en drink i baren tillsammans med en jäkla massa skitsnack och glo på folk innan vi allihop bestämde oss för at inta bingen. Zzzzzzzz!!! Man sover fasiken inte bra på kryssningsfartyg inte!

Ja som sagt så sov man väl inte särskilt bra den natten men ändå var vi uppe med tuppen, käkade frulle och packade ihop oss för att inta bilen och åka iland i Helsingfors. En charmig och mysig stad måste jag säga. Lite tråkigt väder när vi kom men det tog vi igen de andra dagarna då solen strålade och värmde oss!

Med bara ett par timmar på oss var det då time att fixa iordning sig inför den efterlängtade Maskeradfesten som började redan klockan två. Tiden var knapp men vi hann faktiskt, en liten felkörning gjorde oss några minuter sena men det var ju verkligen inte hela världen.
Riktigt bra tillfixade och utklädda var vi allihopa och laddade för partaj!:-) Extra spännande var det ju också med tanke på att detta var ett Överraskningsparty, födelsedagsbarnet hade ingen aning om den sen länge planerade festen och blev riktigt förvånad kan jag lova! Glad och lycklig var hon hla kvällen och nog lite extra förvånad just över att hennes käre kusin och farbror från Sverige tagit sig dit! Till det sällskapet hörde ju vi då och ävem fast jag aldrig tidigare träffat födelsedagsbarnet är jag så glad över att få varit med om att vara där och ta del av denna perfekt ordnade festen.
En riktigt lyckad, skirolig dag hade vi. Partajde verkligen hela dagen, från det vi började göra oss iordning och knäckte en Longdrink kring elva snåret (Så jäkla gott) till då vi satt i taxin påväg hemvid tolv-ett på natten!
En härlig blanding av folk, förstår nu varifrån vår käre vän C fått sin underbara personlighet ifrån då hnnes släktingar är precis likadana! Supersociala och trevliga och fick en att känna sig som hemma direkt!
God mat, gott att dricka, dans till liveband, trevligt sällskap och en jäkla massa glädje sammanfattar vår dag och det här kommer jag leva på länge!

 
En blond Alexandra med hatt samt piratklänning! Ni kanske känner igen mig från nåt piratskepp?!;-)


Min älskling som Freddy Kreuger, ruskigt lik!:-) Scary!!!



Min snygga kompis C, som hämtad ur Moulin Rouge och i sin ursnygga korsett o kjol!



Världens bästa Mike, hör med sin grymma Jason mask uppdragen på hjässan istället för över ansiktet. Riktigt cool och läskig såg han ut i den!:-)


C:s trevliga pappa, The Maffia Boss!:-)



Tro det eller ej men vi var allihop pigga dagen efter så då blev det en tur ner till centrum. Med spårvagn vilket btw fanimig är livsfarligt. En näradöden upplevelse rikare efter att nästan blivit överkörda va man lite skraj och kollade gärna en extra gång innan man gick över vägen, inte är man van vid att en spårvgn dyker upp helet plötsligt och inte blir man direkt mindre orolig över att bli överkörd när dom dessutom tydligen bara kör på även om det står nån i vägen. Hua!
Annars är det ju förjäkla smidigt me just spårvagnar, av nån konstig anledning tycker jag det är smidigare än att hoppa på en buss... Kändes så enkelt på nåt sätt och fort gick det att ta sig framåt!

Besökte bla. ett megastort varuhus, "Stockman". Där fanns det grejer kan jag lova, men dyra grejer. Alla kända märken som Dior, Gucci, Prada ja listan kan göras lång och deras utbud inom alla områden som kläder, skor, inredning, smink ja verkligen allt låg fördelat på X antal våningar. Kommer inte ihåg hur många väningar men dett avar verkligen paradiset;-) Vi drömde oss bort bland grejerna och ett par timmar spenderade man ju lätt därinne;-)
Middag och trevligt sällskap även denna kväll och sen vidare till lägenheten där vi fyra bodde.  Ja egen lägenht hade vi fått låna, helt perfekt!



I det underbara vädret i måndagsmorse, med lite "jag vill inte åka hem än ångest" begav vi oss iväg på en promenad till ett stort tivoli. Mysigt ställe att gå omkring och mysa på och även en tur i bergbanan och insande blev det. Man blir som barn på nyt när det finns karuseller i närheten, ja i varje fall blir jag det. Så jäkla underbart att snurra omkring där högt uppe i luften!:-)



Dagarna går ju som alltid alldeles för fort när man åker iväg men vi har haft fem alldeles ljuvliga dagar, bara det att vara hemifrån och slippa alla vardagssysslor och allt som hör till har varit så välbehövligt och avkopplande! Mcket har vi hunnit med, skulle kunna berätta i evigheter men det får räcka så här!
Vi avslutade ju vår resa med en natt på Viking Line igen och även hemresan blev lyckad och mysig!
Tänk va lyckligt lotta man är med underbara vänner som man går så bra ihop med. Inget krångel och massa tjafs utan tillsammans tar vi dagen som den kommer och har det så trevligt och kul tillsammans! :-)

Hemma möttes vi ju av ett fantastiskt väder så man ska inte klaga över att vara hemma igen, nu har man ju iaf fått hämtat lite nya krafter inför att kämpa vidare samtidigt som man får planera och längta till nästa resa. Vart och när den nu bär av vet vi inte men alltid kan man ju hitta på något.

Allt från mig för nu, ska kika runt och se hur ni andra har haft det i helgen. Lika undebart och trevligt som jag hoppas jag!:-)

Puss Puss

Ändring...

Blir en runda i elljusspåret med min käre far:-) Det är trevligt!

God förmiddag på er!

Här var man uppe med tuppen, redan vid halv åtta när Jocke kom från jobbet(det är tidigt för att vara mig nuförtiden vill jag lova), packade in oss i bilen och styrde mot Enköping igen. Ändrade planer då J och Mike ska spela golf på eftermiddagen och golfbagen var i Enköping, skulle annars ha varit kvar en natt till i Bålsta men mig gör det ingenting. Ger mig bara extra tid till att packa och klura  ut vad jag ska ha med mig för kläder...
Det är nu man ångrar att man inte gått på nån "Gå ner 10 kilo på fyra veckor" diet, tycker inget klär mig för tillfället utan allt ser ut som ett ålskinn. Blir nog sopsäck och bastsnöre i midjan, det får duga till den här kossan!;-)

Ikväll är jag bjuden till Johanna och hennes familj på middag, ska bli jättemysigt! Det var evigheter sen vi träffades sist, hört av via sms och så men det är inte samma sak! Ser fram emot ikväll, tyvärr kan inte J följa med eftersom han jobbar ikväll med innan han går på en hel veckas ledighet! Skönt för honom och trevligt för mig, tjoho!:-)

Nu ska jag på med mjukisbrallorna och bege mig ut på långpromenad med vovven, tyvärr är det tråkiga vädret inte så lockande att bege sig ut i men det kan inte hjälpas! Ska bli skönt att rensa huvet från alla tankar som spökar i skallen... blir knäpp på dom snart! Försvinn!

Puss på er och ha en underbar dag!:-)

Natti Natti!

Ännu en dag lider mot sitt slut och idag har jag haft den stora äran att umgås med syster min nästan hela dagen. Hon har varit barnvakt till två små söta lintottar till pojkar så vi har både promenerat med barnvagn, lekt i parker, ätit lunsch såklart samt gått en sväng på stan! Vi försökte hitta en morsdagspresent också men hittade inget sådär klockrent att köpa, bjuda mamma och pappa på middag ska vi göra nästa söndag men man vill ju faktiskt komma med ett litet paket också!

Trevligt sällskap av syster och alltid lika mysigt att få chansen att umgås med små knoddar, en på fyra år som pratade i ett om allt mellan himmel och jord. Klok var han också och jag tycker han kunde så mycket för sin ålder, spännande att se hur barn beter sig och är i vissa åldrar, Man kan verkligen vara så olika i mognad och utvecklingen även fast man är födda nästan samtidigt...
Den andra lille gossen var precis ett år fyllda, en riktig gosplutt! Så mysigt att få gosa lite!
Skulle lägg aut lite bilder från dagen men kan inte hitta sladden...borta igen. Suck, det är inte lätt att pendla mellan två boenden inte;-)

Har faktiskt börjat packa lite idag, eller i varje fall förberett med att stryka det som behövdes strykas och tvättat det som skall med och behövdes tvättas. Fy fan rent ut sagt va tråkigt det är att stryka, tänker varje gång när jag står där med strykjärnet i näven att jag aldrig mer ska köpa ett plagg som behövs strykas utan bara skrynkelfria kläder... Men det är ju så snyggt med tunikor och bluar och dom flesta kräver ju faktiskt en strykning. Ja, tråkigt som fasiken är det iaf och planerarna på att byta gardiner i vardagsrummet sköts upp ett par dagar till tills jag känner för att plocka fram järnet igen... hrm, det kan ta tid vill jag lova!

Nu mina kära vänner är jag så trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna, hoppas jag får sova hela natten så jag är utvilad imorgon. Har varit lite si och så med sömnen på sistone så skulle verkligen må gott av att få sova hela natten för en gångs skull!
Slå en plingeling och säga Godnatt till min J som arbetar och står i ska jag också göra innan jag släcker lampan och kryper ner under täcket!

Natti Natti

Tisdagen som svichade förbi!

Godkväll Vänner!

Ja så har ännu en dag fullkomligt sprungit iväg... Herregud va fort dagarna går och jag tycker inte jag hinner med något av det jag borde göra! Me hn, huvudsaken är ju faktiskt att man har det bra och det har jag ju haft!
Vaknade av att käre mor ringde och väckte mig imorse, hennes nya mobil hade pajat så hon ville ha sällskap till Västerås för att byta den.
Självklart nappade jag på det, så sällan hon ber om något och spenderar mer än gärna tid med både henne och käre far. Blev till att fort hoppa in i duschen och slänga i sig frukost. Även en promenix me vovsingen som faktiskt var mer svårväckt och tröttmössa än jag själv var denna morgon, hör inte till vanligheterna att man får släpa ut henne direkt;-)
Som sagt, en sväng till Västerås och ElGiganten och även en snabbis in på Hemtex och Ikea. Tro det eller ej men jag lyckades hålla mig ifrån shopping förutom två diskborstar och en klädroller. Guldstjärna där;-)

Hem och upp en snabbis till Christa för lite skitsnack innan vi åkte hem och slängde ihop middag till Jocke som inte nog med tt han spelade golf med Mike imorse, dom tog även en runda nu ikväll. Tydligen gick det så bra imorse så antar dom ville fortsätta när dom hade turen och skickligheten på sin sida!
Jag själv begav mig hem till syster för lite lån av grejer till vår resa plus att jag to mig en halvtimmes solning i deras nyinköptta solarium. Ja, dom köpte ett i förra veckan och guuud va skönt det var att ligga i skön säng i deras mysiga gästrum tillskillnad från ett halväckligt solrium!;-)
 
Nu är jag trött! Låter larvigt men än fixar jag fortfarande inte såna här "heldagar" och allra helst inte om dom spenderas i massa affärer blande en massa fo lk. Så tråkigt och fortfarande har jag svårt att acceptera att det är så det är nuförtiden... Vill fortfarande inbilla mig att jag äar som förut vilket resulterar i att jag blir lika besviken och arg på mig själv varje gång jag inte fixar det... Det positiva med det hela är att det är bra att öva och trots varje besvikelse kommer jag väl nån bit på vägen mot det bättre, får tänka så för att besvikelsen inte ska bli lika stor.

Nu ska jag vara trevlig mot min älskade och Mike, vi våldsgästade honom nu för nån timme sen då han och Elias är ensamma hemma ikväll när frun i huset är duktig och jobbar. Vi köpte med oss glass så vi blev så glatt mottagna, ja nu brukar vi ju bli  det ändå men lite extra glad blir man väl när gästerna har godsaker med sig. Lr hur?:-)


Hoppas ni haft en bra dag, nu säger jag Natti Natti! Puss<3


Nån som har ett tips på hur man lurar med sig pojkvännen till Ikea imorgon för att handla hem möbler som jag hittat till balkongen? i så fall mottages dom gärna!:-)


Svammel...

Usch vilket ruskväder det varit hela dagen, riktigt urrigt och det har inte direkt lockat en till att gå utanför dörren frivilligt!

Klädde mig dock vind och vattentätt idag på förmiddagen och gick en promenix, vad är det man säger "Det finns inget dåligt väder..." tänkte att lite regn inte skulle få förstöra mina promenadplaner men usch och fy så kallt och vått det var. Blev inte alls den rundan jag planerat utan istället vände jag hemåt för att hämta mig maskeradklänning. Packade ner den i en kasse och gick istället hem till min normor för att få hjälp att förlänga axelbanden då klänningen var aningens förkort i bak, halva skinkorna syntes och det känns väl kankse inte så passande när man ska på fest hos folk man aldrig träffat tidigare;-)
Nu är klänningen iallafall färdig och det ända som fattas nu är inhandling av strumpbyxor och nån snygg ögonskugga!
Har spanat in en i mammas MaryKay lager... något dyra är dom ju men fastnade verkligen för färgen och har inte släppt den sen dess...det måste ju vara ett tecken, lr hur?!

Pretty Woman visas på tv och trots att jag sett den Xantal gånger förut så sitter jag ändå här och glor, den är ju så bra! En riktig klassiker!
Känner mig inte så pigg faktiskt, täppt i näsan och tung i huvet, tror faktiskt det kan vara pollen jag reagerar på... är det inte det ena så är det d andra!
Yrseln jag haft ett tag gör sig påmind även ikväll så kanske är lika så bra att jag faktiskt ligger här i soffan och myser och tar det lugnt. Alla måsten kan ju faktiskt vänta tills imorgon, eller dagen efter det!

Söndag igen!

Satt länge i soffan och njöt av min söndagsfrukost idag på förmiddagen. Så skönt att inte ha nån tid att passa och bara göra som man vill.
Blev en femkilometers runda i elljusspåret med Christa efter det, skönt att gå av sig och skönt med en pratstund. Är så mycket trevligare med sällskap under promenaderna, tiden går så mycket fortare också så blir så lätt att gå!

Nu ska jag mysa i soffan men din älskling som vilar efter golfrundan dom var på imorse, hurtbullarna åker hemifrån klcokan FEM en söndagmorgon. Där kan man snacka om att vara golfintresserade;-)

Jobb för J ikväll men innan dess ska vi äta lasagnen som blev över här i veckan. Riktigt god var den så den måste ätas upp innan den hamnar i sopporna. Jag är inte mycket för rester annars, vet inte varför men vill helst ha nylagad mat. Konstigt men tycker inte alls det smakar lika gott när man värmer upp det men ibland får det gå ändå!

Själv tänkter jag gå senare gå en sväng hem till min moster som jag inte träffat på evigheter, hon tycker vi är så dåliga på att hälsa på och blir så glad när vi gör det! Ikväll kommer jag ju själv, får se om dom släpper in mig när jag inte har J med mig då han kommit att bli familjens favorit!;-)

Puss på er och hoppas ni har lika ljuvligt väder som oss och att solen skiner på er!


Godkväll allihopa!

Smarrig kyckling wok med ris och en fräsch sallad fick bli vår lördagsmiddag! Kycklingen hade legat i marinad i många timmar och var riktigt mör och nästan smälte i munnen! En sallad på gurka, tomat, sallad, kikärtor, rödlök samt cashewnötter till var pricken över i:et och vi blev båda två mätta och belåtna!




Nu skiftar vi kanal mellan ettan och fyran. Robinson utrösting på fyran och alldeles fick man se Lukas röstas ur efter kvällens program. Nu byter vi till ettan och kollar Eurovision, alldeles lagom till Sveriges bidrag! Hejja Malena!!!



Här slappar vi hela dagen för en gångs skull!

Idag har jag inte gjort nåt vettigt, dammråttorna får ligga kvar ett tag till och tvätten fpr ligga om detn inte viker sig själv vill säga;-)
Har färgat mitt hår, äntligen blev jag kvitt utväxten så nu ör barret helt brunt igen. Skönt!
Sovit i solgasset på balkongen en stund, så jäkla skönt mot husväggen när solen är framme. Nu är den i moln men snart tittar den fram igen så tänker passa på att slöa i solen en stund till innan det är dags för en dusch och klura ut nån god middag till oss!


Ikväll blir det Robinson tittande samtidigt som vi håller tummarna för Magdalena och  zappar över och kollar hur det går för henne i  Eurovision! Blir alltså en lugn mysig lördagskväll i soffhörnet, ladda upp inför nästa lördags partaj som garanterat inte kommer bli lugnt. Så jäkla kul ska det bli och nu längtar jag efter att få komma hemifrån och få lite miljöombyte för ett par dagar!

Puss på er alla och ha en trevlig lördagskväll!

Filmtips!

Blev en riktig myskväll med filmtittande igår hemma hos våra vänner!
Kollade "Yes Man" med underbart roliga Jim Carrey i huvudrollen.
 I den här filmen spelar han den rolen som Carl Allen, en riktig tråkmåns som oftast svarar nej på frågor och förslag och leve ett riktigt trist liv.
Ända tills den dag han utmanar sig själv med att under ett års tid alltid svara Ja på allt, hans tillvaro blir bra mycket mer spännande och äventyrligare än tidigare:-)

Har ni ni inte sett fimen så rekomenderar jag er att se den!
En riktig komedi som lockar fram många skratt, kan man förresten göra annat än skratta när roliga Jim Carrey sätter igång med sina skämt och grimaser?:-)
Vid ett tillfälle i filmen skrattade vi allihop så jag inte visste var jag skulle ta vägen, tårarna sprutade och tom grisgrymtningarna kom fram å då mina vänner är det roligt vill jag lova, haha:-) Är sällan en film kan få mig att skratta sådär men här gick det bara inte att hejda sig!:-)

SF Bio: Yes Man

Mätt i magen!

Har precis käkat en underbart god sallad. Pestopasta, kryddad kycklingfilé, sallad, gurka, tomat,majs,  fetaost o soltorkade tomater som jag älskar. Även en bit saftig galiamelon samt vitlöksbröd.
Mätt som en plätt och lite mer än vad som behövdes slank nog ner men ibland får man;-)

Nu ska jag fräscha  till mig lite och sen beger vi oss iväg till vänner för fredagsmys!

Trevlig kväll och helg vänner!
Puss Puss

Lovely Friday!

Freeeeeeeedag:-)
Spelar ingen roll att man är hemma och är "ledig" varje dag, det är ändå något speciellt med fredagar!

Älsklingen min har pajat foten på jobbet så han blir hemma fredag-lördag och vilar upp den. På söndag blir det jobb för honom igen, men hörrni tills dess är det två hela dagar så tills dess får vi njutaav ledigheten tillsammans!

Måste till husläkarmottagningen och kolla mitt blodtryck idag igen. Va skyhögt i onsdags när jag var där och kollade.
Med tanke på hur nervös jag var denna dag så tyckte sköterskan inte det var så konstigt att trycket stiger men för säkerhets skull kollar vi upp det idag igen.
Hoppas verkligen inte det är högt nu när trycket äntligen började återgå till det normala igen efter dom skyhöga topparna jag haft under senaste året. Jag som annars har ett lågt tryck mår inte så bra när det stiger kan jag lova så nnåt sånt orkar vi inte me!

Men fy fan va tråkig jag är, värsta jävla sjukdomsbloggen har det blivit på senaste tiden.
Jaja, inte mycket att göra då det känns som det upptar största delen ev mitt liv för tillfället vilekt suger hästb---e kan jag lova!
Tur för er att det är frivilligt att läsa här, i vilket fall är det så underbart skönt att få skriva av sig!:-)

Men nu njuter vi ledig fredag i sooolen hörrni:-)
Puss Puss

Avslappnad Alexandra idag!

Känns verkligen som en sten släppt efter gårdagens möte och idag har allt känns någorlunda lättare. Kanske är det för att jag är stolt över mig själv, stolt att jag tog mig igenom mötet eller kanske är det för att jag för första gpngen på evigheter har en framtidsplan. Att läkarnen tror på mig och tror att jag kommer lyckas den här gången, att jag förhoppningsvis kan återvända till arbetet i augusti. Nu gäller bara att inte ropa hej för tidigt och inte bli helt knäckt vid eventuella bakslag, vet att det är så vanligt. Har varit där förr som ni vet och är räddför att en gång till skulle knäcka mig totalt!
Men nu mina vänenr ska jag inte tänka så utan istälelt vara glad över att det faktiskt ser ljusare ut för tillfället och njuta av det!:-)

Jag och Christa gick ett varv i elljusspåret nu i eftermiddags, så underbart skönt  och det går så lätt när man är två som pratar oavbrutet;-)
Hem efetr det  och lagade middag till J när han kom hem, Lasagne fick det bli idag. Smarrigt och hemgjord helt från grunden, hade även i broccoli och färska tomater idag och det var en hit som jag varmt kan rekomendera!
Nu ikväll har vi spelat kort och fikat hos vänner och nu landat hemma i soffan!

Imorrn hoppas jag elektrikern dyker upp, i två dagar har vi varit utan el i vissa uttag i köket samt hallen? Underligt och nu har det visat sig att det var köksfläkten som utlöst det hela. Skumt tyckte vaktmästaren som var här idag men som tur var funkar nu elen när han istället kopplade ur fläkten. Nu kanske det alltså blir en ny fläkt i köket, i sådana här fall är det såååå skönt att bo i hyresrätt. Inte en krona kostar det och inget behöver man göra själv;-)

Nu tänker jag kolla Sex And The City och drömma mig bort bland snygga skor och klänningar:-)

Puss o Godnatt Bloggisar

Jag lever!

Överlevde förmiddagens möte och för en gångs skull sa jag precis vad jag tycker och tänker om allt!
Så jäkla skönt att ifrågasätta FKs handlande och till hjälp hade jag ju även min läkare som jag skulle vilja skänka himlens alla stjärnor till för hjälpen idag!
Han stöttade mig till 110 och verkligen förklarade hur saker och ting ligger till, att jag gör mitt allra bästa och att problemen med medicinering och sånt inte är något varken jag eller han kan rå för utan att det bara är att ta nya tag och ge sig på nästa, det får ta den tid det tar och han tänker inte chansa och skynda på i onödan då risken för återfall är enorm när det har med det psykiska att göra. Till en början var handledaren helt tvär och det kändes som om hon nästan vägrade lyssna och ta till sig...
Men tillslut så, kanske hon förstog att det är så mycket bättre att prata och lära om det det gäller istället för att sitta och rabbla om paragrafer och lagar. Hon förstog att allt tjat inte varit till fördel för mitt välmående utan snarare tvärtom och jag tror faktiskt hon fick sig en tankeställare över sitt betteende gentemot mig dom senaste veckorna. Att hon i sin tur har lagar och paragrafer som hon måste följa förstår jag ju självklart och at hon heller inte råder över dom förstår jag också. Tror däremot hon själv kommer komma längre med sina kontaktpersoner om hon visar mer förståelde och medmänsklighet. Det får iallafall mig att känna mig tryggare och det känns som jag blir trodd på!

Känner mig tio kilo lättare och så avslappnad som jag var efter mötet kan jag inte minnas när jag sist var?
Nu har vi, lr ja doktorn gjort ändringar i min medicinering som jag ska prova på i sex veckor och känner jag inget konstig tinnan dess ås blir det återbesök då!
Går allt som det ska så kommer jag sakta men säkert ta mig tillbaka till mitt älskade arbete i augusti. Wiiiiie, va jag längtar till den dagen jag kommer kunna bete mig och leva som normalt igen! Känns som läkarn gav mig en nystart idag då han fick mig att inte se allt som hänt med medicineringarna som ett misslyckande utan mer som ett rop på hjälp efter vad det egentligen är för tillskott som behövs och inte behövs i min kropp. Tids nog kommer vi hitta rätt och det kommer vara så värt att ha kämpat som jag gjort!

Nu ska jag fortsätta kämpa i tron om att det snart kommer bli bättra, jag ser fram emot en underbar sommar med min älskade J, våra familjer och vänner.
Utan er skulle jag aldrig klara det här och att ni stöttar mig betyder så mycket så det inte ens går att beskriva.
Jag Älskar Er alla!

Snälla!

Håll tummarna för mig idag är ni snälla!
Åker iväg på möte med min läkare samt handledare från Försäkringskassan nu så hoppas på att jag får hjälp idag!

Puss på er

Toooodelooo:-)

Wihoooo, rena rama julafton här hemma idag:-)

Öppnade precis paketet med min efterlängtade Piratdräkt, satt som en smäck så nu fattas bara peruken. Ska ju få va blond med långt lockigt hår för en hel kväll om nu bara mitt bud på tradera går som det ska.

Ja julafton pratade vi om ja, ett paket med vitaminer damp också ner i brevlådan. Inte så kul men trots allt ett paket:-)
Även ett sms om att jag har ett paket med skoooooooor att hämta ut nu får jag väl vara nöjd för dagen!:-)
Bilder kommer senare:-)

Regnet det bara öser ner...

Men idag gör det mig ingenting, ser fram emot en slödag inomhus faktiskt.

Vi har haft en supermysig helg tillsammans, så underbart skönt för J att ha varit ledig samt för mig som får ha honom hemma!
Filmkvällen i lördags var såklart mysig, kollade DaVinci Koden som visades på tv. Hade inte sett den tidigare faktiskt, ahde av nån konstig anledning fått för mig att den inte var bra. Ändrade helt åsikt efter bara ett par minuter in i filmen och kan nu varmt rekomendera denna superbra filmen! Nu har säkert dom flesta redan sett den, alla är inte lika sega som mig men ni andra tycker jag absolut ska kolla på den!

Igår åkte jag oh min mor till FyrisPark i Uppsala och provade på att sälja grejer på "Bakluckeloppis". Första gången dom hade loppis utomhus där och det funkade alldeles utmärkt.
Tyvärr hade vi lite otur med vädret, mulet och iskalla vindar på förmiddagen så då höll sig folk hellre hemma än sprang omkring på loppis.
Solen tittade fram en stund mitt på dagen och då dök det upp en del folk. Tyvärr hittade molnen snabbt tillbaka och kring halv två började det regna så var bara att packa ihop våra grejer och bege oss hemåt., en och en halv timme för tidigt.
Trots det dåliga vädret gick försäljningen rätt så bra, helt otroligt va me skit en del folk köper på sig. Sånt man tänkt kasta för länge sen men som fick en sista chans att bli sålda. Jaja, smaken är som baken och huvudsaken är att den som köper grejerna gillar dom!:-)
Tycker verkligen det är jättekul att stå på loppis, så kul att kolla på allt folk och sen får man ju rensat en hel del hemma också vilket aldrig är fel!
Just nu är det också ett perfekt tillfälle för mig att öva vara bland så mycket folk... Hade ju min mamma med mig så kunde när som helst lämna bordet vilket jag fick göra ett par gånger. Överlag gick det hela ändå rätt så bra så hoppas verkligen det fortsätter så!
Nu ser vi fram emot strålande sol nästa gång vi bokat bord så vi blir kvar hela dagen!:-)

Myskväll framför tv:n med god mat igår kväll för mig och min J! Han kollade hockeyn medan jag småslumrade i
soffhörnet  och senare på kvällen kollade vi film. Beställde även lite mer grejer till maskeraddräkten. Nu är det mindre än två veckor kvar och jag längtar så efter att få komma bort ett par dagar, ska bli underbart skönt och säkerligen jättetrevligt!:-)


Saturday evening!

Idag tog vi oss en sväng runt i butikerna vår stad har att erbjuda, letade lite kläder till J samt checkade in lite grejer till balkongen. Svårt att bestämma mig har jag så väntar med att handla tills jag känner mig helt säker på vad jag vill ha! Guuud va vuxet sagt av mig va?;-)

Blev en lunch på ett pizzahak som gör stenugnsbakade supergoda pizzor. Calzone till J och för mig blev det en pastasallad med bla. parmaskinka o mozarella och världens godaste vitlöksbröd till det. Aldrig ätit nå godare vitlöksbröd tror jag, supergott var det!
Handlade lite på ica efter det och vi va inte ensamma kan jag lova, herregud va med folk som trängdes bland matvarorna! Hua!

Nu har vi käkat sen middag, tacogratäng med philadelphiaost, sallad och nachochips.
En promenad hann jag med innan maten, 45 minuters powerwalkande med hög musik i öronen ger mig ny energi och får mig att skingra tankarna för ett ögonblick!


Nu blir det filmkväll hos våra vänner, ska bli mysigt!

Trevlig lördagkväll alla!
Puss o Kram

Tidig lördagmorgon och här sitter jag!

Igårkväll somnade jag gott efter vi varit på myskväll hemma hos vänner!
Det grillades kött och till det hade vi hemgjord klyftpotatis med gul lök, vitlök och oregano samt en hemgjord kantarellsås och caesarsallad till. Supersmarrigt!
Christa och jag delade en flaska rött och efter maten sjönk vi ner i soffan och snackade skit medans grabbarna kollade hockeym som ju förresten gick åt pipsvängen! Tydligen var det väntat fick jag höra från dom som är mer insatta än vad jag är så förvånade över förlusten var dom med andra ord inte!
Härligt avslappnande kväll och så skönt att bara vara i trevliga vänners sällskap, välbehövligt efter en jobbig vecka!

Vaknade av fruktansvärd mardröm inatt! Hua, hatar når sånt händer... man är helt kallsvettig och vet till en början inte vad som är sant och vad som inte är det.
Tog ett par timmar för att komma till ro igen, en kopp thé i soffan framför komediserie var det som krävdes innan jag kunde somna om i sängen.

Vaknade av väckarklockan klockan sex, det är tidigt det! J har åkt iväg och för att spela en runda golf med Mike så jag har faktiskt redan varit uppe och käkat frukost ihop med min Darling! Vad gör man inte för att få så mycket tid som möjligt ihop?!;-)
Nu funderar jag på om jag ska ta ut vovven på en runda eller om hon får vänta ett par timmar medans jag kryper ner under täcke en stund till...
Lutar nog åt det sistnämda! Jag menar, inte vill man dra ut hunden i det här duggvädret;-) Hrm...

Hoppas solen tittar fram i eftermiddag. Min lilla kusin Hampus, som förresten inte är så liten längre ska gå på student balen vid EkolsundsSlott så vore väldans tråkigt om det regnade på dom.
Hoppas vi hinner dit så vi får se när kusin och hans baldejt anländer samt sukta efter alla dom fina klänningar som tjerna lär vara klädda i!:-)

Puss på er alla!

Minnen...

Kollade igenom en låda med gamla skolböcker hemma hos mamma och pappa igår.
Böcker sparade från det jag gick på lekis och ända upp till nian. Sångböcker, matteböcker, första skrivboken, engelskaboken och ett körkort på symaskin;-)
Herregud vad alla dessa saker väckte upp gamla minnen, sånt man aldrig tänker på annars men som jag kom ihåg och förknippade med vissa av dom!
Jag kommer ihåg när jag fick min första mattebok, va stolt man var när man fick den och tog hem och slog in den i det finaste bokpappret man kunde hitta. Mitt första var ett ljusrosa med små mimmi och musse pigg på!
Sångboken från lekis, som man fick på avslutningdagen och tyckte man var så stor som skulle få börja första klass efter sommaren.
Det sommarlovet var en ända lång väntan och jag ville inget hellre än att lovet skulle ta slut så jag fick sitta vid min egen plats i min första skolbänk som även den fick bänklocket inslaget i det rosa pappret.
Minns första skoldagen som om det vore igår, hur nervös man var men inte ville visa. Man låtsades som om fjärilarna i magen inte fanns när man stog utanför klassrumsdörren i sina nya fina kläder dagen till ära.
En vit söt blus med spetskrage, blommig väst och lila manchester byxor hade jag och jag kände mig så fin!

Läskigt när man börjar tänka tillbaka på alla år i skolan, hur for dom egentligen gått. Det tyckte man inte då, men var väl egentligen bara första sommarlovet mellan lekis och förstaklass jag minns gick sakta. Terminerna gick egentligen jättefort och så även sommarloven. Dom ville man inte skulle ta slut och första dagen på terminen blev istället til en pina, man ville forsätta vara hemma och leka med sina kompisar, bada och leka lite till!

Hittade även det första brevet jag fick från min första brevvän, vilka frågor man fick och ställde:-) Allt ifrån frågor om färg på tandborsten till vem är du egenligen kär i? Haha, även där började minnena ploppa upp!

Det var så kul att kolla igenom den där lådan, att se hur man utvecklats i dom olika ämnena och se allt man klarade av! 
När jag satt där och bläddrade kom jag att tänka på vilken fantastiskt bra uppväxt jag haft! En familj som alltid finns där, underbara kompisar och bra lärare. Ingen kommer någonsin kunna mätas med läraren i första klass, Inger. Hon var speciell hon och en av världens snällaste människor och lärarna efter henne fick verkligen kämpa för att få oss elever att gilla dom, vi ville tillbaka till Inger;-) I trean fick vi Birgitta, hon lyckades väl charma oss ganska så bra faktiskt men det var ändå alltid Inger man helst ville ha!
Gud så kul det skulle vara att träffa henne igen, skulle iofs vara kul att träffa alla sina gamla lärare. Är många år sen nu... usch va tiden går fort!
Mycket har man varit med om genom åren och att bläddra genom alla dom där böckerna och få tillbaka alla minnen fick mig att minnas hur enkelt allting va, hur grejer man såg som ett problem egentligen var helt världsliga och lätta att ordna. Antingen gjorde man det själv eller så löste föräldrarna det åt en! Hur man inte behövde kämpa och planera som man gör idag och inte behövde oroa sig för någonting utan levde för dagen.

Ja, det väckte många minnen och för en stund drömde jag mig bort och önskade jag vore liten igen!
Liten och oskyldig och utan några som helst problem att ta itu med!<3

Godmorgon!

Uppe med tuppen idag efter ovanligt många timmars sömn!:-)
Blev nästan förvånad över att se att klockan flyttat sig så många timmar sen jag kollade sist...
Även fast jag sovit är jag lite seg men självklart piggare än jag varit den senaste tiden, skönt!

Igårkväll var jag och fick hudvårdsrådgivning av mamma och syster som just börjat sälja MaryKay produkter. Som jag berättat tidigare så använder jag redan en del av deras produkter som jag är supernöjd med men utbudet av produkter är stort och man skulle kunna köpa på sig hur mycket som helt.
Kunde dock hålla mig ifrån inköp igår, behöver faktiskt egentligen ingenting just nu men så fort min ögon remover är slut så kommer en sådan beställas. Hur underbar som helst och för att inte tala om vilken underbart ljuvlig duschpeeling samt hudlotion vi fick prova på!
Vissa av oss kunde inte hålla sig igår utan köpte en hel del produkter, förstår dom väl och hoppas det kommer funka bra!

Egentligen gillar jag inte homepartyn, tycker man känner sig tvingad at handla vilket leder till att man i stort sett varje gång kommer hem med onödiga, dyra inköp som man sedan ångrar!
Men som sagt, kunde hålla mig igår. Kanske för att det var mamma och syster som höll i det? Kanske för att jag börjar lära mig?:-)

Har äntligen fått tummen ur och bokat en klipptid till mig själv så idag är det dags. Även fast det bara blir en toppning ska det bli otroligt skönt att slippa dom kluvna topparna !
Hoppas jag himmer med att slänga i en hårfärg ikväll också, har väntat med det då jag vill klippa mig först vilket betyder att jag nu ser förjävlig ut i håret. Inte likt mig att strunta i sånt men ibland orkar man bara inte...

Nu lite frulle och sen se vad dagen mer har att erbjuda!
Puss Puss

Vad gör man?

Ledsen och besviken över att jag inte får hjälp nu när jag behöver den! Blir knäpp av det här snart eller har väl redan börjat bli!

Inget tidigare besök går att få, fullbokat men står på nån väntelista så vid eventuella återbud får jag komma tidigare men risken är nog inte så stor att det händer.
Något bättre är det ju, visst men har redan tappat hoppet känns det som...

Nu rinner tårarna igen och tron om att få ett slut på den här skiten börjar försvinna...
Osäker på mig själv blir jag efetrsom jag inte blir tagen på allvar, tror folk att jag hittar på lr förstår dom?
Det är tankar som snurrar i huvet och dom gör mig galen!


Var är solen?

Idag är det mulet här i vår stad, konstigt va fort man vänjer sig med solen och värmen.
Egentligen inte kallt alls, om man kollar på termometern men lite kyligt tycker jag nog allt det var när jag cyklade hem imorse efter att ha varit sällskap till lille Elias så han slapp vara själv när hans föräldrar jobbade natten.

Fick för mig att ta en extra runda på cykeln, så sällan jag cyklar eftersom min cykel blev stulen förut och jag fått tummen ur och köpt nån ny ännu. Så, på mammas cykel som jag lånade tog jag mig en rejäl omväg hemåt. Vilket jag absolut inte skulle ha gjort, kanske inte ens skulle ha hoppat upp överhuvudtaget just nu... Märktes tydligt att min kropp inte mår bra och att det är bra mycket jobbigare för kroppen att cykla än att gå. Helt slut var jag efter ett tag men fick kämpa för att att ta mig lika lång väg tillbaka.
Va fan, efter en sketen cykeltur som annars är som en fis i rymden! Ännu ett rop på hjälp om att kroppen snart inte pallar mer... Lite konstigt ändå att jag pallar med promenaderna så pass som jag gör, men som sagt. Är väl ett annat sorts tempo på nåt sätt!

Gosade ner mig i soffan efter en lång skön dusch när jag kom hem, känner mig jätte urrig trots täcke och filt omkring mig. Väntar jag på att klockan ska bli två så jag återigen får ställa mig i telefonkö och försöka få en tidigare tid till läkaren.
Wish me good luck, det lär ju behövas!

Är inne och checkar av det nyinkomna på postorderfirmorna just nu och en hel del vårfräscht har det allt kommit in.
Får se om jag bestämmer mig för nåt lr om jag kan hålla mig ifrån inköp. Hahaaaaa, vi vet nog alla vad svaret på den frågan blir!:-)

Utkast: Jag har ...

Jag har en teori:
Om man planerat att köpa något till ordinarepris och det slutar med att man köper det på rea. Då har man ju liksom tjänat en massa pengar. Jag menar, man har pengar kvar som egentligen inte skulle finnas;-)
Det betyder ju att man måste shoppa upp dom, lr hur?!

Har spanat in den här piratklänningen för att ha på festen vi ska på, tyckt att den egentligen var alldeles för dyr 649:- plus 349:- för hatten när man bara ska använda den en kväll känns lite väl dyrt faktiskt.
Nu hade jag sånt flyt så den låg ute på Tradera igårkväll, sprillans ny endast provad en gång och i min storlek. Är det ett tecken att jag ska ha den lr vad?
Till ett "Köp Nu" pris på 300 kronor fick jag nu klänningen samt hatten så jag är nöjdare än nöjdast!

Sexig piratklänning och hatt - Maskerad

Detta betyder ju dessutom att jag har 700spänn att sätta sprätt på, ja om man ska leva efter min teori vill säga;-)
Mer för pengarna:-)

Segoberta...

Nu har jag iallafall tagit mig en dusch och ska måla på mig ett ansikte och klä mig i annat än morgonrock.
J har fått tagit alla hundpromenader idag och det grämer mig något fruktabsvärt att jag inte tagit mig ut på en runda, hoppas jag orkar en framåt kvällskvisten.
Älsklingen är på träning nu och när han kommer hem ska vi bege oss till vänner och äta middag, trevligt trevligt!

Som sagt, ner i sminkväskan och få lite färg i facet nu;-)
Puss



Än en gå´ng har jag varit i kontakt me 1177, jag ska avvakta. Nähä, kom med nå nytt!
KÄnner mig aningens bättre och väntar till ikväll!


Vilken natt!

Hur ska man ens hinna fundera på att sova när allt händer på nätterna?

Jockes låtsaspappa, en helt underbar människa var igår kväll med i en Mc-olycka... Fruktansvärt hemskt och timmarna innan vi fick reda på vad som hänt var långa kan jag lova. Jocke som jobbade hade det väl ännu värre än jag, han har växt upp med denna man och han är som hans pappa. Dom står varandra riktigt, riktigt nära och jag önskar världen vore full av människor som honom. Helt genomsnäll och ställer upp och sätter andra i centrum utan en tanke på sig själv.
Tillslut åkte J ifrån jobbet och begav sig intill Karolinska där han fick reda på att det hela under omständigheterna  var under kontroll och att han måste haft änglavakt som klarat sig så bra som han gjorde! Två ihoptryckta ryggkotor samt att njurarna fått sig sig en rejäl smäll var det man visste då, har inte hört något mer sen inatt så hoppas det fick räcka med det.
Tack gode gud att han hade alla dom skydd han hade, annars vågar vi inte ens tänka på hur det kunde ha slutat!
Förhoppningsvis får han komma hem under dagen så då åker vi över med en bunt filmer och annat smått och gott som kan tänkas behövas för att bli ordentligt ompysslad. Precis som han pysslat om andra under alla år!

Nu ska man inte vara egoisktisk och prata om sig själv, uppenbarligen finns det dom som har det mycket mycket värre!
Men, jag själv har trots det haft en kass natt i form av svimningsattack  som resulterade i rejäl smäll med bakskallen mot golvet.
Varför detta hände vet jag inte, hade en kass dag överhuvudtaget igår. Yrslig och illamående samt ångest trycket över bröstet men det är väl egentligen ingen förklaring.
Ringde den såkallade sjukvårdsupplysningen, 1177. Blev inte mycket klokare utan dom tycker jag ska dokumentera ner hur och när jag mår som sämst och se om jag finner ett samband... Sen ta med det till min läkare, om TVÅ veckor.
Visst kan det vara bra men fortfarande är det lång tid tills dess...
Åka till akuten var inte ett alternativ tyckte dom då svimninsfall inte är prio ett...?

Ja framåt morgonkvisten blev det något bättre och jag fick iallafall ett par timmars sömn men vaknade imorse med värk i bakhuvet samt huvudvärk. Nu får dom säga vad dom vill men det lutar åt ett besök på akuten ändå, är orolig och ledsen och vågar inte chansa.

Nu tycker jag vinden kan vända och ge oss lite glädje och lycka istället för all skit som är runt oss just nu... orkar inte mer!

Söndag

Känner mig TOM!
Utan ork och på gränsen till att tappa hoppet...Rädd för att hamna längre ner i svackan, vet allvarligt talat inte hur jag ska ta mig upp då?!
Behöver en push i rätt riktning, vet bara inte varifrån den skulle kunna komma!
Less, less, less på den här skiten!

Vill hitta tillbaka till mig själv igen!

Kväller igen!

Somnade i solen idag, helt underbart skönt men som vanligt i början av varje sommar så brände jag mig lite grann. Alltid lika dum och tror att solen inte är så stark som den ju redan är!
Ja, imorgon har väl förhoppningsvis det kräftröda lagt sig och om vädret tillåter ska jag på´t igen;-)

Annars har det varit en uppochnervänd dag idag. Har ingen som helst kontroll över min egen kropp och skulle helst av allt velat  lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet!
Hatar att känna så här som jag gjort idag och hatar att jag inte kan sätta fingret på vad det är som får mig att må som jag  gör!
Nu ska jag iallafall krypa ner i sängen och förhoppningsvis sova gott hela natten lång!
Längtar efter min J som ju jobbar hela helgen, vill att klockan ska vara sju imorgon bitti och han kryper ner bredvid mig i sängen. Närheten från den man älskar hjälper sådana här dagar och så även närheten från min underbara familj och vänner. Är bara så otroligt jobbig att alltid vara den som behöver bli ompysslad och så,  får dåligt samvete även fast jag inte borde. Är inget jag valt men ändå hamnar man i den onda cirkeln av ständigt dåligt samvete och känslan av att inte räcka till som man borde för andra som gör så mycket för en själv!

Oj, oj... djupa tankar så här dags är inte till fördel när man ska försöka sova. Nu försöker jag tänka på annat och beger mig till den nybäddade sängen och min nya bok(som jag inte kommer ihågvad den heter);-)

Sov så gott allihopa och hoppas ni haft en underbar dag i det ljuvliga vädret!
Håll tummarna för att solen hälsar på imorgon också:-)

Sol och värme gör susen för en trött!

Inte ett moln på himlen idag:-)
Nu ska jag få i mig lite frukost, sätta på mig bikinin, ta med mig filt och kudde, plugga in musik i öronen och sen bege mig ut i soooolen och sola så länge jag orkar!
Skita i alla måste tänker jag göra och det ska bli så jäkla underbart:-)

Hörs senare vänner!


Första maj, gud va fort tiden går!

Godförmiddag:-)

Sovit mer än vanligt inatt, egentligen inte många timmar alls men det beror på vem man jämför med. Man får inte så höga krav när sovtimmarna annara är lika med noll!

Supermysig kväll igår men jättegod mat och trevligt sällskap!
Vi tog oss en promenix och kollade en sväng vid majbrasan, tradition att kolla på elden men vi begav oss snart iväg hemåt igen då kylan hälsade på oss igår kväll.
Skulle fixa efterätt i form av paj med vaniljsås igår men glömde bort den i ugnen då jag trivdes så bra i solgasset på balkongen istället;-) En prinsesstårta med ljuvligt goda, färska hallon i fick istället inhandlas och mumsas på till efterätt, smarrigt!

Inte nog med att jag brände pajen igår, även dammsugaren och hårtorken tackade för sig och vill inte längre fungera!
Som ni vet klarar jag mig inte utan dammsugare särskilt länge, får tokspel om det är skräpigt här hemma;-)Sök hjälp! Jag vet:-)
Alltså måste dammsugare fixas idag, en extra hårtork hade jag faktiskt så det var ju bra!

NU en sen frukost och sen ut i soooolen och förhoppningsvis få lite färg på den här blekfeta kroppen! J var på golfbanan hela dagen igår så han har så fin brun färg i ansikte och på armarna, han behöver visserligen bara tänka sol så blir han brun medan en annan får pressa i timmar för att först bli tokröd innan den bruna färgen visar sig, haha!  Orättvist det är här är världen hörrni;-)

Ha nu en underbar första maj!
Puss på er!

RSS 2.0