Jaha ja!

Dom senaste dagarna har varit allt annat än lugna och harmoniska.

Helgen började iofs med myskväll i fredags, shoppingtur på lördagen och efter det födelsedagskalas med massa gott! Smarrig mat hos vännerna efter det och en film på det.
Hade sett fram emeot sovmorgon på söndagen men icke sa nicke.

Klockan 07.17 blev vi väckta av telefonen, en upprörd granne ringde utifrån jockes hus. Hon hade upptäckt att det rann en massa vatten på hennes tomt...hade trott att det ju självklart var solen som smält snön under dagen men efter att ha vakna av att det forsade ännu mer på söndagsmorgonen så följde hon spåren som gick till källaren på j:s hus...
En trappa på utsidan tar en ner in i källarrummet, den trappan var täckt av vatten och så även rummet innanför dörren. Ca 1,5 meter djupt... gamla delen på huset står på plintar och därunder var det väl ungefär 15 centimeter djupt med vatten. Under den nybyggda delen har vattnet troligtvis gjort en gång( svårt att se för all snö), visar sig när snön smält bort men jag lovar att vi ber till gud för att grunden har klarat sig!
Annars får jag ett nervsammanbrott, jag lovar!
Det var vattenklockan som typ skruvat av sig själv och sprängts iväg... varför och hur vet man inte mer än att det var vatten ta mig fan överallt!
Tack gode gud för goda grannar och vänner som hjälpt till med att pumpa bort vatten och allt annat som gjorts!!! Det hjälpte oss att se lite ljusare på saker och ting just då! <3

 
Det senaste halvåret har husbygget krånglat om och om igen och det här var verkligen droppen(ordagrant menat) som fick bägaren att rinna över.
Visst att allt kommer löst sig tillslut men varje gång något går fel så hamnar man steget efter.
Nog för att det inte är mitt hus men det är ändå min och J:s framtid det handlar om och dagen det ska säljas och vi ska hitta oss ett nytt gemensamt boende känns far far away!:-(

JAG VET, att huset kommer vara i topp den dagen det ska säljas, det ligger en riktigt bra planering bakom bygget men just nu är det jävligt tufft när det hela tiden kommer motgång på motgång. Jag försöker vara stark och vara så hjälpsam jag bara kan men ibland rinner det över.
Som sagt så har dagarna sen i söndags varit tuffa och fyllda av massa inte allt för roliga måsten i form av samtal till försäkringsbolag och dyl. Nervositeten över att grunden är skadad är obeskrivlig! Visst, det går att fixa ny men faaan vilken tid det skulle ta!
Nu tycker jag verkligen att snöhelvetet kan smälta bort så vi får ordning på den här skiten! Man bli ju knäpp av att inte veta!

Så, jag har faktiskt varit ledig måndag och tisdag, kände att det var det ända rätta när saker och ting är som det är. Tack gode gud för förstående arbetskamrater och chef som låter mig vara hemma!!!
Har haft fullt upp och just nu har vi även sovit i huset natten som var och jag även in natt då J jobbar. Håller lite koll på vattnet samt värmepannan som ju var täckt i vatten men som nu *peppar,peppar* funkar igen. Hoppas den håller tills den nya hunnit installeras iaf!
En storstädning har jag hunnit med också, eftersom det här är en byggarbetsplats såg det förjävligt ut men nu går det iaf att hitta fram till sängen samt laga mat i ett rent kök och kissa på ren toalett;-) Då klarar man sig ju!!!


Ja, ett par rader blev det iaf. En sammanfattning av mitt för tillfället kaotiska liv!

Imorgon är en ny dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0