Doriz<3

Min älskade lurvtuss, vi kommer sakna dig något otroligt mycket och även fast jag vet att vi gör rätt som omplacerar dig så känns det hela så onaturligt.
Man ska inte lämna bort någon man älskar!?

Jag vet att du kommer få det bra i nästa hem, på landet hos en familj som ger dig den tid och stimulans du behöver och hos kompisar du kan leka med och ha sällskap av dygnet runt. Du kommer stormtrivas på dom stora ytorna du får springa på och jag vet att du som hund lever i nuet och inte kommer tänka som mig och husse.... inte undra var vi är och inte heller varför vi lämnat dig!

Men ändå... FAN va det här är jobbigt. Klumpen i magen är bara större nu när jag vet att det snart är dags, tårarna rinner så fort jag tittar på dig och du ser tillbaka med din fina, mjuka blick och ser så där frågande ut?! Sen kommer du fram, lägger ditt mjuka huvud i mattes knä och gnyr... så som bara du kan göra, så som bara du kan trösta!
Jenny, din nya matte ringde precis och dubbelcheckade så vi kommer på tisdag. På tisdag är det alltså dags, dags att säga farväl och lämna i väg dig...

Jag vill bara att tisdagen ska vara över, att vi får ett samtal på kvällen där Jenny talar om att du har det jättebra och fungerar bra ihop med dom andra två jyckarna!

Älskade Doriz, jag är så ledsen för att det blivit så här! För att husses och mitt arbete tar så mycket tid, för att vi har fullt upp på vår fritid och för att du bortprioriterats vissa gånger då vi haft våra intensiva perioder i livet.
Jag önskar så att jag kunde få dig att förstå att vi gör det här för din skull... för att du skall få fullt fokus av människor med mer tid och möjligheter för dig!
Att allt går bra och att du kommer på trivas!
Gångerna jag skällt på dig, blivit arg då du gör som du vill och inte lyssnar... Det gör ingenting och jag önskar jag kunde göra det ogjort, sudda bort allt gnäll jag fört över dig... Det betyder ingenting.


Du har förgyllt vårt liv med glädje, kärlek och så mycket värme och ömhet! <3
Älskade lurvtuss, även fast du kommer vara långt borta så kommer du alltid leva med mig närmast hjärtat! <3

 

 

 

FAN; VA DET KOMMER BLI TOMT HÄRHEMMA!!! :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0