En till dag har passerat!

Så är veckan i full gång igen, jag går på högvarv för tillfället. Har massor som ligger på, saker jag måste hinna med att bli färdig med. Både på jobbet och privat. Det är slititgt, men så värt det. I love it, varenda liten grej med det... det är precis så som jag vill ha det och såklart så gör ju det saker och ting lättare.

Men, jag kan inte låta bli att drömma mig bort till en varm strand, en paraplydrink, en kall öl, bad i svalkande saltvatten, mys och bara slappande. Jag längtar utomlands, behöver lite sol känner jag!
Vi planerar en resa i höst, vet inte vart och när men bort ska vi! Det är målet!!!
Hoppas verkligen vi kommer iväg, i realy need it och vill ha något att se fram emot.
Vi har redan börjat prata om sommarsemstern, planerar och har planer på olika roligheter vi ska göra... vips så är vi väl där, helt sjukt vad tiden går fort alltså! Längtar till det också, mys och avkoplande stunder tillsammans med min kära och vänner och  familj. Det är livet det!

Nu ikväll har vi firat min lilla kusin, ja hon kommer alltid vara min lilla skrutta även fast hon idag fyller hela arton år. Nära står honmig, som en syster. Har alltid gjort och kommer väl förhoppningsvis alltid att göra.
Mysig middag med släkten, kaffe och tårta bjöd kvällen på och viktigast av allt en glad och förväntansfull kusin som var supernöjd över sina presenter och allt det roliga kroglivet som börjar nu;-)
Det känns som evigheter sen man var i hennes situation...helt otroligt vad mycet man hunnit med sen dess och vad lustigt det är vad livet kan ändras mot vad man från början planerat.

Jag har alltid sagt, barn innan tjugofem, villa, volvo o vovve... ja hela kittet, skynda skynda.
Om två veckor är jag där, livet idag ser helt annat ut än vad jag då planerade. Jag har lärt mig att det inte är någon idé att ha någon brådska, jag skyndar långsamt. Jag trivs så bra med mitt liv som det är idag, jag lever med min kärlek<3 Jag har ett jobb jag älskar, vovven har vi ju;-) Jag har världensfinaste vänner och familj!
Barn kommer, inte nu... det kommer dröja antal år, ingen brådska... jag vill känna mig helt redo, helt redo kanske man aldrig är men just nu känner jag att jag fokar på att hitta tillbaka till mig själv helt igen, vill trivas och ha kontrollen över min kropp. Gör jag inte det, hur ska jag då kunna vara en bra mamma? Är nog A o O tror jag, att trivas och ha kontroll... Jag älskar barn, har jag alltid gjort. Alltid ställt upp so, barnvakt, ända sen tidig ålder och jag älskar det. Älskar att ta hand om andra och dessutom avlasta och kunna ställa upp för dom man vill väl! Just nu får jag fortsätta njuta av barnen vi har i vår närhet, ge dom all den kärlek och omtanke jag vill!<3

Det enda jag väl egenligen känner stress över i min livssituation och som jag verkligen vill ska ske nu är att ta körkort! Det har jag nu skjutit upp i nio år, för nio år sen fick jag börja övningsköra och på den vägen är det... har kört ett par gånger och bläddrat lite i körkorts boken men mer än så är det inte.
Jag är KASS!!!  Helt jävla kass och nu ska jag verkligen ta tag i det, innan 25 var målet förra året, ett mål som HELA tiden skjutits fram men nu är mitt nya och sista mål innan 2010 är slut... Jag vet att det kommer gå fort bara jag tar tag i det, jag har lite jävlaranamma i mig och tänker inte ge mig förens jag klarar det!!!

Summa kardemumma av dom här raderna då!
Jag trivs, jag trivs i vår lägenhet med min kärlek och vår lurvtuss, min familj, mina vänner och mitt jobb. Jag har möjligheter, att resa och att upptäcka det jag vill göra... det gäller bara att ta tag i det, ,em det är fortfarande ingen brådska!
Vi kommer bo här fram tills den dagen huset är färdigrenoverat och J säljer det. Jag längtar till den dagen vi har vårt egna lilla hus som jag kan fixa och dona i , till den dagen man hör  tassandet av små barnfötter och allt det som hör till det...

Men, jag har ingen brådska. Viktigast av allt är att jag mår bra, att vi mår bra. Som sagt så fokar jag på mig själv nu och det är det viktigaste, när jag mår bra så är den viktigaste pusselbiten hel och då kommer alla andra pusselbitar också, helt naturligt att falla på plats!
Så känns det nu! Hur det känns imorgon, om en vecka, månad eller ett år? Det får framtiden utvisa.
Det är det som är det spännande med livet! Jag vet att jag kommer uppnå det jag vill, det kommer jag se till!

Nu rundar jag av, ringer ett godnatt samtal till min kärlek som jobbar hela natten och sen nannar jag kudden!

Natti Natti!

Kommentarer
Postat av: Cian

Och grattis på namnsdagen till dej :)



varma vindar,sol och en paraplydrink lät underbart..

Jag vill också..



Jag var 28 när jag fick Simon..perfekt ålder och jag var inte ett dugg mogen innan..Maken var 38 men han hade ju barn sen tidigare..



Det blir när det blir helt enkelt..



KRAM

2010-02-17 @ 09:26:07
URL: http://cianmillan.blogspot.com
Postat av: ulrica

Grattis på namnsdagen :)

Det verkar som att du har stenkoll på livet just nu, vad härligt!!

Kramar

Ulrica

2010-02-17 @ 10:08:49
Postat av: Christa

Du får alltid låna vår "lilla" bebis, den dryga fjortis wannabeen =) Det är såå gulligt när han kommer tassande, eller jaa, kanske snarare klampande med sina söta 41-or!

Han lär sig hela tiden nya viktiga ord som han gärna delar med sig av till tant, typ "bry-öga", "orka", "careface", "meeh!", ja du vet mer än väl.



Grattis på namnsdagen hjärtat! =)

Kram

Christa

2010-02-17 @ 13:45:16
Postat av: Anonym

Tack alla rara!:-)



Tack Cian, jag behöver inte känna någon panik med andra ord! Bebis kommer när det kommer!



Ulrica, Stenkoll vet jag inte men försöker hålla skaplig koll iaf, försöka duger!;-)



Christa, han är vår goseplutt(känsligt att tala om det för honom så säger det på andra sätt). Vi lånar honom mer än gärna, det vet ni!

Vissa i familjen har ju idag införskaffat materiella ting för att följa honom i alla hans sporter, hm... det säger väl mer än något att han är älskad!;-)

2010-02-17 @ 15:26:55
Postat av: Jennie

Hej vännen, låter som dina tankar är väldigt vuxna! kanske för du nästan är där? för det måste ju vara 25 som betyder vuxen! jag tog ju ungefär lika lång tid på mig som dig innan jag fick mitt älskade körkort, och det enda som fungerade för mig var att gå en intensivutbildning.Så det gjorde jag och 2mån senare hade jag körkortet. Kom igen nu du kan också klara det! KRAM och grattis på namnsdagen.

2010-02-17 @ 17:13:27
Postat av: Nina

Mmm... du är ju bara barnet du jänta!!! ;) Jag fick barn TIDIGT! 24 år fyllda...och 2 barnsmamma vid 26! Jag ville å andra sidan bli en ung mamma... vill man inte det så har man ju ABSOLUT ingen brådska what so ever!! Du hinner med sömnlösa nätter som jag ;)



LÄT UNDERBART MED UTLANDSRESA! Ååååh... önskar sååå jag kunde få det oxå!



Massa kramar vännen

2010-02-18 @ 10:29:26
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0