Helgjobb, nej tack!!!

Godmorgon!:-)

Äääääh, vilket pissväder man vaknade upp till idag då. Är hösten påväg på riktigt nu kan man undra, hua så tråkigt. Snart är allt grått och trist och man vill inget hellre än kura ihop sig i soffhörnet med en bra bok, en kopp thé och en mysig filt. Eller hur?!
Hoppas verkligen vi får nån mer fin dag nu, för visst känns hösten mer välkommen om man skymtar en sol bakom träden som ju iofs får en härlig färg på sina löv. Det är väl också det ända som är härligt med den årstiden annars, det och den klara luften. Inget mer, faktiskt!!!

Jaha, fredag igen då... Just odag har vi ingenting planerat förutom att J ska jobba inatt. Är hans jobbhelg men både lördag o söndag är semsterdagar planerade. Vi ska på bröllops mottagning imorgon, J:s pappa har gifte sig för ett par dagar sen så vi ska dit och gratulera!:-) Inte varje dag man går på bröllop, eller ja bröllopsmottagning så ska bli skoj. Hur morgondagen kommer se ut återstår att se, än så länge vet man inte mer än att vi ska dit... Spännande!;-)
Själv slipepr jag ju helgjobbandet för tillfället... dröjer många veckor innan det är dags för det. Står väl inte på förrens vi är där och jag kan ärligt säga att jag inte längar ETT DUGG dit. Jäklar va skönt det vore att slippa just helgerna... ett åtta till fem jobb, måndag till fredag skulle sitta fint. Å tänk om vi båda jobbade så, vilkendröm det vore!
Nu kan man ju tyvärr inte få allt här i livet, kanske ska man vara glad att man ju faktiskt har ettjobb man trivs med i det stora hela. Får väl stå ut med helgerna, är ju trots allt riktigt bra betalt då. Det är ju något att glädja sig åt!
Tills det är dags att ge sig på helgarbetet igen så ska jag njuuuta av att vara ledig, njuta av att kunna planera in saker och njuta av att jag kan vara hemma och rå om J dom helgerna han jobbar.
Annat blir det dom helgerna vi båda jobbar sen, mötas i dörren både moron och kväll är verkligen inte min grej. Jag behöver kvalitetstiden tillsammans, jag funkar fan inte annars. Usch!!!

Hm... inte tänka på det där nu!!!

Nu njuter vi helg hörrni!!!
Ta hand om er!!!:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0