Tomt och tyst...

...För första gången denna helg sitter jag helt ensam hemma, det är tomt och tyst och det skrämmer mig.
Jag har vanligtvis inte något problem med att vara själv men omstämdigheter som är just nu får mig att känna en oro och gör mig ledsen. Jag vill ha mina nära och kära nära mig, veta var dom håller hus och liksom ha kontroll... Ha någon nära som får mig att jkäånna mig trygg, någon att luta mig mot nu när allt är jobbigt.

Helgen har rullat på i dess vanliga rusande fart och jag har haft turen att slippa vara själv så mycket... sovit själv hemma har jag gjort men det är också det ända jag varit ensam. Ha någon nära behöver jag men mycket folk klarar jag inte av just nu, kände av det flera gånger under dagen då vi var iväg på loppis. Paniken kommer krypandes närmre och närme ju mer folk som kom och tillslut ville jag bara därifrån... man känner sig så fruktansvärt hjälplös, så ensam när det händer. Man vet inte hur man ska ta sig ur det och det finns heller ingenting något annan kan göra.

När min älskade J åkte iväg till jobbet och våra vänner som varit här på middag åkte hem så blev det så läskigt tyst och jag fick tid att tänka. Gillar det inte, har lyckats koppla bort alla tankar så gott det går men nu fanns liksom ingenting som stoppade dom.
Jag vet mycket väl att dte är så dumt att ignorera och koppla bort det jobbiga, det blir bara sämre sen men för stunden är det så otroligt skönt att vara fri från dom . Vill inget hellre än att käsnlan ska vara för evigt... skulle göra vad som helst för att få den att göra det!

Tårar,funderingar och stora frågetecken är vad jag rundar av denna annars så trevliga helg med... jag gillar det inte men kan för tillfället inte göra någonting åt det.
Jag vet vad jag borde göra och innan allt blir mycket värre måste jag ta tag i allt, igen. Det tar emot men jag MÅSTE, MÅste bli mig själv igen hur jobbigt det än kommer bli.

Känns som jag sjunker längre och längre ner i ett stort svart hål...har varit där förut och vägen tillbaka är så jävla jobbig!!! Vet inte hur jag ska orka?!
FAAAAAAAANNNN VA JAG HATAR DET HÄR!!!


Kommentarer
Postat av: emilia

Hej allesammans, gå in på http://www.ssarapettersson.blogspot.com/ och rösta på att jag blir månadens blogg, vore jätte snällt. :) Nummer två är jag.



Inlägget heter de tio finalisterna.

2009-10-06 @ 10:08:28
URL: http://emiliaviksell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0