Natti Natti!

Ännu en dag lider mot sitt slut och idag har jag haft den stora äran att umgås med syster min nästan hela dagen. Hon har varit barnvakt till två små söta lintottar till pojkar så vi har både promenerat med barnvagn, lekt i parker, ätit lunsch såklart samt gått en sväng på stan! Vi försökte hitta en morsdagspresent också men hittade inget sådär klockrent att köpa, bjuda mamma och pappa på middag ska vi göra nästa söndag men man vill ju faktiskt komma med ett litet paket också!

Trevligt sällskap av syster och alltid lika mysigt att få chansen att umgås med små knoddar, en på fyra år som pratade i ett om allt mellan himmel och jord. Klok var han också och jag tycker han kunde så mycket för sin ålder, spännande att se hur barn beter sig och är i vissa åldrar, Man kan verkligen vara så olika i mognad och utvecklingen även fast man är födda nästan samtidigt...
Den andra lille gossen var precis ett år fyllda, en riktig gosplutt! Så mysigt att få gosa lite!
Skulle lägg aut lite bilder från dagen men kan inte hitta sladden...borta igen. Suck, det är inte lätt att pendla mellan två boenden inte;-)

Har faktiskt börjat packa lite idag, eller i varje fall förberett med att stryka det som behövdes strykas och tvättat det som skall med och behövdes tvättas. Fy fan rent ut sagt va tråkigt det är att stryka, tänker varje gång när jag står där med strykjärnet i näven att jag aldrig mer ska köpa ett plagg som behövs strykas utan bara skrynkelfria kläder... Men det är ju så snyggt med tunikor och bluar och dom flesta kräver ju faktiskt en strykning. Ja, tråkigt som fasiken är det iaf och planerarna på att byta gardiner i vardagsrummet sköts upp ett par dagar till tills jag känner för att plocka fram järnet igen... hrm, det kan ta tid vill jag lova!

Nu mina kära vänner är jag så trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna, hoppas jag får sova hela natten så jag är utvilad imorgon. Har varit lite si och så med sömnen på sistone så skulle verkligen må gott av att få sova hela natten för en gångs skull!
Slå en plingeling och säga Godnatt till min J som arbetar och står i ska jag också göra innan jag släcker lampan och kryper ner under täcket!

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0