Dagen som gått...

... I det underbara sommarvädret har jag spenderat min dag och det är ljuvligt när solen skiner:-)

Började med en mysig frukost tillsammans med min J, naturell yoghurt med färsk frukt och solroskärnor och Kokt ägg. Efter frukosten åkte J iväg med en kompis för att spela golf och jag duschade och gjorde mig iordning för att gå ner till torget där vi bor för att kolla på min kusin Marcus som uppträdde tillsammans med sina klasskompisar. Han går estetprogrammet, inriktning Musik och ibland har dom sådana här uppträdanden. Är ju jättebra för dom att öva att spela och sjunga inför publik plus att det kul för släkt och vänner att få möjligheten att kunna följa med i deras utveckling. Dom flesta av dom var ju redan från början, vid det första uppträdandet riktigt bra. Man såg direkt att det fanns potential till att bli riktigt bra artister i framtiden, vissa har det ju liksom i sig. Andra har verkligen utvecklats och gjort enorma framsteg och dom är så otroligt duktiga allihop, så unga talanger som många av dom säkerligen kommer komma långt inom musiken!


Grabbarna grus väntar på att få köra igång, vi i publiken väntar med spänning på att få se vad som kommer bjudas på!
Schysst med bussen i bakgrunden, kanske inte bästa roligaste plats att få uppträda på men iallafall på en scen;-)


Kalla mig partiskt men självklart var ju kussen bäst!:-) Här med basen i högsta hugg...



Efter uppträdandet som var lika bra som alltid tog vi en fika på ett jättemysigt hemtrevligt cafe, "Tant Gredelin". Det doftar ljuvligt när man kliver innan för dörren till den hemtrevliga lokalen som är så mysigt inrett och det är stört omäjligt att stå emot att smak något gott ur allt deras hembakta.
Blev citronpaj och en kopp kaffe för min del, jättegott!

Hem till moster en sväng sen för att vänta på att bli upphämtad av J som kom från golfbanan. Brun som en pepparkaka efter golfrundan, han behöver bara kliva ut i solen så har snabbt som ögat sin bruna fina färg!
Orättvist när en annan är tvungen att pressa i timmar i solen;-) Fast skönt är det ju förstås!
Tog en powernap när jag kom hem, blir helt slut av att vara ute böand en massa folk. Går nog och spänner mig och sen kommer tröttheten då jag kommer hem och slappnar av!


Kom på i sista sekunden att jag lovat att baka bullar till min andra moster som jag ska hälsa på imorgon, lördag. Var bara att slänga ihop en bulldeg och skjuts in i ugnen, pang st'nga lucka så var det klart! Doftade underbart i vårt kök oh det går ju faktiskt riktigt fort när man väl sätter igång.

På kvällen hade jag sällskap ner till Hamncafèt med mamma o pappa. Dom skulle äta, jag hade redan ätit middag men älskade J innan han åkte och jobbade så för mig blev det en iskall cider i kvällssolen.
Jag älskar sommarkvällar!:-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0