Jag känner ...

Jag känner en inre stress om en grej jag verkligen inte kan styra över!
Känner att tiden inte räcker till, till allt man vill hinna med samtidigt som den går så otroligt fort utan att det sker nån större förbättring i mitt psyke! Jag har hela tiden sen min första sjukskrivningsdag sagt åt mig själv att jag måste låta det här ta sin tid för att tillslut bli bra. Läkaren säger att jag måste låta det ta sin tid pch absolut inte stressa upp mig...
Har fram tills nu klarat det ganska så bra faktiskt, insett att det bara är att låta dagarna gå ibland utan att jag gör ett jota. Tillåta mig själv att ha sådana dagar, utan att få ångest över att man inte åstadkommit någonting under dygnets 24 timmar och istället se det som en läkningspocess...
Men, nu sitter jag alltså här och har den där hemska känslan liksom hängandes över mig. Försöker verkligen intala mig själv att jag måste skynda på samtidigt som en annan del av mig bromsar och vet att det måste få ta den tid det tar och att jag absolut inte får skynda, det kommer ju bara försämra och absolut inte göra gott.

Gaaaaaahhh, hatar känslan över att inte ha kontroll! Vill bli kvitt den här skiten nu och varat tillbaka på mitt arbete mer välmående än någonsin! Jag saknar den sociala biten mitt arbete för med sig, jobbarkompisar, försäljare och kunder tar ju annars upp mycket av tiden och är man van att ha det så är det en otrolig omställning att bara vara hemma.
Eftersom det är som det är ger har jag ju mest hållit mig i hemmets lugna vrå, har inte klarat någonting annat och min familj och mina underbara vänner har också åtsidosatta, det gör ont i mig. Dom är också en så otroligt stor del av mitt annars så sociala liv!
 

Så vad är det jag vill egentligen??? Jo jag vill fördet första att tiden ska gå saktare, att man ska hinna med allt man vill samt att jag ska få den styrkan till att klara av allt jag vill klara av plus lite till!
Kan jag få det, snälla?!

Förhoppningsvis kanske alla dom här konstiga känslorna betyder att det är påväg åt rätt håll. Att jag vill så mycket och faktiskt fixar mer än jag gjort s

Kommentarer
Postat av: Fru P

Men herregud. Jag är så dålig på att kontinuerligt kolla in alla andras bloggar o SKÄMS nu för att jag missat något här...



Vad är det som händer?



Åhhh va jag känner igen känslorna du har. Tiden räcker inte till. Jag vill ha minst 10 timmar extra per dygn... man skall ju räcka till för barn, familj, vänner, jobb o kärlek. Det går ju inte.



Hoppas du känner dig bättre snart!!!

2009-04-03 @ 08:34:10
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Fru P, TACK!

2009-04-06 @ 18:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0