Fucking jävla modemhelvete!

Jag kan inte begripa hur vissa människor lyckats få en anställing! Tuggummituggande, spydiga, kaxiga, otrevliga brudar tillexempel, hur i helvete kan man ställa en sån person vid disken i sin butik. Då är man inte mån om sina kunder inte!

Vårt modem har krånglat, i ett par veckor har det glappat. Ibland har det inte funkat alls att koppla upp sig på nätet och vissa gånger har det lagt av typ precis när man ska skicka iväg ett färdigskrivet mail lr typ ett blogginlägg. Jävligt irriterande om ni frågar mig! Jag menar, betalar för det gör man ju liksom!
Efter flertalet samtal till företagets kundservice och chattande på deras kundservice på nätet(som också den har avbrutits mitt i) där jag blivit otrevligt bemött flertalet gånger så fick jag igår nog och tog mig till deras butik istället!
I flera veckor, när jag beskrivit problemet att det glappar och att usbgrejset(den silverfärgade piggen) som man sticker in i datorn blivit mer och mer lös så har dom förklarat att det beror på driftstörningar! Ääääääh, jag är inget datasnille men till och med jag förstog att modemet behövdes bytas ut och att det inte hade med nå jävla störningar att göra att det glappade. 
Mycket riktigt så gick "piggen" av igår och arg som ett bi begav jag mig som sagt till butiken!
Å där stog hon, den otrevliga tuggummituggande bruden. Hon som inte unde hälsa, blängde på mig och började vår konversation med: "Ville du nåt ällller???"
Redan där hade jag fått nog och inte blev det bättre av att hon tyckte at man samtidigt experar sin kund pratar i sin mobil och avslutar samtalet med " Ähhh, du kan ja ringa upp dig seeeen, jag har en kund här som jag mååååste hjäääälpa nuuu!"
Gaaaaaah, blir fan gaaaaaaalen på såna där människor! Å till det där företaget batelar man en massa pengar! För tjänster som inte ens fungerar!

Efter mycket om och men fick jag lämna in mitt modem, skicka in den på service och snällt betala 600 spänn(som hon så fint uttryckte det, jag har lärt mig att det heter kronor när man tilltalar en kunde men...) och vänta i X antal veckor på att få tillbaka den!
När jag ifrågasatte hur dom på kundservice kunde skylla på driftstörningar istället för att ha rekomenderat mig till att skicka in på service direkt, jag menar visst hade det blivit billigare att laga innan den pajat helt och dessutom hade jag sluppit X antal samtal och krångel så fick jag till svar att: "Men du, nu är det ju så här och det finns ju iiiinte mycket annat att göra än att pröjsa!"
Jag ruskade på huvuet och va jävla irriterad! Inte nog med att hon redan va otrevlig så blev det ju inte bättre av att hennes dator vid disken hängde sig så hon fick skriva om min order. Hade inte gjort mig någonting att vänta om hon hade skött det snyggt, nu blev hon irriterad på datorn och tog ut sin irritation på mig och tyckte att jag ju faktiskt kunde ha ring och skadeanmält till kundservice så hade hon sluppit fylla i alla sidor på min order!
WTF, WTF, WTF...Har ju inte gjort annat än att ringa den där jävla kundservicen i flera veckors tid! Kan jag rå för att dom inte fyllt i allt dom ska? NÄÄÄÄÄÄEEEE!!!

"Här haru ilämningskvittot, vi skickar ett sms när din grej är färdig. Bara att komma in me inlämningskvittot å 600spänn när du får messet!" säger brudjäveln, slänger åt mig en bunt papper och vänder ryggen till!
Jag taggade till som fan, jävligt irriterad säger jag att jag fortfarande kommer behöva betala en månadsavgift plus en kostnad på 600 för ett modem som är på service och som dessutom kundservice låtit dra åt på tiden till den pajat helt istället för att råda mig till att skicka in på en gång och få det fixat! Det minsta jag kräver är att få ett  låne modem till mitt eget är tillbaka eller att dom krediterar nästa faktura!

Pust, stånk, stön och himlande me ögonen vänder hon sig tillbaka och säger" Mäh, du kanske kundeha sagt det tidigare! Nu måååååste jag gå tillbaka och ändra det!"

Ja sooo what??? Service, hört talas om det? ågra klick med musen och det var fixat, inte särskilt mycket begärt tycker jag?

Jag blir fan galen på såna där människor allts, snacka om fel människa på fel plats! Jobba i butik är ju verkligen ett serviceyrke! Hur fan kan den där människan ha fått sitt jobb, legat me chefen kanske? Näe, skulle inte tro det! Den där bitterfittan har väl inte fått nåt sen artonhundrakallt och låter sin bitterhet gå ut över alla andra.
Fy fan att behöva jobba me en sån där människa, jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag hörde min kollega behandla våra kunder så där. Det är ju butikens rykte som står på spel...

Jaja, idag har jag lugnat ner mig och tillslut fick jag ju ett lånemodem så vi kan surfa ordentligt igen!
NU glömmer vi det här och går vidare;-)


Kommentarer
Postat av: Johanna Viksell

Så fan att du ska glömma det, du ska skicka ett klagomål till dem, ja kanske inte kundtjänst men någonannanstans!!! Det har jag gjort när jag blev bemött på liknande sätt och jag fick svar väldigt fort med en ursäkt från deras chef. Ja vissa är verkligen på fel plats, fy fasiken vilken utskällning jag hade fått av min chef om jag betett mig sådär...puss på dig

2009-03-11 @ 11:17:54
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Ullis

Får man fråga vilket företag det pratas om...? Så man kanske kan undvika dom!

Jag tycker inte heller du ska glömma det här. Jag tycker faktiskt du ska ta kontakt med någon (vettig människa) och förklara läget, tycker inte du ska behöva betala så mycket när dom påstått att det inte är något fel utan bara lite driftstörningar.... Och med den behandlingen sen dessutom så... Trevlig tjej..

2009-03-11 @ 17:49:08
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jaha, Telenor. Det förklarar saken. Är inte särskilt förvånad i så fall.. De har aldrig lyckas ge något bra intryck på mig..

2009-03-11 @ 20:35:57
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men herregud.. kunde hon inte bara givit dig ett nytt modem som fungerar istället..??!?! Men nu finns deju idioter till allt så..! hmm.. hoppas dennna dag blir bättre iaf..! dags att dra till skolan å skriva tentan.. pöss å kram

2009-03-12 @ 11:59:55
URL: http://emionaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0