Filmmaraton!!!

Fredagskvällen bjöd på filmmaraton hemma hos Mike, Christa och Elias:-)
"Rallybrudar " och "Låt den rätte komma in".


SF Bio: Låt den rätte komma in

Oskar är 12 år och mobbad. Hans sadistiska klasskamrater Conny, Martin och Andreas passerar alla gränser i pennalismen.

Oskar fantiserar om hämnd, om att ge igen. Om att vara stark, om att våga. Då står plötsligt en flicka i klätterställningen. En flicka i hans egen ålder som han aldrig sett förut. Hon heter Eli och är en motsägelsefull uppenbarelse - hennes kloka blick, hennes märkliga doft, att hon är så tunt klädd, så vanvårdad och mager och ändå så vacker. Men det är inte okomplicerat, Eli är inte som andra - hon kan inte vistas i solljus, hon äter inte mat och för att komma in i ett rum behöver hon bli inbjuden. Hon måste dricka människors blod för att leva. Hon är vampyr.

LÅT DEN RÄTTE KOMMA IN är en både våldsam och mycket romantisk historia som utspelar sig i Stockholmsförorten Blackeberg år 1982.

SF Bio: Rallybrudar (barnvagnsbio)
En film där leran sprutar och bilarna flyger. Veterinärassistenten Ulla har tagit sitt jobb enbart för att få chansen att få köra snabbt på värmlandsvägarna. Storbondens dotter Birgitta drömmer om Paris men blir istället Ullas kartläsare.


Två helt olika filmer men klart sevärda båda två! För att vara svenskproducerad var vampyrfilmen över mina förväntningar måste jag säga. Har dock lite svårt för just den sortens filmer, känns så overkligt på nåt sätt!
Rallybrudar bjöd ju däremot på en hel del dålig humor så där fick man sig ju en hel del goda skratt:-)

Mycket mysig kväll/natt, kom inte hem förens efter fyra imorse. Tiden går fort när man har roligt och det var skönt att vara i goda vänners sällskap! Tack vänner för superkväll!!!

Jocke jobbar helgen och vovsingen är utlånad...tomt, ensamt och långtråkigt här hemma men jag sysselsätter mig så gott det går. Tiden går så sakta och allt känns så meningslöst när man vill så mycket somman inte klarar av...Jag längtar  till den dagen jag kan börja leva mitt liv som vanligt igen, utan äckel ångesten som stoppar mig att göra saker som för så många andra är helt självklara att utföra! 
Hela mitt liv kommer ju se annorlunda ut den dagen och på ett sätt känns framtiden en aning skrämmande, SÅ länge sen jag levde ett "normalt" liv, tänk om jag glömt bort vem jag egentligen är!!! Ja, det är ine konstigt att man blir knäpp när tankar likt dom hör snurrar i skallen. Dags att tänka på annat men blir lätt att man halkar tillbaka in i dom där tankebanorna...

Imorgon hinner J och jag träffas hela eftermiddagen innan han ska jobba igen. Tänker laga någon god middag till honom tills när han vaknar och kramas, kramas, kramas;-)

Nu är mina ögonlock tunga så hoppas jag fortfarande är trött när jag väl kryper ner i sängen!
Säger Godnatt till er alla och hoppas ni har en underbart helg!


Kommentarer
Postat av: Emelie

förstår inte hur du klara av att se färdigt Låt den rätte komma in.. va nog den kassaste filmen jag sett någonsin ju.. :) kollade 20 min å sen radera ja den.. haha.. men smaken e som baken... delad! :D



^Åhh vännen..klart du kommer fixa de.. snart kommer du vara på fötter igen å må bättre än aldrig förr.. :) tror på dig och vet att du fixar de..!



ha en riktigt bra kväll!

pöss å kram

2009-03-08 @ 21:01:04
URL: http://emionaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0