Dagens visdom!

Duscha aldrig samtidigt som tvättmaskinen är igång, det blir stundtals jävligt varmt!!! Fortfarande ömmar skallen efter att jag sköljde håret!

Dagen idag blen inte som planerat.
Jag hade köpt med mig mat för att laga mysmiddag till mig och Jocke men planerna gick i kras när det blev strömavbrott i hela kvarteret där han bor. Gubbar från elbolaget skickades ut men efter X antal timmar i arbete hade dom fortfarande
inte löst problemet!
Det var inget annat att göra än att packa ihop våra grejer,hunden,mat ja allt som behövs och bege oss till lägeneheten. Eftersom vi väntat ut tiden med hopp om att elen skulle komma tillbaka så var vi under tidsbrist och bestämde oss för en snabb middag på MacDonalds, väl där gick planerna en engång i kras då kön till driven va hundrameter lång och vi vet att servicen och hastigheten på detta ställe i vår stad är lika med noll.
Vår planerade mysmiddag slutade med jordgubbskräm, mjölk och rostade mackor vid köksbordet. Inte särskilt flådigt men J kom i tid till jobbet iallafall och jag slipper sitta i ett kallt mörkt hus hea kvällen.

Nu kollar jag film på Tv4Plus, "Där mitt hjärta finns". Helt okej film,perfekt för en söndagskväll i soffhörnet. Nyduschad och fräsch i ansiktet efter en ansiktsmask sitter jag ihopkurad i morgonrock och under mysigaste filten! Ska nu i pausen koka mig en kopp te och skära ihop lite fruktsallad utav den frukt som finns hemma.

Sen krypa till kojs och vänta på att J kommer hem och äntligen har ledig dag!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0