Idéerna sprudlar igen!:-)

Nu var det ett atg sen jag hade ett projekt här hemma, något riktigt att pyssla med så blev så glad när en idéploppade upp i huvet igår!:-)
Har aldrig varit riktigt nöjd med vårt sovrum här i lägenheten. Jag tapetserade en fondvägg när jag flyttade in förra året, min första tapetsering helt på egen hand och riktigt perfekt blev det ju inte. Alla är vi barn i början och hur noga jag än var så synd skarverna på vissa ställen. Skitirriterande, är det ända jag ser när jag är där inne.
Så... Nu ska tapeten väck! Här ska rivas, slipas och spacklas och sen ska väggen målas i vitt. Väggord med texten "Always kiss me goodnight" har budats på Tradera och kommer hem förhoppningsvis i början på veckan. Dom ska sitta på väggen ovanför sängen och ramas in av en svart målad ram!
Ska fräscha till det med lite nya prydnadskuddar, gardiner och mattor samt en ny sänggavel, bredare säng än den vi har idag.
Känner mig jättenöjd med min idé och hoppas det blir lika snyggt i verkligheten som det är nu i mitt huvud!;-) Så kul att ha något att pyssla med också och jag blir så glad över att jag har något jag vill göra... länge sen jag hade kände så och kanske är det ett steg åt rätt riktning? Hoppas det och blir i så fall så glad!:-)

Midsommar firandet hemma hos mina föräldrar igår var supermysigt. God mat, massa god mat att äta och gott att dricka. Sällskapsspel där man fick visa hur klok man är, hrm... Geni. Titeln på spelet men tyvärr inte en beskrivning av mig vill jag lova. ;-)
Inte vann jag inte men det är kul att se andra lyckas här i livet, det unnar jag dom allt. Haha
Pappa och J kollade golf framåt kvällskvisten och då passade jag och mamma på att titta på gamla kort från det jag var liten samt plocka med kläder och andra sparade saker från den tiden. Herregud va med minnen som ploppade upp. Bilder från födelsedagar, skolavslutningar och andra roliga tillställningar som har betytt så mycket för en. Så kul att ha det sparat i bilder. Fick lite ångest och insåg att jag måste bli bättre på att fota nu så man har foton att titta på sen. Är så kul att ha och kunna blicka tillbaka på!
Även bilder på människor jag saknar något oerhört, min farmor som tyvärr inte är i livet längre. Hon som har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. En underbar person med hjärtat på rätta stället, en förebild som alltid finns i mina tankar och som saknad saknaden efetr är obeskrivlig. Tårarna rann när jag tittade på bilderna, så mycket roligt vi gjort med henne! Min fina, snälla, underbara, älskade farmor. Gud vad jag saknar dig och önskar du vore här hos oss! <3

Blir alldeles rörd nu när jag skriver om det, vissa saker är känsliga att prata om och även fast man alltid har dom med sig i bakhuvet så kommer det stunder man tänker extra mycket på dom. Jobbiga stunder, ångestfyllda stunder men även så fina minnen!

Idag myser vi midsommardag, vad dagen har att erbjuda har vi inte sett ännu men i vilket fall så har vi varandra och vi ska njuta. Varje dag är en gåva och det gäller att ta vara på den på allra bästa sätt!

All kärlek till er alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0