Här händer det grejer!

Alltså här sitter jag i lugn o ro vid köksbordet med min kaffekopp i näven och försöker påta ihop ett rim till kussens studentkort. Fönstret har jag öppet och mitt i min njutastund hör jag gap och skrik nerifrån gården.
Likt en pelargon hoppar jag upp i fönstret, känenr mig inte alls nyfiken;-)
En gubbe står och spottar ich fräser åt en stackars brevbärare. En ung kille, väldigt ung säkerligen sommarjobbare.
Man riktigt ser hur obehagligt han tycker det som sker är... Konstigt, vem fan skull einte tycka det?! En spottandes och fräsandes, arg så hela ansiktet blossar upp farbror som står nästan näsa mot näsa mot honom! Jag skulle inte trivas iaf!
Vet ni vad det är han spottar och fräser om?!
Att hans jävla brev som han gått och väntat på i flera dagar inte kom IDAG HELLER! Det sista i meningn riktigt skriker han fram, han tar i så han nästan lyfter från marken!
" Hur fan kan du komma med reklam efetr reklam flera dagar i rad och inte med mitt BREEEEV???" Gapar han och den stackars killen kryper längre och längre ner på sin moppe och försöker försvara sig.. "Jag kan inte rå för vilken post du får eller inte får, jag bara delar ut det jag ska", säger han lite snällt.
"NÄE JAG FÅR VÄL VÄNTA TILLS IMORGON DÅ OCH JÄVLAR OM DET INTE KOMMER DÅ!!!" Han vänder på klacken och haltar iväg i så forta steg han kan, smäller upp portdörren så gott det går... Man riktigt ser åskmolnen ovanför huvudet och det ryker ur öronen på honom!

Alltså seriöst, lilla gubbe kom ner på jorden. Det där är så typiskt vissa människor, ta ut sin aggresion på första bästa! Stackars brevbäraren gör ju bara sitt jobb. Om den som skickat brevet till farbrorn inte gjort det i tid, det kan väl inte han rå för! Kul arbetsdag för den där stackars killen?? Sugen man skulle va på att dela ut post till den där gubben i fortsättningen! Or not!!!

Ja ni, det händer grejer här på min lilla gård!:-)
Hm... undrar tro vad brevet kan tänkas innehålla?!:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0