Torsdag

Godeftermiddag!

Här sitter jag i en solstol ute i blåsten, fläktar på rejält idag och inte är det särskilt varmt heller men skönt att vara utomhus iallfall.
Det skottas singel för fulla muggar här vid husbygget, på måndag kommer byggfirman så då ska det vara färdigt. Jag får inte hjälpa till för min J? Är för tungt för mig tycker han så istället har jag lovat att fixa käk till allihopa ikväll när dom är hungriga och innan J ska iväg och jobba. Bra uppdelning tycker jag för är faktiskt inte ett dugg sugen på att skotta...ser skitjobbigt ut!;-)

Igår läste jag en massa olika artiklar och liknande och fick många bra tips på hur man kan själv kan försöka komma vidare med sig själv när man liksom jag känner att man sitter fast och känner sig splittrad och slut,
Började med den gamla bra-och dåligt listan, kändes larvigt till en början men efetr ett tag faktiskt riktigt bra. En lång lista blev det men nu ser jag iallafall lite klarare på saker och ting, inte alls så klart som man borde men har iallafall lite koll på vissa saker jag bör ta tag i för att må lite bättre. Skönt den dagen när man kan stryka över nån punkt som då är avklarad, längtar!
Nu är jag iallfall en liten bit på väg...hur jag sen ska gå vidare är fortfarande ett frågetecken men visst ser jag att det finns saker som verkligen måste tas tag i, en del kan jag kanske inte ens klara själv men det ska lösa sig!

Så tips till er som är i samma sits som mig, gör den där gamla hederliga listan, det funkar faktiskt!

Nu ska vovven och jag promenixa!
Hörs senare...

Kommentarer
Postat av: emelie

men du vännen.. ja har en jätte bra bok för dig hemma.. handlar om socialfobi och panikångest å sånt.. :) finns hur mycke grejer som helst som man kan använda sig av i den... :)



ta hand om dig så ses vi snart.. puss å kram

2009-07-18 @ 15:59:58
URL: http://emionaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0