Nog!

Ibland blir det förmycket av allt, man förväntas hålla i alla trådar, ta hand om, fixa, dona och ställa upp.
Vanligtvis har jag absolut ingenting emot att göra allt detta, jag skulle göra allt för dom flesta i min närhet!
Men... nu kommer allt på en gång och ydligen är jag den som ska ordna allt.
Ibland undrar man hur mycket man ska göra,Ska man verkligen behöva vända ut och in på sig själv för att andra ska ha det mycket bättre än en själv, slippa reda ut sina egna bekymmer och glida fram på en räkmacka utan att behöva lyfta ett finger? Man undrar...varför?

Jag är inte egoistisk, bara en människa med samma behov och möjligheter, känslor, ork och kraft som andra.
Jag kanske låter elak men tro mig, har anlednigar och rätt att säga stopp, det har gått för långt! Mår inte bra av allt det här, nu får det vara nog! Ställer upp,stöttar och hjälper till gör jag självklart mer än gärna, men var person måste själva ta ansvar för sitt. Jag kan omöjligt behöva ansvara för allt som har med allt att göra... Som sagt så har jag ingenting som ger mig extra kraft att orka ta hand om mer än vad någon annan kan, jag är inte heller mer än människa och heller inte starkare än vad någon annan är!

Ledsen, trött, arg och besviken är jag och hoppas saker och ting tar vändning snart, för allt och alla!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men gumman säg till om du inte orkar ha Wille nästa vecka...Olle och Elsy kan säkert ha honom fler dagar och farmor är hemma till tisdag kväll...Puss

2009-07-09 @ 20:18:23
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Näe men Johanna, lägg ägg!

Ska bi jättekul att ha Wille, supermysigt!:-)

Längtar efetr lillskrutten ju!



Puss Puss

2009-07-09 @ 23:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0