Halloj!:-)

Hej vänner!

Just nu händer det grejer här hemma...
Bygget pågår förfullt och trots att det skitit sig ett par gånger å börjar man faktiskt se mer och mer resultat! Tyvärr var taket på gamla huset tvunget att rivas ner, vilket betyder mer jobb och tar självklart längre tid än planerat. Nu börjar dte iallafall bli färdigt och jag lovar att det kommer bli skitsnyggt när takpannor och allt är på plats. Så, tur i oturen att det gamla taket var mögelskadat kan man väl säga.
Imorrn är sista dagen för byggarbetarna så sen får grabbarna sköta allt själva... då är det panel som ska spikas samt påbörja allt arbete inomhus. Har inte full koll på läget men vet så mycket som att det finns en jävla massa att göra! Så, med andra ord vet vi vad som ska göras.

Ikväll tar vi ett brake och sticker iväg på bilbingo;-) Här ska vinnas money! J har ju vunnit två gånger av två så ikväll är det tredje gången gillt som gäller! Storvinst hoppas vi på!
Som jag berättat tidigare så åkervi en sväng till Uddevalla på fotbollscup i helgen. Elias ska spela och vi tänker överraska vid fotbollsplanen. Första matchen vi ska kolla på är klockan åtta på lördag morgon så tills dess ska vi vara där, blir tll att gå upp innan tuppen och ge sig iväg men det är det värt. Skulle kunna gå genom eld för den där godingen och det ska bli så kul att få se honom och hans fotbollspolare när dom spelar!
Sen ska det självklart bli så jäkla skönt att komma hemifrån och bo på hotell för en natt. 
Våra kära vänner M o C åer ner med grabbarna redan idag så dom är där och kan ta emot oss när vi komemr fram.
VAd vi hittar på mellan matcherna återstår att se men jag vet så mycket som att någon god middag och förhoppningsvis gott att dricka på restaurang står på schemat under kvällen! Lovely! :-)

Nu får jag blickar som tyder på att jag är lat som sitter här och att jag egentligen borde sätta igång med arbetet igen!Blev så trött efetr lunchen med sju par blåbrallor så var tvungen att vila en stund... ;-)
Men, men ingen rast och ingen ro så bara att sätta fart igen!

Hörs senare... Puss från SnickarAlex-med rätt att släpa virke.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hoppas fröken har en positivare beskrivning på vart jag bor nästa gång hon går förbi ;) Idag har det skett förändring, efter gårdagens påhopp... Haha. Kul att träffas på igår!

2009-07-30 @ 21:21:12
URL: http://ulricas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0