Fredag!!!

Fredag= Helg=Födelsedagsfiranden tills du aldrig mer vill se en tårta, typ;-)

Jobbhelg för J denna helg, tråkigt tycker jag!
Ikväll blir det en tripp till myggornas paradis, Tärnsjö för smörgåstårta hos morfar som fyller år! Ska bli trevigt och som tur är sover ju myggen så här års!

Imorgon upp tidigt som f-n. Ta tåget till Sundbyberg och där hjälpa kusin med deras son Max:s 2års kalas. Släkten skulle egentligen inte vara där förens klockan 16 men snäll som man är (läs dum) erbjuder man sig att hjälpa till hela dagen när vänner och deras barn kommer och kalasar, antar att det även kommer krylla av barn från hans dagis men det blir säkert mysigt!(läs kaos) Haha! Näe men sanningen att säga så är det ju mysigt med barn, men kanske inte ett tjugotal på samma plats samtidigt. Har ju en tendens att sluta just i kaos!;-)
Hem imorgon kväll någon gång, antar det blir sent för att sen slöa i soffan! Söndag helt fri så återstår att se vad som hittas på då!

--------------------

Läkarbesök imorse eftersom jag återigen hamnat i en svacka vilket är konstigt då jag äter min medicin som jag ska. Blev en ökad dos och en del andra hjälpmedel som ska få mig att komma tillbaka och förhoppningsvis få må bra igen!Ser fram emot det och efterr dagens besök känns min tillvaro lite lättare och hoppet om att återigen få må bra börjar komma tillbaka! Har en underbar läkare, guldstjärna till honom! Känns som han verkligen förstår och inte som andra tycker att jag ska "rycka upp mig".
Som han sa idag: "vore det så lätt som att bara rycka upp sig skulle jag väl inte sjukskriva dig och definitivt inte skriva ut medicin!" Klok man det där och han har ju så rätt!
Så sammanfattning, sjukskriven i tre månader till. Om jag däremot känner om några veckor att medicinen börjar fungera och gör gott så bestämmer jag själv  när jag är redo att börja jobba igen! Fick dock strikta förhållningsorder om att inte börja jobba nu! Hellre vänta lite längre istället för att gå för tidigt och sen hamna här igen!


Nu ska jag njuta av mina nyinköpta vita ulpaner som pryder vårt vardagsrumsbord och ta en kop kaffe!

Trevlig Helg alla!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna Viksell

Ja se till att bli bra innan du börjar jobba igen så slipper du bakslag. Puss och kram...(har ni kommit på vad ni vill ha för tårta?)

2009-02-06 @ 18:57:44
URL: http://fruviksell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0