Australia




SF:s egna beskrivning av filmen:

Det storslagna australiensiska landskapet utgör bakgrunden till denna historia om brittiska aristokraten Lady Sarah Ashley som kommer till Australien i slutet av 30-talet för att leta efter sin man som åkt dit för att sälja deras ranch. När hon kommer fram finner hon maken död och att hennes enda tillgång är en boskapsranch lika stor som Belgien.

För att rädda sin egendom måste hon tillsammans med en råbarkad boskapsfösare driva boskapen genom det oändliga, karga landskapet. Det blir en svindlande resa och tillsammans upplever de en kärleksaffär, hur andra världskriget drabbar Australien i och medJapanernas bombningar av Darwin och ställs inför val som kommeratt förändra deras liv.

I rollerna: Hugh Jackman, Nicole Kidman, m.fl.

--------

Efter en underbar dag i sooolen och efter massa fixande och städande i lägenheten så unnade jag mig tid för en Bio nu ikväll! Jag är skitdålig på att ta mig iväg på det annars, tycker det är bra mycket skönare att krypa upp i soffhörnet och mysa framför en bra film på tv.
Men nu tog jag mig ju som sagt dit och det var det klart värt! Vilken superbra film! Spännande och gripande handling (kom både skratt och tårar) och helt underbara skådespelare! Nicole Kidman gör sin roll så bra, det gör dom i ofs allihopa! Filmen var 2.45 timmar lång men så bra så man ville inte den skulle sluta!
Klart sevärd och jag kan varmt rekomendera er att ta er till närmsta biograf och se den!

Nu ska jag strax krypa ner i sängen då jag ska upp 06.30 imorrn och följa med min mor till doktorn i storstan! Senare blir det en gemensam lunch med mor o far innan vi beger oss hem igen!
Oj, oj, oj 06.30! Var inte igår jag var tvungen att gå upp så tidigt så hoppas verkligen natten bjuder på god sömn så jag är utvilad imorgon!

God Natt!!!


Kommentarer
Postat av: Cian

Jag ska också få tummen ur och titta på den filmen..Fast mest för att dräggla över Hugh Jackman :)



Badkaret fanns kvar så nu har vi bubblat :)



Hoppas du får en as-kalas dag inne i stan



Tjing

2009-02-03 @ 07:24:59
URL: http://galencirkus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0