Helgen som gått...

Men?
Jag bloggade flera gånger via mobilen igår och ser nu att ingenting av det kommit fram. Trist!

Gud vilken underbar helg vi haft! Trevligheter och mys rätt igenom, helt underbart!
Var ju som sagt på tjejmiddag hemma hos Johanna i fredagskväll, ett gäng störtsköna brudar under samma tak kan ju inte bli annat än trevligt. Första gången jag träffade några av dom som var där och som sagt så var det helsköna tjejer som jag hoppas få träffa snart igen!
Vi beställde hem mat och åt och drack gott hela kvällen. Johanna bjöd på löktårta, hade aldrig ätit det förr och det var supergott. en röra på cremefraiche, philadelfiaost och gul lök toppat med rom som man bredde på kex. Farligt gott! Har ni inte provat det så rekomenderar jag er att prova!
Som vanligt hamnade vi framför tv:n med mick i handen och skrålade till sing star, är det party så är det och då måste man ju bjuda lite på sig själv!;-) Jag är vekligen helt tondöv men vad gör väl det liksom?!

Igår hade vi en mysig förmiddag jag och min J. Jag gick först en riktig långpromenad fram och tillbaka till Bresse och påvägen hem köpte jag med mig nybakat bröd och gott pålägg. Blev en långfrukost och mys framför tv:n innan det var dags att börja göra sig iordning inför kvällens sjuttioårsfest.
Jockes plastfarfar fyllde 70 år igår så hela släkten var ditbjudna på partaj.
Gud vilken rolig kväll vi hade, helt sjukt roligt! Jockes familj är helt underbar, vilka fina människor och man känner sig så välkommen i familjen!
Det bjöds på italiensk buffé, pajer, potatisgratäng, ostar ja you name it. Hur mycket mat och godsaker som helst och det godaste jag ätit på länge. En massa gott att dricka blev det också och det blev ett hejdundrande kalas!:-) Önskar jag också har den energin och livsglädje som sjuttioåringen och hans fru när jag själv blir lika gammal, två helt underbara människor är vad dom är!

Det var den bästa kvällen på länge och jag är så glad att jag har dom här människorna i mitt liv. Inte nog med att jag är välsignad med världens bästa familj, vänner och älskade J, jag har dessutom fått en underbar familj med på köpet. Jag har tur jag!;-)

Ser fram emot många fler stunder med dom alla i framtiden!


Idag är jag lite seg, mår konstigt nog inte dåligt vilket är helt otroligt med tanke på att det var regel på att glaset aldrig fick vara tomt under gårdagskvällen!;-) Men som sagt, lite trött är jag ändå så glider omkring i min morgonrock här hemma och pysslar lite grann. Tvättmaskinen går varm och lite städning har jag iallfall tagit tag i. 
J är ute med båten och fiska rmed en kompis. Det tokblåser ju ute så får se hur länge dom står ut... Senare ska han till huset och fortsätta slipa golv så jag blir ensam hemma i stort sett hela kvällen. Det är ju inte så spännande så istället beger jag mig till Christa o Co och beställer hem thaimat. Trevligheterna fortsätter alltså även i kväll och jag ser fram emot en myskväll med som bästa!:-)

Nu ser jag på klockan att det kanske är dags för en dusch och byta om till något annat än morgonrocken!:-)

Hoppas ni alla haft en underbar helg!<3
Hörs sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0