I am back in cyberspace!

ÄNTLIGEN!!!! Idag kom koden och vi kan använda vår älskade laptop med internet igen!:-)

Sov ju som sagt som en kratta inatt och har varit vaken sen strax efter tre... det är tidigt det. Väääldigt tidigt.
Dagen har rullat på ändå såklart och även fast jag varit ganska så seg så har jag fixat allt som skulle ordnas med. Imorse levererade jag två prinsesstårtor till kussen som fyller år, Grattis Grattis!
Hade efter önskemål bakat tårtorna till henne, färska jordgubbar med grädde på ena lagret och hemmagjord vaniljmousse på det andra.
Riktigt smarrig blev den med ett marsipantäckte på sig och jag måste erkänna att jag för en gångs skull lyckades! Brukar annars tycka att det man lagar eller bakar själv inte smakar ett jota, skittråkigt när man ofta står länge vid spisen och pysslar. Men men, nån gång ibland ska det tydligen få smaka och idag var min dag!:-)

Nu ikväll har vi umgåtts med vänner, lika trevligt som vanligt och tillsammans spelade vi kort och sen blev det filmtittande. "Benjamin Buttons otroliga liv" blev det ikväll, herregud vilken bra film. Bästa jag sett på länge!
Har du inte sett den så rekomenderar jag dig verkligen  att göra det!

Annars har det blivit mycket filmtittande för mig nattetid nu under ett par nätter. Har kommit in i en -kan inte sova period nu igen och det gör mig rastlös då det inte finns särskilt mycket att göra om nätterna när J och vovven sover, det gör att det enda som återstår att göra för att inte väcka dom är filmtittande och så även bokläsning. Det sysselsätter jag mig med hopp om att bli trött så jag slumrar in, i varje fall en stund. Nån timmes sömn är bättre än ingen alls, det är ett som är säkert.
Undrar varför jag kommer in i sådana här perioder och det ända jag kan komma fram till är att det blir så här när jag är orolig eller spänd inför någonting som komma skall. Jag kan inte riktigt slappna av och komma till ro... Just nu är det oron inför fredagens möte som kretsar i huvudet och det kan ju vara en förklaring till sömnsvårigheterna. Annars vet jag faktiskt inte vad det kan bero på. Hoppas iallafall det går över snart, känner mig lite sliten faktiskt!

Imorgon bitti ska vi upp innan tuppen och styra bil och släp upp mot Dalarna. Virke ska hämtas och vi vill komma iväg i tid så vi hinenr hem till huset och slipa lite golv och förhoppningsvis även måla lite innan vi har planer inför kvällen.

Mer om det imorgon, nu ett försök att slumra in i drömmarnas värld ett par timmar innan klockan ringer!

Hoppas ni sover gott i era sängar, Natti Natti<3

Kommentarer
Postat av: jama

Stackare, gud va jobbigt! Sömn måste man ju ha, för att funka! MEn det har säkert o göra med att du oroar dig över ngt som du skrev. JAg kan vara lite likadan ibland.



Ja du MADONNA, fy faaaaan vilket ös! Jag är fortfarande helt LYCKLIG...hihihi.



Ha det så bra, och hoppas du kan sova gott i natt!

2009-08-12 @ 08:32:56
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0