Ja va säger man?

Känns verkligen som man blir tagen på allvar när man ringer för att boka en läkartid pga. kraftiga biverkningar av ny medicin och får svaret att " Din läkare är på semester men jag bokar in dig här om tre veckor"! WTF?!
Tre veckor?!
Träffa en annan läkare på kliniken innan dess får jag inte eftersom dom tydligen vill ha sina patienter för sig själva!
Visst, jag förstår att man har mer koll om patienten i fråga endast gått och blivit behandlad hos en själv men vafan, det måste finnas undantag som kräver att man går tillväga på annat sätt! Det ända jag vill veta är om jag bara ska sänka dosen och se om det blir bättre eller om jag måste börja med en ny medicin!
Vill bara bli kvitt biverkningarna, något jag tycker låter självklart och som jag tycker vilken läkare som helst borde kunna avgöra!
Jag vet så mycket som att jag kan inte fortsätta må så här i tre veckor till och att jag heller inte bara kan sänka dosen hur som helst utan läkares ordination. Inget av detta hjälper mig just nu eftersom ingen verkar kunna ge mig ett svar på mina frågor och en lösning på mina problem!


Dessutom tjatar fucking jävla Försäkringskassan om att jag ska boka in ett gemensamt möte med min handledare hos dom samt min läkare för att diskutera framtiden.
Säkert jättebra men mindre bra är det att dom fortsätter tjata om att jag måste boka in mötet snarast, snarast, snarast. Helst igår!
Jag ska tydligen trolla med knäna och få hem läkaren tidigare från hans semester bara för att deras mötet är så jävla viktigt! Tycker det är konstigt varför jag ska behöva ringa, boka och fixa för att dom vill ses!
Stressad är bara förnamnet på hur jag känner mig just nu och tjatet från FK ger mig ångest, tankar och funderingar nöter sönder min hjärna och jag orkar fan inte med en grej till!
Känner mig stressad inför framtiden som just nu är ett stort frågetecken. Hur ska jag kunna planera den när jag vissa gånger inte klarar av dagen?!

Var sak måste få ha sin tid men hur ska man leva upp till det när man uppenbarligen enligt FK måste ligga tre steg före sig själv?



Hur man än vänder sig har man arslet bak och nu får det fanimig vara nog! Fy faaaan va less jag är på mig själv just nu!

Kommentarer
Postat av: Fru P

Uscha. Skickar massor av styrkekramar!

2009-04-22 @ 08:10:01
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Fru P; TACK dom värmer och behövs!

2009-04-22 @ 11:30:58
Postat av: Johanna Viksell

Men vik dig dubbel då så har du ju arslet rakt upp ;) Nä skämt och sido du vet att jag finns här och att det bara är att höra av sig. puss

2009-04-22 @ 19:05:23
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Cian

Nämen fy vad jobbigt...ush hoppas det löser sej

FK suger hästb***e





Tack för gratulationer :)



Kram



2009-04-23 @ 20:40:19
URL: http://galencirkus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0