Doften av Ajax


Jag tillhör den skaran som dammsuger i stort sett varje dag, mycket för att vi har en hund som fäller något enormt och även drar in en hel del grus i hallen. Jag hatar hundhår på golv och möbler och hur äckigt är det inte att få gruskorn på en barfota fot? 
Men även fast jag dammsuger ofta så dyker  det upp dammråttor stora som tegelstenar lite här och var! Detta ger mig lite smått panik för att inte tala om hur jag blir när tvättkorgen är nästan full...

Så därför mina vänner blev det en Storstädning a la Alexandra idag, det doftar Ajax ända ut i trapphuset och dammråttorna har flugit allvärdens väg. Dena rena tvätten är upphängd och väntar på att få torka och vikas in i garderoberna. Nu trivs jag kan jag lova!!!:-)
Funderar på att bege mig till affären och inhandla saffran, sa kanske det blir lussebullsbak framåt kvällen. Men det återstår att se!


Puss så länge...

-Många skulle nog kalla mig pedant, och det stämmer nog:-)


Kommentarer
Postat av: carro

Haha, hör hur det smattrar i röret, som man hör dig så glatt skrika uppe i sälen. Ville bara säga att det var kul att träffa dig igen, kommer väl o våldsgästar dig nån dag och kikar på lägenheten och hoppas på en kopp kaffe ;)

2008-11-19 @ 21:31:32
URL: http://ezenhall.blogg.se/
Postat av: emelie

får du tråkigt någon dag skulle mina kära dammråttor vilja träffa dig.. haha.. ;) skämt och sido.. saknar dig vännen.! får ta å ses nästa vecka.. för nu e ja tillbaka hemma.. :)

2008-11-20 @ 20:29:34
URL: http://emionaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0