Torsdag

Tack alla ni för  fina, omtänksamma kommentarer, inläg och sms. Betyder så mycket! Är inte min mening att göra er oroliga, jag kommer ta mig igenom det här men för varje uppförsbacke som bara blir brantare och brantare så blir det jobbigare och jobbigare och tar längre tid att nå toppen!
Ni är i varje fall Guld värda och hjälper mig att orka kämpa när det är som svårast! Tack!

Blev iaf både lussebulls och matbrödsbak igår innan C med familj kom hit och åt middag. Jag skämmer bort deras son med pannkakor varje gång dom är hos oss på besök. Det är det bästa han vet och han blir lika glad varje gång och mumsar på! Kan låta konstigt att man väljer pannkakor framför en god middag med kyckling men barn är barn och de har ju lite enklare middagsfavoriter än vad vi vuxna lyxar till det med!
Alla kan ju inte vara som jag när jag var liten. Följde ofta med min mofar och hämtade kött och dagens höjdpunkt var när jag fick med mig en kokt gristunga hem. Mina föräldrar höll på att spy när jag envisades med att ha det på frukostmackan men vad skulle dom göra annat än att låta mig mumsa på min tunga!
Så jävla äckligt, en grå stel rulle, alldeles sträv. Skulle inte äta det ens om det var det sista på jorden som fanns att äta! Jobbigt är bara att min lilla morfar fortfarande tror att det är det bästa jag vet så bävar inför julafton..."Här Alexandra, speielt till dig!" ;-)

Ja i varje fall hade vi en riktigt trevlig kväll med prat och skratt, välbehövligt! Pratade också om att gå på Hockey. Jag är inget älskare av hockey när det sänds på tv men en live match tycker jag är riktigt kul att kolla på!:-) Nu gäller bara att hitta ett datum som passar oss alla...
Jocke och jag gick ut på långpromenad när det var dags för vännerna att bege sig hemåt och när vi kom hem försökte han lära mig spela poker på svenskaspel. Gick väl sådär för mig, lite trögfattad kanske!
Blev sen sänggång, vill inte att dagarna ska ta slut när älsklingen är ledig så sitter uppe tills ögonlocken väger bly och jag är så trött så jag inte vet vad jag heter! Orkar knappt ta mig från soffan till sängen utan en powernap i köket men Känns som det funkar iaf:-)

Nu hänga lite tvätt och sen bege sig ut med vovven, stackare som måste göra sina behov ute i det här ruskvädret!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha jag skulle ge vad som helst för att se dig äta kotunga ;) eller ja egentligen inte för då skulle nog min lunch komma upp igen. Puss

2008-12-11 @ 14:20:35
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Är inte det varmrätten på Nyår?;-)

2008-12-11 @ 21:27:16
Postat av: Caroline

haha, så som vi har skrattat åt de där!!! gristunga, haha, de kan bara vara du... Kommer du ihåg julen då jag hade tagit mitt körkort och jag hämtade dig i salnecke, sen jagade vi barnen på åsen med bilen? En sak till, jag vet att det är jobbigt att ta sig upp för en backe som aldrig verkar ta slut, men jag vet att du klarar det, och sen när du står på toppen och har den bästa utsikten i världen, så var stolt över dig själv, jag kommer iaf vara stolt över dig!

2008-12-12 @ 12:13:53
URL: http://ezenhall.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Carro: Ja dom ungarna gjorde nog aldig om det där buset;-) haha

Tack för peppande ord, ska köpa mig ett par vandringskängor så kanske jag fortare tar mig upp på toppen som nu känns så långt borta!

2008-12-12 @ 15:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0