Några rader om året som gått!

Så har ännu ett år gått och tiden har som vanligt sprungit iväg och det känns som man inte riktigt hinner med! Detta år har varit ett händelserikt år, både positivt och negativt. Mycket tråkigt har hänt men som tur är finns ljusglimtar som lyser upp ens tillvaro!

En sammanfatting av det gånga året, 2008.

Året jag och min älskade Joakim blev ett par och som vi börjat vårt liv tillsammans. Efter många nitar och när jag precis gett upp hoppet om den stora kärleken så stog han där,min drömprins..Helt oväntat, kanske var det som gjorde det hela!  Han är mitt allt och förgyller mitt liv med så enormt mycket! Han får mig att våga tro på mig själv, något jag hade gett upp hoppet om.Vi har haft ett fantastiskt första år tillsammans och jag ser fram emot många, många fler år  tillsammans med honom.

Vi åkte på en underbar fjortondagars semester till Turkiet. Avslappnande pch välbehövd ledighet i strålande sol!
Vår första gemensamma resa och sammanhängande ledighet ihop! Lovely!!!

MIn älskade lillesyster tog studenten och begav sig ut i arbetslivet. Inte nog med det så flyttade hon hemifrån och får lära sig ta del av livets hårda skola som vuxen. Hon klarar det galant och jag är otroligt stolt över henne! MIn lilla prinsessa har blivit stor och hennes mognad har lett oss närmare varandra!

Jag och min allra bästaste vän tog upp kontakten och tomrummet i mitt hjärta fylldes. Vi umgås tillsammans med henne och hennes man och deras underverk William som betyder så mycket för oss! Johanna är en fantastiskt vän som finns där för mig i vått och torrt och vår vänskap är så otroligt värdefull! Tack för att du finns i mitt liv gumman och visar mig hur en sann vän ska vara!

Många fina stunder har spenderats tillsammans med min och Jockes fina familjer, och våra underbara vänner! Sådana stunder förgyller ens liv med glädje och är otroligt värdefulla!

Jag har börjat blogga:-) För skojs skull till en början men nu är jag fast i skrivandet och hos alla underbara bloggisar. Era peppande mail och kommentarer är guld värda och till er säger jag TACK för att vi hittat varandra och för att mitt skrivande verkar intressera er!



Ni som följt min Blogg sen start vet att jag inte mår till hundra okej!
Detta pågrund av en mängd olika orsaker, vissa som går att lösa och vissa som man helt enkelt får lära sig leva med! Det känns som att jag hela året kämpat i en otroligt lång och brant uppförsbacke!Trots att man fått rätt utrustning för att orka kämpa upp till toppen så är det olika orsaker som gör att man trillar flera steg tillbaka och får börja om igen... Människor sviker och utnyttjar, man ger allt och får ingenting tillbaka, människor slits bort ifrån en, tankar man inte vill ska finnas etsar sig fast i hjärnan och tillslut orkar man inte kämpa emot längre utan faller tillbaka till början av denna backe med vetskap om vilken otrolig vandring man har framför sig innan allt som hänt är bortglömt! Till en början reser mig man sig o skakar av sig men tyvärr har det blivit förmycket och jag klarade inte mer... Detta resulterade i snart 8månaders sjukskrivning, lång tid men nödvändigt för att hitta tillbaka.
Jag tackar alla er som stöttat mig under min jobbigaste tid, man märker vilka ens riktiga vänner och familj är när dom ställer upp för en under sådana här omständigheter även fast man själv är dålig på att höra av sig just då och hjälpa andra så mycket som skulle vilja! Tack igen och jag finns för er med så fort ni behöver!

Vissa saker kan man inte glömma, hur mycket man än vill! Man blir helt enkelt tvungen att lära sig leva med dom.
År 2008 har trots alla fina underbara människor i mitt liv varit ett otroligt jobbigt år! Jag kämpar mot min kropp och mina tankar och vill inget hellre än finna mitt rätta jag igen och komma tillbaka.
Nu lägger jag allt det hemska och tråkiga från 2008 bakom mig och ska minnas årets positiva händelser.  
Jag tänker kämpa och ta nya tag för att  se till att år 2009 blir ett år då jag kommer tillbaka till livet igen!

Jag önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

Varma Kramar
//Alexandra

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott nytt år vännen, hoppas att 2009 blir ditt år, för det är du värd! Kramar

2008-12-30 @ 22:50:03
Postat av: Ulrica

Fick faktiskt en tår i ögat när jag läste detta. Speciellt om din jobbiga tid. Mindes när du skickade ett långt sms till mig i slutet på sommaren, ett sms som betydde enormt för mig! Att du, trots att vi varken setts eller hörts på mycket länge, fanns där och brydde dig! En av få faktiskt.. Det värmer, och det känns skönt att veta att det finns vissa kvar.

2009 blir ett år där vi strävar mot samma mål. Att hitta oss själva igen, att må bra, att leva livet :) Lägga ett tungt år bakom oss, se framåt.. jag ska försöka att glömma detta år helt.. Tvivla inte på att höra av dig om du behöver skriva eller prata av dig, eller vad som. Hoppas ni får en underbart mysig kväll imorgon! Gott Nytt säger jag!! Nu kan det bara bli bättre :)

2008-12-30 @ 23:53:37
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ullis: Tack rara du! Jag vet att du haft ett lika tufft år själv och att du tyvärr känner igen dig i mycket av det jag skriver. Hoppas vindarna vänder för dig med och att vi båda går mot ljusare tider! STOR KRAM!!!

2008-12-31 @ 02:55:12
Postat av: Johanna

Tack för de otroligt värmande orden, även jag är väldigt tacksam för att du finns. STOR kram

2009-01-01 @ 14:20:16
URL: http://fruviksell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0