Om en vecka är det Juldagen;-)

Ikväll är det storrensning här hemma! Slängt hur mycket kläder som helst, kläder jag inte använt sen artonhundrakallt och kläder jag inte ens visste att jag hade. Linneskåpet har även det fått sig en storrensning, så skönt att äntligen få ordning och reda och ha koll på vad man egentligen har i sina gömmor!
Dock har jag inte rört min sko och väskgarderob då jag aldrig skulle kunna tänka mig att slänga någonting av de jag har där, den garderoben är helig då jag har ett skoberoende utan dess like och älskar alla skor jag köper! Även om jag inte vet när jag ska hinna använda alla par så ska dom stå där:-)

Är utan både pojkvän och vovve ikväll då Jocke har med  henne till Bålsta när han jobbar för att jag ska slippa gå ut själv med henne nu när saker o ting är som dom är och jag är extra mörkrädd! Är så tyst här hemma, kan inte minnas när jag sist var helt ensam och jag tycker verkligen inte om det. Inte nu, absolut inte nu. Men men, sysselsätter mig ju med städning och rensing så imorrn har vi ett rent hem. Perfekt nu till jul och även tills imorgon då Jockefår hem sina jobbarkompisar på förfest innan dom ska iväg på Julbord!
Just ja, fick i uppdrag att hitta på nån smarrig drink att bjuda dom på! Hmmm, vad ska jag hitta på för gott?!

Nu ska jag fortsätta in i köksskåpen och sen slänga mig i soffan och kolla film!
Haha, har  Bonde på i bakgrunden. Skrattar gott när dom pratar på, på sin svengelska!:-)

Kommentarer
Postat av: Fru P

Åh... jag skulle VERKLIGEN behöva göra en rensning i garderoben. Det har jag tänkt göra huuur länge som helst nu men det har inte blivit av. Varför? Jo på grund av tidsbrist. Som vanligt.



Vilka fick varann i Bonde söker... egentligen?

2008-12-19 @ 07:34:45
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Ullis

Det du kan göra är att ta hand om dom du har. Och dig själv! :)

2008-12-19 @ 15:09:49
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Fru P: Det bästa med garderobsrensning är att man MÅSTE köpa en massa nytt för att fylla ut den tomma ytan;-)Med gott samvete dessutom eftersom man slängt så mycket!



Ja bönderna ja, Hanna valde Elias. Per valde Åsa. Magnus valde Emma och Peter valde Wille!Ganska larvigt program egentligen då jag inte tror att kärlek som tvingas fram under så kort tid och under dessa förhållanden inte är äkta och inte lär hålla i längden.

Men bra tidsfördriv i tvsoffan är det!

2008-12-20 @ 02:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0