Julbak:-)

Här hemma julbakas det för fulla muggar!
Snickerskakor och chokladdoppade marshmallows, sött jag vet men det hör julen till! Ska slänga in en saffranskaka i ugnen och har även lagt sillen i lag.
Orkar jag blir det en sats lussebullar till då det varit rykand åtgång på dom, delat ut till höger och väster i adventspresenter! Enkelt och mycket uppsattat!
Riktigt mysigt att fixa och dona i köket och roligast av allt är att Darlingen min är med och hjälper rör i grytorna! Något som jag annars brukar ta hand om själv då han jobbar och sliter istället!

Vi har en underbar fjärde adventsdag, önskar bara att snön kommer och hälsar på!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Det snöar ju!! Iaf på mor o fars hus här i staden. Inte mycket, men snö är alltid snö! :)

Förresten så hoppas jag (för min egen skull) att du inte står o gör egna marshmallows???!!? Utan du doppar dom väl bara? Snälla :) Lite avundsjuk på ert mys i julköket också. Trevlig kväll på er båda två!

2008-12-21 @ 19:36:03
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: emelie

Tror tomten lyssna på oss båda.. för när är snön äntligen häääär!! Tjohooo!!! Ska vi ta å springa ut i snön nånting å göra snöäglar och åka pulka..?? :D:D

2008-12-21 @ 20:55:29
URL: http://emionaventyr.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jag är på snöänglar ;) Fick erbjudande om slaskänglar förra helgen, men dom banga ur sen... Så jag är definitivt på!

2008-12-21 @ 21:33:08
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vi måste ha varit riktigt snälla i år allihopa, verkar ju faktiskt som vi får snö till julafton. I vilket fall är det ju på god väg!:-)



Ullis: Jo vi gör faktiskt egna marshmallows, va inte så svårt!:-)

2008-12-21 @ 22:17:42
Postat av: Johanna

Du spar väl lite till mig hoppas jag :)

2008-12-22 @ 20:35:08
URL: http://fruviksell.bogg.se
Postat av: Ullis

Fy Alex... Jag känner mig inge dålig nu heller... usch.. Inte mycket jul här inte. Knappt bak eller något, o du gör till o med egna marshmallows. Kvinna! :) Fast jag kan ju se det så att du julstökar för min del också ;) Hoppas ni får en trevlig jul!! Trots att snön verkar utebli.. i år igen..

2008-12-22 @ 23:58:21
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Johanna o Ullis: Ni får komma och ta del av mitt julstök genom att äta upp allt det goda om ni vill:-)



Ullis, man behöver inte julstöka, finns så många andra som gör det. Har bara gett mig på bakning o matlagningen iår, tomtarna får sova vidare i källaren då vi ändå inte kommer va hemma så jag har inte stökat så mycket;-)

2008-12-24 @ 00:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0