Tidig lördagmorgon och här sitter jag!

Igårkväll somnade jag gott efter vi varit på myskväll hemma hos vänner!
Det grillades kött och till det hade vi hemgjord klyftpotatis med gul lök, vitlök och oregano samt en hemgjord kantarellsås och caesarsallad till. Supersmarrigt!
Christa och jag delade en flaska rött och efter maten sjönk vi ner i soffan och snackade skit medans grabbarna kollade hockeym som ju förresten gick åt pipsvängen! Tydligen var det väntat fick jag höra från dom som är mer insatta än vad jag är så förvånade över förlusten var dom med andra ord inte!
Härligt avslappnande kväll och så skönt att bara vara i trevliga vänners sällskap, välbehövligt efter en jobbig vecka!

Vaknade av fruktansvärd mardröm inatt! Hua, hatar når sånt händer... man är helt kallsvettig och vet till en början inte vad som är sant och vad som inte är det.
Tog ett par timmar för att komma till ro igen, en kopp thé i soffan framför komediserie var det som krävdes innan jag kunde somna om i sängen.

Vaknade av väckarklockan klockan sex, det är tidigt det! J har åkt iväg och för att spela en runda golf med Mike så jag har faktiskt redan varit uppe och käkat frukost ihop med min Darling! Vad gör man inte för att få så mycket tid som möjligt ihop?!;-)
Nu funderar jag på om jag ska ta ut vovven på en runda eller om hon får vänta ett par timmar medans jag kryper ner under täcke en stund till...
Lutar nog åt det sistnämda! Jag menar, inte vill man dra ut hunden i det här duggvädret;-) Hrm...

Hoppas solen tittar fram i eftermiddag. Min lilla kusin Hampus, som förresten inte är så liten längre ska gå på student balen vid EkolsundsSlott så vore väldans tråkigt om det regnade på dom.
Hoppas vi hinner dit så vi får se när kusin och hans baldejt anländer samt sukta efter alla dom fina klänningar som tjerna lär vara klädda i!:-)

Puss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0