Onsdag morgon ...

... Ja som sagt, onsdag morgon igen då och här sitter jag, eller snarare halvligger i sängen faktiskt. Nyvaken och trött men kan inte somna om, vaknade av att nån jävel, rent utsagt för det tycker jag om folk som står och gastar ute på gården såhär dags. Vafan, visa respekt! Bara för att du måste gå upp tidigt så behöver inte det betyda att resten av världen också gör det!
Är alltid ett jävla gnäll på folk som stör sig på att det är liv och rörelser kvällstid när man bor så här i lägenhetshus som vi gör. Det skickas ut lappar hir och dit om att man ska visa respekt och tänka på ljudnivån efter klockan tio, bla bla bla...
Men vafan, på morgonen då? Då får man tydligen sätta igång och röja precis hur tidigt man vill eller???
Det är ju inte bara en gång folk tex. borrar klockan halv sju på morgonen, står och gastar i trapphuset så det ekar ända till Haparand och tillbaka och inte behöver jag väl påminna er om hur jävla irriterad jag är på dom som kring sjusnåret sätter igång med att klippa gräs, trimma rabattkanter och drar igång motorsågen gång på gång under sommartid. Å förretsen, inte nog med det. Vi måste även ha Sveriges, eller säkert Europas om inte världens tididgaste sopphämting här på vår gata. Å jävlar i min lilla låda va den sopbilen kan väsnas! Galen är bara förnamnet på vad jag blir varje gång den fan väcker mig ur min skönhetssömn!

Tydligen så är det alltså helt okej att föra liv i ottan och det gör mig vansinnig. När ska man få sova egentligen?! Jag brukar inte reta upp mig på att folk väsnas, brukar tänka så att nästa gång kanske det är jag som råkar göra det och har inte jag klagat tidigare så kanske folk kan ha överseende med att det låter även härifrån nån gång då och då.
Men nu har jag faaaan fått nog!!!

Visa respekt!!! GRRRRRRRRRRR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0