Godmorgon!

Svooooch...sa det och så var julen 2009 förbi. Var tog den vägen?
Vi har iallfall haft fyra underbart mysiga dagar tillsammans med släkt och vänner. Umgått smed varandra, skrattat, ätit gott och enbart haft det ljuvligt... en helt perfekt jul helt enkelt! Jag hade bävat för att behöva åka fram och tillbaka, hit och dit men inte ens det var jobbigt utan gick helt smärtfritt förbi! Underbart helt enkelt!


 Prinsessan Doriz, julfin dagen till ära! :-)

Jag hade ju jobbat en hel del före jul, eller skitmycket om jag ska vara ärlig. Så kul men som jag befarade kom det ett bakslag nu efter helgen...så jävla dum och jag får skylla mig själv, jag vet men jobbigt var det ändå att behöva erkänna för sig själv att jag än en gång behövde stanna upp, så värdelös som jag känenr mig just trodde jag att jag aldrig mer skulle behöva känna mig.
 Blev hemma söndag och måndag med ångest och tårar, dåligt med sömn så känner mig något matt idag. Ska bege mig iväg till jobbet snart och hoppas på att dagen rullar på, finns mycket att ordna med till nyår och stressen som bli när man inte är där ocgh kan ta ttag i det är väl även det en bidragande orsak till hur jag mår... jag tar från och med nu en dag i taget och hoppas på det bästa!

Jaha, snart nytt år och nya tag! Jag brukar sällan lägga nyårslöften men iår har jag ett. Bla. handlar det om att sluta låta mig utnyttjas, det där låter fel men jag menar att jag kanske inte ska vara så dum snäll hela tiden och låta mig själv stå ut med vad som helst.
Läste en bok för ett tag sen "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?". Många kloka rader stog det i den boken och bla. den att man ska sätta sig själv främst! Viktigt men det kommer bli svårt!
Svårt när man i många år stått ut med det mesta och tagit så mycket skit av folk som man kanske egentligen borde sålla bort...jag menar, varför gå med på att någon behandlar en som skit bara för att den är missnöjd med sig själv. Så har jag haft det dagligen ett bra tag, mestadels inom arbetet och det tar verkligen på krafterna,. Dags att sätta stopp!!!
Rörigt blev det i mina rader nu, jag menar bara att förändringar i mig själv kommer ske och det är fanimig på tiden! Tur jag har min älskling vid min sida, som han ahr tjatat om att jag ska tänka mer på mig själv... nu har det äntligen gått in i den här tröga hjärnan!;-)

Nej som sagt,jobbet väntar så en kopp kaffe och yoghurt med solroskärnor och blåbär ska jag hinna slänga i mig innan klockan är alldeles för mycket!

Have a NICE DAY!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0