Vilket äventyr...

...

Min J kan ibland förvåna mig med sina idéer och upptåg!:-)
I eftermiddags sa han att han visste vad han ville göra ikväll nu ikväll.. Jag hade förväntat mig ett förslag som kolla film med ett par kompisar, beställa mat, hänga framför datorn elelr typ bara slöa i soffan...
Färvånad blev jag när han sa att vi skulle ut i skogen och plocka kantareller??? I flera veckors tid har jag tjatat om det och fått ett NEJ varje gång, "Jag vill inte ut i skogen", "aldrig".

Men... nu skulle vi alltså gå en skogspromenad denna fredagskväl och ingen blev gladare än jag, jo möjligen hunden som sprungit som en galning från det vi kom fram:-)
Vi gick o vi gick o vi gick, ja i ett par timmar var vi ute o skogen. Underbart skönt att få andas frisk luft och bara rensa tankarna. Dock fick vi lite problem när vi skulle gå tillbaka till bilen, jag J och hans bror. Tre personer med tre olika viljor om vilket håll vi skulle gå åt... Grejen är den att hunden fick upp ett spår och stack iväg viklet självklart ledde till att vi kom lite vilse i vår jakt efter henne.

Efetr mycket om och men och med paniken i bröstet så kom vi äntligen fram till en landsväg! Vilken lycka!!! Det bärjade bli mörkt och jag tänker fanimig inte befinna mig i skogen då! Vi hade turen med oss då en bil kom åkandes, J stoppade honom och vi föklarade var vi hade parkerat bilen och om han visste var vi var någonstans? Denna snälla man tog med sig J och hans bror i bilen och for iväg och letade efetr vår bil... Där stog jag och hunden som två fån ett bra tag tills dom äntligen kom tillbaka, med vår bil!!! :-) Vilken lycka!;-)

Nu har jag tagit mig en efterlängtad dusch och ska strax krypa ner i soffan där dom andra två redan slöar, vissa blev ju helt slut efter den här promenaden medans andra, typ jag bara blev pigg och fick nya krafter! Alla är vi olika och tur är väl det!;-)

Lite kantareller lyckades vi iaf få med oss hem från vårt äventyr!:-) Mums!!!



Tack älskling för, en trots allt trevlig promenad!!!:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0