Shopping

Har länge suktat efter att åka en sväng till Ikea, inte för att jag behövde något speciellt utan mest för att kika. Självklart tackade jag så klart ja när syster min ringde imorse och frågade om jag kunde hänga med henne då hon behövde smakråd på nya gardiner på just Ikea.
Blev en lång visit då två inredningsintresserade girls befann sig bland allt roligt som finns att kika på. Blev även, såklart en del shopping så nu på eftermiddagen har jag hängt upp nya gardiner i köksfönstret samt bordstabletter och lite annat smått och gott.

Har alltid tyckt det är så krångligt när jag vill ha nytt i fönsterna då jag ej äger någon symaskin och sällan hittar något bland det färdigsydda. Ända tills den dagen då någon presenterade mig för såna där "limband" som man stryker fast fållen med! Supersmidigt och numera kan jag få gardiner i dom tyger jag vill utan att krångla med att be folk om hjälp att sy eller åka land och rike runt för att låna symaskin!!

Nu har jag slängt ihop en egenkomponerad gratäng med potatis, köttfärs, lök, massa vitlök, paprika och morötter samt lite riven ost o en skvätt tacosås. Luktar riktigt gott ifrån ugnen och snart borde det va färdigt! Duka fram nu så vi hinner ät a innan J ska åka och jobba och jag ska bege mig hem till Christa på en kopp kaffe och tjejsnack!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0