Skolavslutning!

Stackars barn som fått fira skolavslutning i det här regnvädret säger jag bara! Här riktigt öser det ner just nu, visade tur med uppehåll på förmiddagen men nu gick proppen ur och det riktigt spöregnar, fy fasiken va tråkigt det är! Mitten av juni är det och man är urrig och fryser... helt sjukt!

Imorse tog jag mig ut till Örsundsbro, till skolan där jag gick lekis till 9:an. Många minnen som väcktes till liv och även ett par gamla lärare sprang jag på:-)
Anledningen till att jag var där var för att se min kusse Moa som slutade nian idag och så gärna ville att vi skulle komma och vara med på hennes avslutning.Hon var sååå fini sin nya, vita klänning och håret fixat med löshår och annat snyggt! En riktig liten pudding!;-)
Uppträdanden av superduktiga elever och ett solonummer av musikläraren bjöds det på. Även ett tal av rektorn, en tradition som tydligen bara blir tristare och tjatigare för varje år... Känns som om talet inte ändrats någonting sen jag själv gick där och då har det ändå kommit en ny rektor. Kan det vara så att talen sparas och lämnas vidare?;-)
Musikläraren bjöd på en enastående show då hon sjöng "La Voix", vinnarlåten i sveriges melodifestival i år. Oh my god, vilken röst hon hade! Fick gåshud över hela kroppen och tårarna trängde sig fram... En upplevelse vill jag lova!

Det bjöds på lunch hemma hos moster och så även kaffe och tårta!
Trevligt frånsett att det alltid finns vissa som ska förstöra och inte tänka efter innan dom öppnar munnen... Blir så ledsen och tyvärr lika förvånad varje gång folk tror att dom kan bete sig hursomhelst utan en tanke på att dom sårar och gör andra människor illa! Ja ja, lång historia som jag egentligen inte borde lägga energi på utan som vanligt intala mig själv om att det är personen i fråga det är synd om... Den svenska avundsjukan brukar man väl säga och det stämmer bra i det här fallet!
Som sagt, egentligen inget man borde ta åt sig av men ändå blir man ledsen och sårad och det sätter sina spår!

Nu ska jag njuta av att ha min älskling hemma i ett par timmar till innan det är dags för honom att jobba hela natten! Känns faktiskt lite tufft att det är hans jobbhelg just nu då det är skönt att ha honom hemma när jag för tillfället mår som jag gör. Är inte alls på topp för tillfället och stundtals blir det tokjobbigt att vara själv, blir till att sysselsätta sig så jag får tänka på annat och så tiden går fort!

Trevlig Fredagskväll vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0