Helgen som gått...

Så har ännu en helg fullkomligt svichat förbi i rasande fart och vi har måndag idag igen!
Har haft en jättemysig helg tillsammans med goda vänner och goda vänners underbara barn.

Fredagskvällen blev jag bjuden till Johanna på grillmiddag, supergott allting och vi njöt kvällen med rosévin o sprite i kvällsolen på altanen. Så mysigt och man är tacksam och får njuta så mycket som möjligt av dom få fina kvällar vi har här i vårt land för jävlar vilket skitväder det varit resten av helgen, frånsett en del uppehåll så har det ju fullkomligt vräkt ner. Man blir ju deprimerad för mindre... tycker så synd om dom stackarna som har semester nu i det här skitvädret!
ja iallafall, trevlig kväll som avslutades i lagom tid. Hem för att ta pyssla om min stackars älskling som fick åka hem från jobbet i fredagskväll så han inte mådde så bra. Så har hans helg fortsatt och inte förens igår började han få sina riktiga krafter tillbaka. Vet inte vad det var han råkade ut för sorts baciller men bra har han inte mått, det är ett som är säkert!:-(

Lördagentog jag mig en cykeltur ner till vår stads centrum, lyckades få en Drop In tid hos frissan, var verkligen dags för en toppning av rishögen. Inhandling av present till Anders som fyllde år, fiskedrag önskade han sig och självklart fick han det. Kände mig som tappad bakom en vagn när jag stog där bland fiskedragen och kliade mig i huvet;-) Men med lite hjälp så lyckades vi finna det jag sökte och allt blev rätt och riktigt till slut!
Lördagsefetrmiddagen stg alltså kalas på schemat, Anders 27årskalas. Det bjöds på varm smörgåstårta och jag lovar er att det var det godaste jag ätit på länge. Mums va gott det var med en fräsch sallad till.
Johanna, tårtkungen hade också bakat en smarrig tårta till sin man, Hon är duktig på det hon, eller vad säger ni?




Visst gjorde hon en fin tårta till sin golfspelande make!

Hela kvällen blev vi sittandes ute på altanen, under tak som tur är för inte heller då var det något höjdarväder, inge regn men heller ingen direkt sommarvärme! Tack gode gud för infravärmen, det är en bra uppfinnig det!
Blev ett rejält party för vissa men inte för mig och Johanna. Wille skulle ju upp på morgonen så hon tog ansvaret för det och lät anders fira sin födelsedag och jag hade älskade Elias med mig så han var mitt ansvar.

Förstår vad föräldrar menar med att man inte vill festa loss när man har barnen med sig, tanken att göra det när man har barn att ansvara för slog mig inte ens utan det finns nog en spärr i oss alla!
I vilket fall hade vi en jättetrevlig eftermiddag och kväll! Var lite orolig för att elias skulle tycka det var tråkigt att sitta där med oss vuxna och uggla men när han tyckte jag var tråkig som sa att vi skulle bege oss hemåt så ändrade jag snabbt min uppfattning och insåg att vi både jag och godingen haft en mysig kväll!:-)

Söndag och dagen rullade på i slöhetens tecken, hade lite att fixa med hemma och då rulalr tiden på som vanligt. Skulle ha Elias även igår så tillsammans med Jocke käkade vi MacDonalds och när älsklinge min begav sig hemåt för att sova (fortfarande inte helt pigg, stackarn)så spelade jag och Elias kort) Fan va dålig förlorare jag är, erkänner) och glodde på tv.

Idag är det vardag igen och vi har endel planer och mycket som behöver fixas med. Imorgon är det husbygge på agendan för J och jag och William ska me så lillplutten får åka lite bobcat!;-) Blev bara imorgon vi ska ha honom så jag ska njuuuuta av lillskrutten och gosa med honom tills han tröttnar!;-)

Nu ska jag duscha!

Puss på er och hoppas ni haft en jättebra helg!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack själv för en kanonhelg, det måste vi göra om och om igen :)

Puss

2009-07-13 @ 15:34:35
URL: http://fruviksell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0