Nattsvammel...

Natugglan Alexandra här:-)

Ett tag sen jag uppdaterade bloggen men tiden har helt enkelt inte räckt till. Det är konstigt egentligen, är ju sjukskriven så borde ha hur mycket tid som helst kan man tycka men det har jag uppenbarligen inte. Man märker på vissa att dom hajar till när jag tackar nej till en träff lr tyvärr inte kan hjälpa till med diverse saker., "du som är ledig"!
I början av min sjukskrivning tackade jag inte nej, jag utförde tjänster till höger och vänster och körde på i mitt vanliga tempo. Ända tills den dagen då doktorn sa till på skarpen att jag måste lugna ner mig, sätta mig själv först och sluta vara alla andras extra hand.
Inte förens då fick jag mig en tankeställare att det ju faktiskt är därför jag är hemma,hängde nog inte riktgt med i vad som skedde i mitt liv just då.  Att jag i hela mitt vuxna liv varit den som fixar, donar, hjälper och tar hand om och att det nu hade gått för långt. Någonstans där på vägen hade jag glömt bort mig själv! Hade jag inte stannat upp då så vettesjutton hur det hade slutat?! Tack doktorn!
 Det är absolut inget fel med att vara andra tillhands men någonstans måste man dra en gräns, förstå att man inte kan vara överallt samtidigt och viktigast av allt: Förstå att ens egna måste komma i förstahand!
Annars slutar det så här, tar evigheter att hitta tillbaka och det är inte lätt. Många av er förstår precis vad jag menar, ni kanske själva har varit där eller har någon närstående som varit med om liknande.

Jag är inte ledig! Jag är sjukskriven, visserligen hemma från mitt jobb men med helt andra uppgifter att utföra för min egen skull. Hitta mig själv och det svåraste av allt, lära mig säga NEJ. Inte hela tiden men innan jag tar på mig för mycket, detta både privat och på mitt arbete. Det  är skitsvårt och samtidigt så jäkla jobbigt!
Känns iallafall skönt att de flesta av mina vänner och min familj förstår vad jag går igenom och inte tycker att jag är "elak o egoistisk" för att jag säger nej vissa gånger för att jag prioriterar min tid som jag gör! Ni är guld!!!<3

Idag har jag umgåtts med min käre mor o far. Mor min fyller år imorgon, 30+16;-) så har hjälpt henne med lite fix inför morgondagens släktfika. J har jobbat och hämtade upp mig när han slutade. Vi begav oss hemåt och slängde oss i varsitt soffhörn framför nån film, kommer som vanligt inte ihåg titeln men den var riktigt bra!
Har också byggt på mina naglar som jag ska måla på en fransk manikyr på imorgon förmiddag.
Föhoppningsvis åker jag och syster min en sväng till Ikea imorgon innan födelsedagsfirandet! :-) Har lite grejer som måste inhandlas plus att det var evigheter sen jag var där sist så behöver en uppdatering av deras nya sortiment!

Nu ska vovsingen få en snabbpromenad sen ska jag krypa ner bredvid min drömprins under  det varma, sköna täcket. Skönt!
Puss o Godnatt


 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tro mig jag vet att trots att man är "ledig" så räcker inte tiden till...de idioterna som tycker att du är elak eller ego kan fara dit pepparn växer för det är det sista du är, glöm aldrig det!!! Love you puss (oj, tror jag käkat taggtråd till frukost ;))

2009-01-28 @ 09:17:12
URL: http://fruviksell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0