Har ni tänkt på en sak,

va konstig man är egentligen! 
Har ju varit på Konsert nu ikväll. Westerlundska Gymnasiets Estetelever framförde en helt otroligt bra föreställning, helt sjukt va duktiga dom är! Så unga och begåvade, vissa av dom kommer gå riktigt lång!

Ja nu till det jag tänkte på. När jag satt där i publiken och såg min lille kusin(han va me och sjöng alltså) stå där på scenen. Snyggt klädd i sin skitsnygga svarta skjorta och råsnygga jeans så kom tårarna. Glädjetårar alltså, tårar för att han är så fin, så duktig, så speciell, för att han har en speciell plats i mitt hjärta. Jag kom att tänka på hur ofta man gråter egentligen, är det inte för att man är ledsen så är det för att man är glad. Va konstigt, att det kan betyda två så skilda saker.
Jag är en ganska så känslig person, en del saker berör mig så djupt ända in i hjärtat och då kan jag bli så där rörd till tårar. Det är en mängd olika saker som berör mig mer lr mindre,
När jag tex. tänker på hur lyckligt lottad jag är som har en så fin pojkvän, underbar familj och alla mina riktigt goda vänner. Då blir jag rörd!
När det går extra bra för någon i min närhet, Då blir jag rörd!
När jag såg min väns lille son ta sina första steg, Då blir jag rörd!
När jag är och tittar på mina vänners duktiga fotbollsspelande son som gör mål, Då blir jag rörd.
När jag tänker på mitt älskade gudbarn, att hon finns och att henes föräldrar valt just mig till att vara hennes gudmor. Då bli jag rörd!
När jag ser en alldeles len, nyfödd underbar liten bebis. Helt omedveten och med hela livet framför sig! Då blir jag rörd!
När man ser ögon sprudla av lycka i en annan människas ögon,då blir jag rörd!

Mycket mer gör mig rörd, jag är ju som sagt väldigt känslig så När jag blir rörd gråter jag.
Det finns många saker som gör mig riktigt ledsen också, av dom gråter jag också!

Nu till min fundering;
Man skrattar ju inte när man är ledsen så varför ska man gråta när man trallar av lycka?

Konstigt det där!!!
------------
 Idag har annars varit en lugn dag på alla sätt och vis. Blev en middag med föräldrar och syster med sambo innan syster och jag begav oss till uppträdandet. J jobbar så kunde tyvärr inte joina oss men annat blir det imorgon då han går på tre dagars ledighet! Underbart att få ha honom hemma hela helgen.
Packa oss in till lägeheten i "stan" imorgon igen och bort på middag imorgon kväll, innan middagen ska jag och värdinnan åka och kolla golv och tapeter. I love it! Hoppas bara jag kan hålla mig ifrån shopping just i dom två butikerna, är ju faktiskt inte mig vi ska shoppa till men det finns ju SÅÅÅÅ mycket snyggt!

Nu sova!
Puss

Skulle lägga upp lite bilder från kvällens konsert, men var F-N är kamerasladden???

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja nu blev ju jag rörd :) jag är precis likadan men det visste du ju redan ;) vänta bara tills du får barn då blir det ännu värre, nu får jag tårar i ögonen för allt ja precis ALLT! Haha puss saknar dig vi måste ses snart, innan Wille tar studenten ;)

2009-01-30 @ 12:00:18
URL: http://fruviksell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0