Riktig vänskap och sånt...

Haft en härlig eftermiddag med en underbar tjejkompis! Såna stunder är guld värda, tid för en massa tjejsnack och bara spy galla över saker och ting som irriterar en!  För visst är det så, rätta mig om jag har fel?!
Även fast man lever i ett förhållande och delar allt med sin partner så är det vissa saker som bara en tjejkompis förstår sig på hur man menar, orkar lyssna och kan komma med tips och råd om?!
Nu är jag dock så lyckligt lottad med en pojkvän som är helt underbar och orkar lyssna på mitt snack och gärna pratar med då han liksom mig lider av mundiareé men ibland tycker jag han måste få vila öronen och vissa saker kanske det känns som att det krävs en kvinnas tänkande för att dela med sig av! Antar att det är likadant för killarna, är nog en hel del saker som tas upp vid deras träffar också! Kanske tom en hel del som man själv inte skulle vilja höra om;-)

Sen finns det ju vissa saker som man inte delar med sig av eller anförtror till vem som helst. Jag har få vänner som jag känner att jag kan berätta allt för! Så mycket har jag varit med om genom åren som gått (låter som jag är hundratio år fyllda)  att det bara finns vissa människor man verkligen kan lita på och att det tar ett tag innan man lär sig att ursklija sådana fina människor! Vissa lyssnar gärna för att kunna sprida vidare skvaller och använda ens ord emot en, vända och vrida på saker som är sagda så att man tillslut nästan tvekar på vad man egentligen sagt. Såna falska människor har jag tyvärr stött på alldeles för många av, personer som utnyttjar och får en att må dåligt. Personer man tror är ens vän tills den dagen man inser att ens vänskap bara är en stor lögn. Fy fan för såna människor!Det ända positiva är att folk tillslut inser vad den där personen går för och då kan det bli ensamt att vara just den personen! Synden straffar sig själv, lr hur är det man brukar säga?!

Ja vad vill jag ha sagt med det här egentligen? Halkade iväg nu känner jag...

Jo, att jag är så tacksam för dom RIKTIGA vännerna jag har! Dom jag verkligen kan LITA på och som lyssnar för att dom vill höra, som berättar för att dom vet att jag lyssnar och som finns där i vått och torrt! Man hjälper varandra i med och motgångar och man älskar varandra för den man är.
Man skulle kunna vara bitter för dom tabbarna man stött på under åren men jag väljer istället att vara tacksam. Tacksam för att jag insåg att jag är värd riktiga vänner och att umgås med personer som får mig att må bra och för att jag insåg att jag har det hundra gånger bättre utan såna personer! Hur ska man kunna må bra som människa om man hela tiden har någon som trycker ner en och som utnyttjar en på alla sätt och vis. Någon som bara finns där när det passar den själv... Nej fy, sånt klarar jag mig utan!
Med det här vill jag ge en STOR KRAM till mina underbara vänner med familjer, tack för att ni finns och för att ni visar att det finns folk man kan lita på! Ni vet vilka ni är och Jag älskar er!





Ja nu tillbaka till eftermiddagens aktiviteter...
Som jag nämt tidigare hade vi ju sett fram emot att kolla in vår sortimentet av Thomas Sabos smycken som skulle finnas i en av stadens smyckesaffärer denna vecka. Kan lova att expediten möttes av två besvikna ansiktsuttryck när hon meddelade att grejerna tyvärr inte kommit ännu! Besvikna för ett ögonblick men det gick snabbt över när vi klev fram till montern fylld av dom vackra ting som redan fanns i butiken! I ´am in love i dom där smyckena alltså! Jäklar va mycket snyggt det finns och i så många olika utföranden.
Efter mycket om och men kom vi fram till en underbar snygg kombination som C valde att utöka sin smyckesgarderob med!
Själv kunde jag hålla mig ifrån inköp men  hoppas Jocke fattar piken då broschyrer följde med hem nu alldeles lagom till min födelsedag i nästa vecka!;-) Hrmmmm...
--------
Till kvällsmat brassade vi pannkakor som vi åt när J kom från jobbet! En fika på det innan vi begav oss hemåt som två mycket trötta själar!

Dags att krypa till kojs nu kanske då vi ska upp me tuppen imorgon och vara taxi till J:s syster som skall ut och resa. Blir en tripp tur och retur till Skavsta för oss där systern den lyckosten får hoppa av och ta flyget till Holland. Vissa har det bra;-)


Puss o Godnatt


Kommentarer
Postat av: Christa

Jag blir tårögd av dina ord gumman... Även jag är så tacksam för allt du gör för mig, för oss! Puss på dig!

2009-02-19 @ 11:49:42
Postat av: Johanna Viksell

Hmm än så länge har jag bara sett ett önskemål pp din lista och det var riktat till J ;) men vad önskar du dig mer då??? Puss love ya

2009-02-19 @ 12:52:37
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: emelie

helt rätt vännen! :) man lär sug av sina misstag och sina erfarenheter man skaffar sig.. trots att dom man älskar kan svika en... :( måste verkligen ta å ses nått tag snart... nu ha vi sagt de för länge..!! ha en riktigt bra kväll gumman! puss å kraaam

2009-02-19 @ 20:32:35
URL: http://emionaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0