Födelsedag!

För 24 år sen idag kom en pytteliten flicka till världen. Hon var inte bara kort, hon var tunn som en sticka men det tog hon snart igen och såg inom ett par månader ut som en liten stoppad korv i sin randiga sparkdräkt!
Tiden sen hennes födelse har sprungit iväg, hon minns alltifrån barnkalas, dagmamma och hennes första dag på lekis . Dagen i  första, andra och tredje klass. Ja  nio år i skola på landet susade iväg och hon minns det som en rolig och händelserik tid. Första pojkvännen, första pussen och allt annat som hör tonåren till! Tonårsproblem  med sprudlande hormoner som inte gick att styra men mestadels fina minnen håller sig kvar!
Gymnasiet efter det, jobbig och händelserik tid på alla sätt och vis.
Flytt till egen lägenhet, då kände hon sig vuxen. Hon stog på egna ben och klarade sig själv, jobbade och var självförsörjande! En härlig känsla!
Åren fram tills då gick fort men åren efter det rusade iväg i en rasande fart!
Känns som igår då hon satt där och fasade inför sin tjugoårs dag. 20 år, det lät så gammalt och hon tyckte att hon inte åstadkommit något speciellt i livet!

Idag, 4 år senare har hon inte lika stor åldersnoja men såklart så finns den lite där i bakhuvet.  Dock känner hon att hon  iallafall åstadkommit en del i livet, alla hennes mål är såklart ännu inte uppnådda. Det finns så mycket livet har att erbjuda som hon ännu inte utforskat men ser fram emot att göra!  Bäst man tar det som det kommer, ingen idé att jäkta på då blir det bara pannakaka av allt ihop!
Hon lever med sin älskade pojkvän och har nu i ett års tid provat på sambolivet i kappsäck mellan deras två hem. Ser fram emot den dagen dom två skaffar sig sitt eget men även där får saker och ting ta den tid det tar!
Livet är inte lätt, den som säger det har inte varit med om mycket!
Man brukar säga att man lär sig av sina misstag, det stämmer och dom gör en också en erfarenhet rikare.
Att man blir klokare när man blir äldre, det vet jag inte? Kanske det kommande året, det året jag är 24 gör mig mer vis...det återstår att se.
Jag vill  passa på att  tacka alla mina nära och kära som i hela mitt liv stått vid min sida och visat det goda livet har att erbjuda! Ni är mitt allt och Jag Älskar Er och jag ser fram emot  många, många år tillsammans med er!

Idag äter vi tårta och firar min födelsedag!

Puss o Kram
Alexandra

Kommentarer
Postat av: Jennie

Stort grattis på födelsedagen, hoppas dagen varit bra och du har fått en massa fina presenter!

Tänkte höra om du och fru Viksell skulle vara sugna på en tjejmiddag när hon kommer hem från sin semester?

är ju såååå länge sedan vi sågs. Kram på dig!

2009-02-27 @ 16:11:25
URL: http://frejzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0