Dagen som gått...

Blev en lyckad födelsedag trots grym trötthet och en lite läskig start på dagen. Sov som vanligt nuförtiden dåligt inatt och kände mig lite seg imorse när dte var dags att  kliva upp. Envis som jag är gag jag mig ändå ut på en promenad, tänkte att solens strålar skule göra gott. Kände mig lite lätt yr och halv illamående men traskade på och passa även på att at en sväng förbi affären för kompletering av grejer till födelsedagsfikat.
Väl inne på affären började jag kallsvettas som en jag vet inte vad, svetten lackade i pannan och trycket över bröstet blev mer intensivt än vanligt! Plötsligt blev allt svart och när jag öppnade upp ögonen låg jag på golvet... Jag hade svimmat!Runt omkring mig stog personal och kunder och såg ut som frågetecken. Jag förstår dom och eftersom jag själv var lika förvånad och inte riktigt med på vad som skett så lunde jag inte förklara mig heller. En i personalen som sett att jag trillat ihop kom med en sprite och en näve servetter till mig. Hon torkade mig i pannan, snacka om omtänksam och ledde mig fram till en stol! Där satt jag en bra stund tills jag kände mig någorlunda okej och traskade hemåt igen!
Hade tur att det var någon i närheten som kunde hjälpa mig annars vette sjutton hur jag hade betett mig. Fick mig verkligen en tankeställare att jag verklgen måste lyssna på min kropp och ta det lugn! Även fast jag  vill köra på som vanligt, liksom försöka förtränga att jag har min ångest i släptåg så får jag inte göra det! Tar jag det lugnt nu kommer jag troligtvis kunna göra det sen, men det om jag tar det lugnt nu!

Eftermiddagen bjöd på tårtkalas här hemma, bakade en prinsesstårta som faktiskt blev mycket god om jag får säga det själv;-) Blev dock inte så mycket folk som beräknat då förkylningar hälsat på dom flesta i vår omgivning så dom stannade hemma och kurerade sig för att inte smitta oss. En trevlig samling släkt och vänner tog sig hit och firade med mig och dagen blev så lyckad. Fick även en massa fina presenter! Saker som jag önskat mig utan att riktigt haft en tanke på att jag gjort det, uppmärksamma människor finns det tydligen gott om i min omgivning!:-)
Älsklingen min kom hem med två stooora paket, förvånad att han kunna hållt sig utan att försäga sig om vad han köpt. Fär länge sen var vi i en inredningsbutik där jag pekade ut en supersnygg väggklocka och ett "ljusträd" som jag verkligen ville ha, kunde inte bestämma mig för vilken av dom jag skulle köpa och blev för snål för att inhandla båda så slutade med att jag gick därifrån tomhänt!
Gissa om jag blev förvånad när han kom hem med dom båda idag! Ett supergulligt kort fick jag också, blödig som man är så rann ju tårarna;-) Love U honey!
Även ett par skitasnygga Pumaskor pryder numera mina fötter och snygga smycken hänger runt min hals! Böcker o Rööööööd vin(Johanna känner mig. Lr genom sig själv känner man andra kanske!;-) och massa fina prylar till köket. Ja riktigt bortskämd har jag blivit idag och jag tackar alla för en underbar födelsedag!

Imorgon kommer Christa med familj hit och firandet fortsätter. Jag har lovat att göra smörgåstårta. Flera år sen jag gjorde det sist så vi får se hur det går!:-) 
 I annat fall har ju dom flesta pizzerior hemkörning!!!

Nu tänker jag slänga mig i soffan en stund och sen krypa ner i sängen!
Puss o Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0