Ännu en morgon...

efter en natt då jag inte gjort annat än vridigt och vänt på mig i sängen, ska det behöva vara helt jävla omöjligt att få sova?! Klockan hann bli mitt i natten efter en fika hos ett par kompisar och även en massa fixandes hemma innan vi kom i säng, jag var som nu skittrött men inte fan hjälper det! Störtomöjligt att slumra in och när det väl går är det bara för typ ynka tjugo minuter... Skitless är jag och så trött så ögonen blöder! Ett par såna här nätter klarar man men fan inte nästan en vecka i stöten!
Känner att mitt humör blir lidande för att jag är så slut i kroppen och tålamodet är inte att leka med. Reagerar på minsta lilla och spottar och fräser som en jag vet inte vad så fort jag finner ett tillfälle och ibland komme det även utan att det finns någon anledning. Känner mig tjock, blek och ful och skulle helst av allt låsa in mig i en garderob och inte komma ut förens jag är som folk igen!
Inte nog med detta så har jag även den förbannade jävla ångesten som blir flera gånger värre då jag inte får den dos av vila jag behöver för att orka! Den lilla energin jag har går snart åt och det finns inga krafter kvar till att orka kämpe emot något så krävande. För det är det, så jävla krävande att slåss emot tankar och beteenden man inte kan styra över. En ångest som tar över ens kropp och gör mig till någon jag inte vill vara. Jag som annars är en glad, social och positiv tjej har fastnat i träsket. Deprimerad och vet inte hur jag ska ta mig upp, får  ju hjälp men om det inte hjälper. Vad hjälper då och vad ska man göra?!

Gaaaaaaaaah va less jag är och kanske är det  inte så sjysst att dela med sig av sin negativitet här i bloggen. Fast jäkligt skönt att skriva av sig måste jag säga. Här är det ändå frivilligt att läsa och känns bättre för mig att skriva ner mina tankar än att få utbrott hemma och förstöra dagen för andra.

Tackar gudarna för att du finns i mitt liv älskade J, vet inte vad jag skulle göra utan dig och ditt stöd under min svåra resa betyder så obeskrivligt mycket! Att du finns här även under jobbiga tider bevisar att vår kärlek är stark!<3
Även mina underbara vänner som fortfarande ser mig sm den jag egentligen är och inte som den jag för tillfället tvingas vara. Hoppas  ni står ut för jag älskar er alla och ert stöd betyder också oerhört mycket!

Nu tänker jag koka en kopp thé och bädda ner mig i soffan med täcke och kudde framför en film. Hoppas jag slumrar in ett par timmar så humöret mitt blir bättre under dagen!

Trevlig tisdag alla, puss o kram

Kommentarer
Postat av: Ullis

Du hade visst redan kommit på tipset jag tänkte ge dig.. En bra film i soffan brukar kunna hjälpa. Hur bra eller rolig den än är så brukar man kunna slappa av och slumra in när man behöver det. Om inte, ja då har man ju iaf sett en bra film då :) Och kommit på lite andra tankar..

Och jag tycker det är självklart att du ska skriva vad du vill i din blogg. Man mår bra att skriva av sig! Det gör man verkligen. Dessutom så ska du ju inte gömma vad du känner. Har din dag varit skit, ja då har den.. Då tycker jag också att det får spegla sig i bloggen (om man själv vill). Plus att nära och kära som läser och ser vad du skrivit kanske kan komma med en värmande kommentar, eller kanske bara ett "hej. jag tycker om dig" sms, eller vad som.



Var stark! Och gå din egen väg. Vad är det man säger... om man går i andras fotspår kommer man aldrig först?! :)

2009-02-24 @ 08:52:23
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ullis: Kloka ord! TACK!!!

2009-02-24 @ 10:24:03
Postat av: Johanna Viksell

Men lilla gumman, finns det någonting jag kan göra så hör av dig!!! Hoppas att du får sova lite i natt iallafall, för du fyller ju snart år och då måste man vara pigg sörru :) Puss lav ya

2009-02-24 @ 14:46:55
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men älskade vännen! oavsett hur du mår nu så kommer du alltid förbi den glada alexandra som inte tvekar på att hitta på en massa nya saker varje dag.. tror på dig och vet att du kommer komma tillbaka till den människan en dag.. bara att kämpa på nu... vet att du klarar de! känner du att du vill få bort en massa tråkiga tankar så är de bara att ta me dig pojken och komma hit på lördag å ha lite kul.. :D ta hand om dig vännen! pöss å kram

2009-02-25 @ 11:50:56
URL: http://emionaventyr.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Emelie o Johanna: TACK!!!

2009-02-25 @ 22:56:46
Postat av: Emilia

Hej Alex:)

Jag tänkte fråga dig om du skulle kunna prata med din syster om en sak åt mig? Jag har inge nummer eller msn. Jag skulle nämligen vilja fråga om hon skulle vilja köra mig och två kompisar i hennes bil på studenten efteråt? Hon får såklart betalt.



Hoppas allt är bättre med dig, puss

2009-02-26 @ 19:08:31
URL: http://emiliaviksell.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Emilia: Har pratat med syster min så hon kommer höra av sig till dig:-)

2009-02-26 @ 22:56:34
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Emilia: Har pratat med syster min så hon kommer höra av sig till dig:-)

2009-02-26 @ 22:56:56
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0