En fullspäckad onsdag...

Nu passerar klockan snart midnatt och inte förens nu har jag landat hemma i soffan efter en fullspäckad men på alla sätt och vis mysig dag!

Uppe med tuppen var jag imorse för att hinna göra mig iordning och sen åka med min vän Johanna och sonen William på 1½ås kontroll av hans små fossingar. Allt såg så bra ut, han är perfekt den lille gossen! Så charmig dessutom och avslutade kontrollen med att ta läkaren i hand. Väluppfostrad gosse det där, jag smälter direkt när han tittar på en med sina tindrande ögon!;-)

Vi tog oss en sväng på stan i Uppsala för att kolla in deras utbud på kläder. En del shopping för Johanna blev det medans jag inte hittade någonting alls! Vad händer?;-)
Vi avslutade med en mysig lunch innan vi begav oss hemåt. Passade på att stanna till på Ica Maxi för lite matshopping och sedan serverades en kopp kaffe hemma hos Johanna.

Väl hemma nu i eftermiddag var det städning som stog högst på prioriteringslistan, såg ut som ett jäkla bombnedslag kan jag lova. Dammigt, grusigt och disk och tvätt till förbannelse. Var kommer all tvätt ifrån kan man undra? Tror helt seriöst att grannen lämnar in sin smutstvätt han me!
Nu är det iallafall rent och fint igen och det luktar fräscht! Ett par maskiner tvätt har jag tvättat och hängt på tork så känns som läget är under kontroll igen. Är bland det värsta jag vet när man kommer efter med hushållssysslorna och hemmet ser ut som ett slagfält. Har jättesvårt att koppla av när jag åker hemifrån då och vet att det finns en massa att göra.
Många tycker nog jag är konstig som inte kan låta bli att tänka på det men det är sån jag är, ordning och reda är mitt motto och det är så jag vill ha det! Hur folk har det själva är upp till dom, det bryr jag mig inte om men hemma hos oss vill jag ha ordning iaf!
Jaja, nog om det nu!

Nu ikväll spelade Djurgården fotbollsmatch mot Gävle så den matchen visades för Jocke och Mike på deras tv medan Christa lagade mat till oss alla. En runda kortspel efter det innan vi åkte hem till vovsingen.

Som sagt, en för mig fullspäckad dag. Är ju van vid att lunka på i min egna takt nuförtiden utan tider att passa så även fast det för vissa kan ses som en normal dag så tar det på krafterna på mig och nu är jag riktigt trött!
Trött men fulltankad av lite nya krafter som jag kan tacka mina underbara vänner för! Tack för att ni finns och för att ni förgyller mina dagar när jag som mest behöver det! Ni är Guld!

Ska dumglo lite på tvn nu i famnen på min älskling och sen krypa ner i vår sköna säng och få min skönhetssömn!

Natti Natti och sov så gott!
/Alexandra


Kommentarer
Postat av: Johanna Viksell

Men gud så lika vi är ;) ja angående städningen iallafall :)

2009-04-16 @ 10:59:02
URL: http://fruviksell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0