Tooodeloooo!!!

Idag har jag spenderat tid hos käresta Johanna, mycket trevligt tjejsnack och även en god fika med mumsig chokladglass slank ner. Skratt och lek med hennes underbara son, en riktig liten goding som för det mesta har humöret i topp! Hann även med att lära den lille lite bus:-) Kan lova att det hädanefter kommer bli problem för Johanna när det är dags för diskmaskinen att plockas ur! Kul att lära andras barn att busa, ända problemet är väl bara att hon kommer ge igen med samma mynt den dagen vi skaffar barn. Något som lär visa sig när den dagen kommer. Men tilldess kommer jag fortsätta lära ut det lilla bus jag kan;-)

Vait och handlat och lagat supergod middag till mig o Jocke. Färsbiffar  med färsk basilika, rödlök och fetaost. Ugnsstekt potatis och Tzatsiki! Smarrigt värre kan jag lova...
Efter middagen gav vi oss ut på långpromenad till stadens största godisaffär... återigen måste man ju ta igen dom kalorierna man jobbat bort!:-)

Har börjat shoppa lite julklappar, börjar ju verkligen bli dags för det nu. Kommer försöka beställa de flesta lapparna från våra postorderfirmor samt fynd på Tradera. Resterande får jag väl försöka hitta ute i butikerna snarast möjligt då jag vägrar att trängas bland sista minuten shoppinggalningar dagarna innan julafton. Usch, hemska tanke!
Jag minns julafton för två år sen. Jag jobbade och när jag stog där strax innan stängning kom jag på att julklapp till mormors gubbe inte blivit inhandlad. I ren panik sprang jag över till Ica Maxi och ryckte åt mig 3 par strumpor och på en hylla fann jag underkläder i ett jättefin kartong inslagen i ett sorts cellofan. Ryckte åt mig ett sådant också och skyndade mig iväg till släktens julfirande.
Ni kan tänka er vad jag skämdes under paketutdelningen när mormors gubbe öppnar den fint inslagna cellofankartongen innehållande DAMTROSOR!  Jaaa, jag tog paket från damhyllan istället för hos herrarna... ett misstag  sker så lätt;-) Det krävdes ett par glögg för att förklara mig ur detta kan jag lova!

Inga fler sådana misstag, i år är vi ute i GOD TID!

Nu ska jag äta lite mer godis och kolla film i min älsklings famn! Myyyyysigt!!!



Puss o Kram

Såg ni förresten Desperate Housewifes ikväll? Sååå jäkla bra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kan du ge dig attan på att jag ska...Jag ska lära era barn allt jag kan och lite till och sen tar Wille resten ;) Åh middagen lät ju supergod, recept tack!!! Puss

2008-11-18 @ 22:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0