Kakjävlar!!!

Fyyy Faaan, höll helt ärligt på att få en hjärtinfarkt alldeles nyss. Nog för att jag går på helspänn efter förra helgen men nån måtta får det väl vara!
 Stog i köket och plockade ur diskmaskinen när det knackar på dörren. Stutsade fan en meter högt i luften och skrek.
Vadå, det knackar på dörren tänker ni? Va är det med det då?
Jo det är så att Jocke s hus ligger en bit utanför Bålsta, på landet kan man säga. Det är en massa hus härute men det är inte jätteofta man möter någon utomhus på kvällen, inte nu under den mörka delen avåret iallafall. Det finns ingen gatubelysning utan vägen lyses upp endast  av villornas fasadbelysningar och liknande vilket inte lyser upp särskilt mycket kan jag lova! Här har vi pannlampa när vi rastar vovven!(Did I say that loud;-) Alltså håller man sig inomhus om kvällarna och det sista man räknar med är att få besök!

Ja i varje fall så öppnar jag försiktigt dörren (Helt säker på att där kommer en massmördare stå och hugga ihjäl mig med fetaste yxan), utanför står en stackars pojke och vill sälja kakor för att samla in pengar till en skolresa. Stackars unge, gå ute själv i kolsvarta mörkret. Var är hans föräldrar? Jag skulle aldrig släppa ut mitt barn själv härute, okej om man bor inne i stan eller i varje fall iett upplyst samhälle men absolut inte här.

Ja fy fan säger jag...Stackarn kommer väl aldrig våga sälja kakor igen eller i varje fall inte våga knacka på den här dörren. Jag menar vem vill sälja kakor åt en puckad kärring som skriker och gapar innan hon öppnar dörren helt blek och darrig och livrädd på rösten:-)

Nu blir d Idol!!!
Puss


Förretsen, va Fan öppna jag dörren för???

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nämen lilla gumman dina barn kommer ju inte få gå ut överhuvudtaget ;)

2008-12-12 @ 20:53:34
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jo det kommer dom men absolut inte ensamma i mörkaste skogen, inte utan skyddskläder, hjälm, knäskydd och armbågsskydd. Endast gå på plan mark och mjuk plan gräsmatta! Blivande hönsmorsa kan tyckas men med hela barn;-)

2008-12-12 @ 21:13:52
Postat av: Emilia

Hehe, ja vi har jätte mycket i skolan, men kämpar man så får man framsteg:) ssjälvklart det ska bli jätte mysigt imorgon:D puss

2008-12-12 @ 21:36:01
URL: http://emiliaviksell.blogg.se/
Postat av: Ullis

Hahahahahaha!!! Du är ju underbar.. Verkar som du trivs i huset på landet ;)

2008-12-12 @ 21:36:08
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ullis: Jo jag trivs här men inte när jag är ensam o det är mörkt och inte när det kommer främlingar o knackar på dörren;-)

2008-12-12 @ 22:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0