2008-12-08

Jättetrevlig julmiddag med arbetskamraterna på supermysig restaurang beläget på ett berg med utsikt över vattnet! Julmaten och den fina julpyntningen gav mig den där riktiga julkänslan och nu längtar jag ännu mer till julafton!
Faktiskt så mådde jag jättebra under kvällen och att vara bland så mycket folk gick över förväntan.
Fick höra att jag är saknad på mitt arbete och att butiken inte är sig lik utan mig. Det värmde i hjärtat kan jag lova och gav mig lite nya krafter att kämpa på så jag snart är tillbaka!

Tyvärr slutade kvällen inte lika trevligt då gamla händelser gjorde sig påminda, saker man verkligen försökt förtränga och lägga bakom sig. Var tvungen att ta till drastiska åtgärder som  jag hade hoppast att för min egen skull få slippa,  hoppas nu att allt går vägen och att det kommer vara värt den energin som krävdes från mig! Få ett slut på det här för gott!
Bli inte oroliga nu, dumt av mig att skriva i gåtor men samtidigt skönt att skriva av sig lite...

Tack Älskling och  älskade vän Johanna för att ni stöttat mig idag och orkar lyssna!
Så tråkigt att man aldrig kan få njuta av sina må bra dagar och gå ett steg framåt i rätt riktning utan tvärtom gå två steg tillbaka. Det får en att tappa hoppet igen!

Nu ska jag mysa i soffan och kolla på film så jag får tänka på något annat för en stund.  Arn2 lr På smällen, Det återstår att se vilken det blir!

Tack alla fina för att ni finns och förgyller mitt liv med positiv energi när det som mest behövs! Ni vet vilka ni är och är guld värda!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hoppet får man inte tappa! Det är hoppet och kärleken man lever på när man mår som värst. Men jag vet precis hur det är.. Jag har också räknat steg många ggr senaste åren och speciellt senaste tiden. Det är svårt att må så där bra igen, när man aldrig hinner komma på fötter mellan allt som händer. Men kom ihåg, överge aldrig hoppet! Ta hand om dig vännen.

2008-12-07 @ 23:38:23
URL: http://ulricas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ullis, tack så jättemycket för dina ord. Dom förklarar precis hur det är och jag önskar man kunde finna ett sätt att komma på fötter igen innan det hinner gå för långt!

Ta hand om dig!

2008-12-08 @ 00:24:29
Postat av: Johanna

Vi såg också Arn2, riktigt bra faktiskt. Du vet att jag finns här så det är bara att plinga till så hjälper jag dig på alla sätt jag kan. Puss

2008-12-08 @ 09:26:18
URL: http://fruviksell.bogg.se
Postat av: emelie

Vad glad jag blir av att höra att julmiddagen var bra iaf.. :) trots de som hände sen..!



Du lär dig nå nytt av varje sak du går igenom... se de som är lärdom, något du blir starkare av.. vet att du fixar de här och kommer kunna återgå till en vanlig vardag inom en snar framtid.!! :) Bara och kämpa vidare.. tror på dig vännen! <3

2008-12-08 @ 14:16:40
URL: http://emionaventyr.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Nej men ni är så gulliga allihop så nu rinner tårarna! Tack för att ni finns!

2008-12-08 @ 15:02:12
Postat av: emelie

men lilla gumman.. inte ska du gråta... du ska se att allt blir bra.. fortsätt kämpa och se de positiva i livet.. du har vänner, familj, pojkvän som bryr sig.. du har tak över huvudet, du svälter inte ihjäl och vi tror på dig..! finns här oavsett vad..! ta hand om dig vännen.. puss

2008-12-10 @ 16:55:07
URL: http://emionaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0